Vertel hier over jezelf.
14 apr 2008 12:49
:D Eindelijk is het zover, ik ben de trotse eigenaar van een Porsche Carrera Coupe 3.2 uit 1986. Twee weken geleden heb ik de porsche opgehaald (wat een mooie dag was dat) en inmiddels staat ie op de oprit, onder een hoes uiteraard, geduldig fijne ritjes af te wachten. Afgelopen vrijdag was het eindelijk droog dus ik heb hem even uitgelaten. Ben inmiddels op zoek naar van alles om hem in originele staat te krijgen (de sportuitlaat tel ik even niet mee).
Raymond, Utrecht
Laatst bijgewerkt door
Raymond_911 op 15 apr 2008 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.
14 apr 2008 12:51
Welkom jaar genoot, en veel veilige km's, en wat moet er origineel gemaakt worden.
14 apr 2008 13:00
idd welkom en veel leuke kilometers toegewenst!
14 apr 2008 13:03
Welkom op het forum
14 apr 2008 13:39
mooi. een echte.
14 apr 2008 16:15
Welkom, Raymond. Mooi hè zo'n 3.2
14 apr 2008 17:23
Hallo Raymond, welkom hier. Veel fijne kilometers toegewenst.
14 apr 2008 17:55
ook welkom hier Raymond en veel plezier en geluk met je eerste Porsche!
14 apr 2008 18:38
En weer een 3.2 erbij!Welkom
14 apr 2008 19:22
Welkom op het forum, geen mooier gevoel dan voor het eerst porsche bezitter te zijn toch?
14 apr 2008 22:17
Goede keus Raymond, een 3.2
. Heb jij de 915 bak, of heb je een G50 (v.a. juli 1986). Hoe dan ook een mooie (enigszins) spartaanse sporter. Veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst!
14 apr 2008 22:20
Gefeliciteerd Raymond en welkom het forum.
14 apr 2008 22:30
Hoi Raymond,
Een geweldig gevoel, je eerste Porsche. Ik heb jaren een 3.2 Carrera gehad en heb er erg veel plezier van gehad. Ik wens jou het zelfde.
15 apr 2008 10:52
Er zit een G50 versnellingsbak in, ik weet niet of die er origineel in zat of later is toegepast. Beetje nalezen levert op dat de configuratie dan anders moet zijn. (zie onderstaande tekst). Het schakelen moet bij een G50 ook anders gaan (hydraulisch?). Misschien heb je een tip hoe ik eenduidig kan vaststellen wat er nu echt in zit.
[i]The earlier models (1984 to 1986) all had a 915 type gearbox with reverse beneath 5th gear. There is no 'spring loading' to help ascertain between the 1st 2nd gear plane and the 3rd 4th gear so until you have a few miles under your belt the gearshift may seem a little uncertain. But persevere, take time with your shift, be positive. You must not rush through the gears, but keep gentle pressure on the lever until it snicks in place - hard to explain but easy with practise.
Later cars (1987 model to 1989) had an altogether easier to use gearbox (G50) type) with reverse beside 5th. The benefit is a stronger gearbox, capable of more misuse and easier to learn.[/i]
[quote="HV"]Goede keus Raymond, een 3.2 :wink: . Heb jij de 915 bak, of heb je een G50 (v.a. juli 1986). Hoe dan ook een mooie (enigszins) spartaanse sporter. Veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst![/quote]
15 apr 2008 11:06
Hoi Raymond, welkom op het forum en ontzettend veel plezier met deze "echte" Porsche !
Als je naar de versnellingspook kijkt en de achteruit zit 'naar je toe en naar voren' dus naast de één, is het een G50.
Zit de achteruit 'van je af, naar beneden' dus naast de vier dan is het een 915.
Omdat het modellenjaar 1987 begint bij augustus 1986 zou je dus ook aan de datum tenaamstelling kunnen zien welk modellenjaar het betreft.
