Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuwe uitdaging

23 jun 2008 19:11

Hallo mensen,
Mijn naam is wouter, 26 jaren oud en ben onlangs eigenaar geworden van een porsche 924 uit 1977.
Het was al een aantal jaren een wens om zelf een keer een auto op te knappen, maar keer op keer maar niet gedaan. Te veel werk, te weinig kennis en het geeft zo'n zooi. Onlangs kwam alles in een stroomversnelling toen ik een auto wilde kopen. Ik heb er nooit een nodig gehad, nog steeds niet. Maar het is wel heel erg handig als je een keer wat verder weg wilt en ook niet afhankelijk wilt zijn van het openbaar vervoer.
De meeste mensen kopen dan een tweede handsje van een jaartje of 8 oud, in de vorm van een opel of een fiat. Maar daar kreeg ik niet echt een warm gevoel bij. Oldtimers! Dat is leuk, en als je een beetje handig bent dan kan je een hoop zelf doen. Nu rekende ik mijzelf onder de wat handigere mensen (zelfoverschatting?) en ging ik opzoek.
In eerste instantie kwam ik een zilveren Opel manta A uit '72 tegen met een 3.0 record motor erin. Schitterende bak! Maar chassisdelen rot, plaatwerk grotendeels beschadigd en waar het interieur moest zitten trof ik Ground Zero aan. Geen goede keuze voor een eerste project.
Dus verder gaan kijken.

In de Kets stond een oude porsche voor een schappelijk bedrag, zat wel wat werk aan, maar dat bleef volgens de eigenaren beperkt tot het vervangen van de remblokken en een spatscherm (haha). Een witte 924 uit '77, met puntgave bekleding (ook dashboard) en werkende geluidsinstallatie. Toen hij gestart werd, was ik helemaal verkocht. Wat een auto, wat een geluid!
Ondanks een volledige studie naar de porsche 924 en het kopen van oldtimers, toch erin getuind en een auto gekocht waar beduidend meer werk aan zit. Maakt niet uit, ik houd wel van een uitdaging. Een auto waar ik zo mee weg kon rijden had ik toch niet leuk gevonden. Moet dus het hele remsysteem gaan vervangen en wellicht zelf delen gaan maken. Ben ik weer even van de straat.

Ik heb (stoere vent als ik ben) tegen m'n vrienden gezegd dat ik dat ding voor september aan het rijden en door de APK heb. Eens kijken of ik dat ook waar kan maken.

Wouter.
Laatst bijgewerkt door Woutje op 23 jun 2008 19:19, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2008 19:18

Welkom Wouter.
En succes met je "projectje". :wink:

Als je wat foto's in je album zet kunnen de deskundigen hiero je vast wel vertellen of september haalbaar is.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 23 jun 2008 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2008 19:19

De Kets? :shock: Succes en welkom!

23 jun 2008 19:20

Nou woutje veel fun met je klusje en welkom hier! 8)

23 jun 2008 20:01

Welkom jongen!

23 jun 2008 20:10

horn schreef:De Kets? :shock: Succes en welkom!

Ja ligt vlak bij Kieren :lol:

23 jun 2008 21:22

Succes man, ben blij dat ík het niet hoef te doen. :wink:

23 jun 2008 22:51

Welkom hier en suc6 met je project.

Foto's zouden een hoop doen.........

24 jun 2008 9:35

Leuk verhaal en leuk project :)
Welkom bij het Forum, veel succes met de restauratie en ik zie je wel rijden in september dan :D
De Kets = Kaatsheuvel voor de niet ingewijden :wink:

24 jun 2008 11:56

Veel succes en vooral plezier!

Het lijkt mij fantastisch om oude auto's op te knappen, maar ik heb 2 linker handen en ben onhandig! :(

24 jun 2008 12:28

Op velerverzoek plaats ik wat foto's van het allereerste begin. Hij is nog niet schoongemaakt en er zijn ondertussen al wat plaatdelen vervangen. Tja, en die houtblokken... Gereedschap was nog onderweg en ik wilde niet dat de auto van de krik zou rollen als ik de wiellagers achter aan het vervangen was.
Ik zal binnenkort wat recentere foto's plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie wil er nog een ibiza als je zo'n auto ziet?

24 jun 2008 14:43

dIT IS TIJDLOOS DAT ZAL EEN IBIZA NOOIT ZIJN

24 jun 2008 17:09

Welkom, Woutje en succes met je project.
Plaats een reactie