Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Ook even voorstellen

15 mei 2008 18:58

Hallo allemaal, mijn naam is Robin Maarssen en ik ben 28. Ik rijd op dit moment geen porsche maar BMW(E46). Ik zit er al tijden over na te denken porsche te gaan rijden maar durf het eigenlijk niet zo goed, dan bedoel ik onvoorzien onderhoud/miskoop. Mijn interesse loopt eigenlijk van 944 tot 911 met daar dus mooi tussenin de 968, goed voor dagelijks gebruik en vervanging van mn toch ook echt goed rijdende BMW. Ik heb er al een paar te koop zien staan en ga binnenkort een proefrit maken om er eens aan te "ruiken". Ik zal hier en daar wel opduiken met vragen. Graag ook reacties van 968 rijders!

Groeten,
Robin

15 mei 2008 19:12

Hoi en welkom Robin ..... vermaak je hier
overigens kwam van de week nog draadje tegen over
verkoop van een 968 ook forumlid .... mischien daar eens loeren?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ght=helaas

15 mei 2008 19:23

Hoi, dank je voor de link, heb al even zitten loeren ja, mooie auto.

16 mei 2008 8:49

Mijn interesse loopt eigenlijk van 944 tot 911 met daar dus mooi tussenin de 968, goed voor dagelijks gebruik en vervanging van mn toch ook echt goed rijdende BMW

Beste Robin,

Als je je E46 verkoopt, waarom koop je dan geen 911(bijv. 964)?

Want als ik goed begrijp gaat de bimmer eruit?

Heb je btw een foto'tje van je BMW?

succes met de aankoop, en welke Porsche het ook wordt, je zal er heel veel(meer :D )plezier van hebben(wel AKK laten doen he!)

16 mei 2008 9:09

Ik heb een E46 330i Touring; toch echt veel goedkoper dan mijn oude 3.2 in gebruik/onderhoud. 8) Hangt natuurlijk mn. af van het aantal kms. dat je per jaar maakt. Ik kan wel respect opbrengen voor mensen die veel kms. maken in een oude exoot, maar als je bang bent voor onvoorzien kosten zou ik er erg goed over nadenken.
Verstandigste, en misschien ook wel goedkoopste oplossing, lijkt mij toch een A-B auto en een pretauto ipv. een combinatie van beide.

16 mei 2008 9:16

Welkom op dit forum naamgenoot.
Moeilijk om advies te geven in dit verhaal. Sluit me eigenlijk voor wat dat betreft aan bij airhead. Degelijke bak voor A>B en pret auto.

Veel succes!!!

16 mei 2008 10:02

Van ruilen komt huilen is het aloude spreekwoord......maar denk dat deze ruil een uitzondering op de regel is...haha :wink:

Succes met je zoektocht en welkom op het forum. :D

16 mei 2008 10:37

Een reactie van deze 968 rijder:

Ten eerste ik ben ook heel huiverig geworden voor bijkomende reparaties of het kopen van een gebakje. Het hangt natuurlijk geheel af van je budget wat je wil spenderen.

:arrow: Mijn introductie 2 jaar geleden

Anyway ik heb destijds de 968 gekocht om Porsche te blijven rijden toen ik van plan was om de 911 te restaureren, vanwege deze bodemloze put heb ik hier toen afstand van gedaan.

Ik heb destijds ook een overweging gedaan welke auto het beste was voor een relatief laag budget maar met een grote betrouwbaarheid. Motorisch zijn de 968 modellen zeer betrouwbaar. Elke 80 DKm zijn juiste onderhoud geven (Distributie etc.).

Qua rij eigenschappen en luxe is de 968 een zeer confortabele auto om dagelijks mee te rijden. De prestaties zijn ook niet ver van een 911. De belevenis daarintegen is wel erg verschillend.

Mijn mooie 968 is inderdaad te koop, maar dan niet meer 'publiekelijk'. Het voordeel van deze auto is dat ik onlangs een aardige duit aan onderhoud heb uitgegeven (Renntech). De auto staat er dan ook weer technisch zeer goed bij. Alle punten en extra die destijds bij de AKK naar voren zijn gekomen zijn hersteld. Dit zijn bedragen die je als verkoper niet meer terug ziet maar als koper in je zak kan steken. :wink:

Het nadeel is dat ik in Noorwegen zit en de auto in Friesland :wink:

16 mei 2008 11:40

Bedankt voor de reacties!
Ik woon en werk erg dicht bij elkaar, dus dat is mooi om fun en A-B te combineren. Ik maak denk ik wel 12000 km dus dat is ook weer niet heel erg weinig.
Heel misschien heeft mijn vader ook interesse(die doet nu toertjes in een MG), dan zouden we samen bijv. voor een 911 3.2/964 gaan.
Maar het lijkt me gewoon stoer om dagelijks in het verkeer met een porsche te rijden en ik moet zeggen dat de 968 daar toch heel goed voor is wat ik lees en hoor.
Ik heb Hans Bos al benaderd voor aankoop keuring maar die verwees me door naar de porsche dealer in amsterdam.
Ik zal even kijken hoe ik foto`s plaats, dan kan ik mn BMW showen.
En Yohan, ik zal nog even kijken naar je auto, heb geen prijs gevonden maar kan wel bedenken waar dat ongeveer heen gaat.
Groeten,
Robin

16 mei 2008 14:53

Welkom, Moos en succes met de zoektocht. Je wordt al aardig op "weg" geholpen.

16 mei 2008 15:02

Van harte welkom op het PF en ik hoop dat je in de toekomst je Porschedroom kan waarmaken. Enjoy 8)

17 mei 2008 17:29

Moos schreef:Maar het lijkt me gewoon stoer om dagelijks in het verkeer met een porsche te rijden en ik moet zeggen dat de 968 daar toch heel goed voor is wat ik lees en hoor.

Daar kan ik je geen ongelijk in geven

Moos schreef:En Yohan, ik zal nog even kijken naar je auto, heb geen prijs gevonden maar kan wel bedenken waar dat ongeveer heen gaat.
Groeten,
Robin

Ik ben benieuwd wat je hebt bedacht :wink:
Plaats een reactie