03 feb 2008 13:46
03 feb 2008 13:47
03 feb 2008 13:52
03 feb 2008 14:01
zuugnap schreef:Welkom P ...... kep er al 1ne gevonde voor je
staat hier!!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=14703416
kost wat !! kleur : geweldig!! ZWART
km stand 18.000
03 feb 2008 14:05
03 feb 2008 14:08
zuugnap schreef:snapt ikke ook , dr zijn ook genoeg sites voor de 928 te vinden
met technisch verhaal enz.. en trouwens met 18k hoef je toch
nog niet veel te sleutele wel
03 feb 2008 14:33
03 feb 2008 15:03
zuugnap schreef:hij kost ook 33??? of geloof je t niet :d
03 feb 2008 16:19
03 feb 2008 21:25
03 feb 2008 21:40
04 feb 2008 0:09
04 feb 2008 9:32
04 feb 2008 16:26
04 feb 2008 18:05
04 feb 2008 18:13
04 feb 2008 18:30
Master Ken schreef:Welkom op het forum Patrick, misschien een optie om te starten met een 944 of 968?
04 feb 2008 19:03
Patrick Doornbos schreef:nou wil ik niet meteen eigenwijs en tegen schenen aan schoppen maar er is mij verteld dat de 944 is voor zien van vele audi onderdelen (dus geen echte volbloed porsche ). en wat betreft de 968 is die dan zoveel goedkoper in onderhoud???? hij is wel mooi!!! maar goed moet ik eerlijk zijn gaat mijn bloed sneller stromen bij het horen van de naam porsche!!
04 feb 2008 19:21
04 feb 2008 20:06
04 feb 2008 20:18
maarten-944 schreef:Mijn kennis in deze is ook nog verre van volledig/correct maar:
De porsche 924 is in samenwerking met VW/Audi en Porsche ontworpen door de Nederlander Harm? Lagaay en voorzien van een 2 liter 4 cillinder motor uit de VW/Audi stal maar verder doorontwikkeld door Porsche, omdat VW/Audi ergens tijdens dit project heeft VW/Audi zich terug getrokken. Wat de 924 op de motor na dus een echte Porsche maakt.
De Porsche 944 is een doorontwikkeling van de 924 maar op veel fronten veranderd. Meest opvallend de bredere spatborden voor en achter en de 2,5 liter 4 cillinder motor volledig door Porsche ontworpen en in feite niet meer of minder dan een doormidden gezaagde V8 uit de 928 goed voor 163pk.
Bij de type 2 (na 1985) is het dashboard behoorlijk gemoderniseerd en is er behalve de contouren weinig gelijkenis meer met de 924.
In een later stadium is de Motorinhoud vergroot tot 3l voor de 944 S2 waar ook een 16 kleps kop op is geschroefd.
Deze motor is volgens mij ook hetzelfde als die in de 968 zit. Bij de 968 (oorspronkelijk was men van plan om deze 944 S3 te noemen) zit dan weer een variocam kop gemonteerd.
Ik snap je gedachte over het Audi verhaal overigens best hoor, ik wist ook niet beter tot ik mijn 1e 944 had en me maar eens in dit type ben gaan verdiepen.
Mocht je ooit een 944 aanschaffen dan zul je wel tot in den treure alle zelfbenoemde auto kenners moeten uitleggen dat het echt een Porsche is.
Standaard 944 rijder en "kenner" confersatie:
Kenner: Mooie wagen.
944: Dank u
Kenner: Dat is toch zo'n Audi of niet?
944: Aah u bent een kenner.
Kenner: (vals bescheiden) ach ik weet er een beetje vanaf
944: Kunt u vast wel 5 Audi delen aan deze auto opnoemen
Kenner:.................................... ;)
PS: correcties en/of aanvullingen welkom.
04 feb 2008 20:26
maarten-944 schreef:
Mocht je ooit een 944 aanschaffen dan zul je wel tot in den treure alle zelfbenoemde auto kenners moeten uitleggen dat het echt een Porsche is.
Standaard 944 rijder en "kenner" confersatie:
Kenner: Mooie wagen.
944: Dank u
Kenner: Dat is toch zo'n Audi of niet?
944: Aah u bent een kenner.
Kenner: (vals bescheiden) ach ik weet er een beetje vanaf
944: Kunt u vast wel 5 Audi delen aan deze auto opnoemen
Kenner:.................................... ;)
PS: correcties en/of aanvullingen welkom.
04 feb 2008 20:46