Beste medeforummers,
De Porsche 964
Zoals een aantal van jullie weten ben ik hier al enige tijd actief en ook al enige tijd op zoek naar een Porsche 911. Mijn zoektocht begon uiteraard met het zoeken en doorlezen van vele oude topics en langzamerhand wist ik wat voor Porsche het moest worden(i.t.t. sommigen heb ik drie favoriete modellen 911RSR,930 en 964). Gezien het een Porsche voor mij en mijn vriendin is die naast circuituitjes/forummeetings ook voor de weg gebruikt gaat worden(op termijn), viel mijn keuze uiteindelijk op een 964.
Daarnaast wilde ik de 964 graag uit de USA halen wegens de gunstige exchange rate(wisselkoers) van de $. Nadat ik mij enigzins voorbereid dacht te hebben, ben ik tot initiatief overgegaan, en heb via enkele kennissen/broers van medeforummers(waarvoor GROTE dank!!! degene die ik bedoel weten het wel!
) tot twee keer toe bijna een 964 aangeschaft. Maar helaas viste ik tot twee keer toe achter het net.
Ik bezoek ook regelmatig de Amerikaanse varianten op het Porsche Forum, o.a. Pelican Parts, waar ik uiteindelijk de 964 vond die aan al mijn eisen voldeed en ook nog eens in de kleur was die ik het liefste wilde!(JAJA DR.KnauF
) Grand Prix WHITE!!!
Hij is afgelopen donderdag opgepikt in ongeveer het midden van de USA en zal hier over iets meer dan 4 weken zijn. De auto was al veel eerder gekocht en zou al eerder op het schip zijn gegaan met een andere vervoerder, maar nadat ik op het laatste moment ineens van 3 verschillende mensen te horen kreeg dat dit een minder betrouwbare onderneming is, heb ik dit op het laatste moment volledig gecanceled en alles opnieuw geregeld via een andere vervoerder(die nog goedkoper is ook
) waarin ik wel het vertrouwen(na heel wat nalezen) had.
Om een lang verhaal kort te maken, de auto is hier halverwege/eind mei en eigen foto's zal ik dan z.s.m. maken en uploaden.
Wat info over mij:
Ik ben 21 jaar oud, woon in het Westen van het land, woon samen met mijn vriendin, studeer bedrijfskunde/ben eigen ondernemer( Jasje Dasje
)/ part-time financieel adviseur(bij beleggingsbank).
Hobby's: Porsches, wakeboarden, klussen aan alles wat gemotoriseerd is met 2 tot 4 wielen, sporten(je kent het wel).
Omdat ik ook erg geholpen ben door andere forummers met mijn zoektocht, waarvoor nogmaals GROTE dank! Wil ik ook zeker andere forummers helpen als zij een Porsche willen kopen in the States.
Feauteaux!
1. foto'tje donderdag jl
2. foto'tje van oude eigenaar(je ziet het goed hij heeft zijn eertse jaren gesleten in Duitsland)
3. foto'tje van het interieur(zoals het nu nog is)
Voor meer VEAUTEAUX zie mijn album.
Zodra de auto hier is en door alle keuringen heen is zal het een projectje worden(carrera striping, rsr spiegels, gouden BBS Le mans velgen, lagere veren+billsteins o.i.d., amerikaanse knipperlichtglazen, rolkooi, achterbank eruit, race seats, witte klokjes, ander stuurtje, andere chip, Fabspeed maxflo systeem, rs achterbumper, ander luchtinlaattraject, wellicht verdere motorische+uiterlijke modificaties).
Deze fraaie 964 is een beetje waar ik mijn project op wil gaan baseren(tenminste dat is al een lange tijd mijn idee), mikey je zal hem wel kennen haha.
Wellicht is niet iedereen een liefhebber van een zover aangepaste 964, heel eerlijk, voor mij is die helemaal geweldig als hij uiteindelijk klaar is.
Mensen die ik nog even in het bijzonder wil bedanken:
-Richard<-->Melenroon(ik hoop dat jouw Boxsters inmiddels heelhuids aangekomen zijn?), en zijn broer!
-Pieter<-->944Guy en zijn vader!
-Kristof!
-excuus als ik nog iemand vergeten ben(?)
Als je wat info wilt voor het importeren van een P die je op het oog hebt, tips voor de zoektocht, tips hoe je de situatie voor jou als koper hier helemaal zeker maakt, een goede vervoerder vindt, de auto kan laten inspecteren op afstand--> Stuur mij een PM, ik help elke andere PForummer graag!
Nu nog wachten tot hij er is!
(excuus als er spelfouten instaan, is nu laat, edit ik morgen even)
Laatst bijgewerkt door
Justin op 06 jul 2008 9:40, in totaal 3 keer bewerkt.