15 apr 2008 11:19
Ik ga vanavond eens even op mijn gemak kijken hoe het echt zit. Inmiddels al zo gewend dat ik even niet kan terughalen hoe ik hem in de achteruit zet. De auto is van februari 1986 (volgens de tenaamstelling). Wat me opvalt is dat als er een G50 versnellingsbak in de Porsche zit de zijkant (tussen de wielkast en de deur (zie Porsche 911 Carrera Coupe 1986 Uitsnede in Mijn Album) er anders uitziet. Bij de 915 glad en bij de G50 met een half maantje.
[quote="kvbelzen"]Hoi Raymond, welkom op het forum en ontzettend veel plezier met deze "echte" Porsche !
Als je naar de versnellingspook kijkt en de achteruit zit 'naar je toe en naar voren' dus naast de één, is het een G50.
Zit de achteruit 'van je af, naar beneden' dus naast de vier dan is het een 915.
Omdat het modellenjaar 1987 begint bij augustus 1986 zou je dus ook aan de datum tenaamstelling kunnen zien welk modellenjaar het betreft.[/quote]
15 apr 2008 11:27
Gefeliciteerd met de aanschaf en welkom op dit forum
15 apr 2008 11:34
Om te beginnen wil ik de originele radio er in hebben. Heb in Essen de originele verkoopborchure en prijslijst gekocht en ben nu op zoek. Probeer tevens alle opties op een rij te krijgen, maar dat wordt niet makkelijk aangezien in 1986 deze niet op de sticker in het onderhoudsboekje staan. Daarnaast nog een hoop rubbertjes en dingetjes die "verloren" zijn gegaan in de afgelopen jaren. Genoeg te doen. De speurtocht is daarbij het leukste...
cabrio wim schreef:Welkom jaar genoot, en veel veilige km's, en wat moet er origineel gemaakt worden.
15 apr 2008 12:47
Heb er eentje die jij zoekt,
maar deze verkoop ik niet.maar dat is om mijne origineel te houden.
Informeer eens bij van Kessel, zag er daar een aantal originele op kantoor liggen.
15 apr 2008 15:33
Goede tip, ga er meteen achteraan!
cabrio wim schreef:Heb er eentje die jij zoekt,
maar deze verkoop ik niet.maar dat is om mijne origineel te houden.
Informeer eens bij van Kessel, zag er daar een aantal originele op kantoor liggen.
16 apr 2008 8:20
Vanmogen even in de Porsche gekropen en een foto gemaakt van de versnellingspook. Op basis van jouw input moet de conclusie zijn dan er een 915.72 versnellingsbak in zit en geen G50. Zie foto album:
http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=34022
Daarnaast aanvullende link gevonden op het forum specifiek over de 915 versnellingsbakken:
http://www.pocg.de/technik/911/s_915_Getriebe.htm
kvbelzen schreef:Hoi Raymond, welkom op het forum en ontzettend veel plezier met deze "echte" Porsche !
Als je naar de versnellingspook kijkt en de achteruit zit 'naar je toe en naar voren' dus naast de één, is het een G50.
Zit de achteruit 'van je af, naar beneden' dus naast de vier dan is het een 915.
Omdat het modellenjaar 1987 begint bij augustus 1986 zou je dus ook aan de datum tenaamstelling kunnen zien welk modellenjaar het betreft.
16 apr 2008 11:03
Klopt Raymond, 't is dus een 915 versnellingsbak en dat was te verwachten gezien de datum tenaamstelling.
Maar dat zal ongetwijfeld niet afdoen aan het plezier dat je van deze 911
kan beleven !
16 apr 2008 11:14
Inderdaad maakt het plezier helemaal niet veel minder! Aanstaande zondag een ritje naar Leeuwarden voor de boeg, dat wordt genieten!
kvbelzen schreef:Klopt Raymond, 't is dus een 915 versnellingsbak en dat was te verwachten gezien de datum tenaamstelling.
Maar dat zal ongetwijfeld niet afdoen aan het plezier dat je van deze 911
kan beleven !
16 apr 2008 16:42
Welkom Raymond, veel plezierige kilometers toegewenst.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.