Dag Porsche vriendjes.
Het is dan nog even wachten tot vanmiddag maar ik ga mijn 'nieuwe' aanwinst al even voorstellen. Het is geen onbekende auto en is reeds al eerder voorbij gekomen. De koop was een tijdje geleden ook al bijna doorgegaan, maar een garagebedrijf hier in de buurt kwam zijn afspraken niet na. Ik moest nog even meer geduld opbrengen, maar na de verkoop van mijn 968 aan de gelukkige Jasper, kon mijn droom nu eindelijk werkelijkheid worden. Wat heb ik hier een tijd lang naar uitgekeken en ik ben de uurtjes sinds gisteren aan het aftellen. TOTMBO snapt er niets van
en noemt me terecht een klein kind. Tja, dat blijven we toch allemaal met deze leuke speeltjes nietwaar?
Het gaat dus om een 911 3.2 Cabrio uit 1987 dus met G50 versnellingsbak. De km stand staat nu rond de 135.000. Hoewel de kleurstelling niet mijn voorkeur had, kon ik deze 911 niet laten lopen. Het lijstje van de AKK en de km stand was dermate klein en Erwin gaf mij al vrij snel aan dat een 3.2 in deze staat vrij zeldzaam is. Ik heb vaker gehad dat ik niet mijn favokleurstelling aangeschaft had, maar dat ik het na verloop van tijd bijzonder begon te waarderen.
Afgezien van de bijzondere staat waar de carroserie zich in bevind is de kap vorig jaar in zijn geheel bij rovako vervangen, inclusief alle rubbers. Hier is mede het tapijt, deurbekleding en de versnellingspook van een nieuwe bekleding voorzien. De binnenkant ziet er dus als nieuw uit.
Kortom....
Ik ben zo blij als een kind als ik vanmiddag met deze P naar huis toe rijdt. Vanavond wordt de P alweer acrtief ingezet voor de tocht der tochten.