Hoi, ik ben martijn, 23 jaar en kom uit ouderkerk a/d IJssel
Altijd al wat met snelle auto´s gehad, en zeker ook met porsche..
Een Porsche is gewoon niet voor dagelijks gebruik in mijn geval, en een auto erbij word gewoon te duur..
Gelukkig is mijn vader ook gek van Porsches, en dan met name de 993
Deze heeft hij dan ook aangeschaft, een 2S welliswaar
Het is echt een genot om hier mee te rijden, en dat doe ik dan ook regelmatig, wat natuurlijk ook weer de drang geeft tot upgraden, en ik denk dat ik daarvoor hier moet zijn
Zelf ga ik dus voor de praktische snelle auto´s, Maar het begon met een corsa gsi, een golf IV V5 en een TDI, maar ik wou meer, eigenlijk veel meer
Toen schafte ik een Impreza GTT uit 99 aan, eindelijk de boxer motor natuurlijk, en 270pk was toch wel heel snel met een gewicht van krap 1300kg, maar daar was ik toch ook eigenlijk snel aan gewend.. daarom kwam er een grotere turbo op, andere intercooler, ander brandstoftraject en vanalles eromheen, ook andere remschijven en onderstel waren natuurlijk een must.. en toen zaten we op de 330pk en hield het eigenlijk al op met het simpele tunen..
Ik wou toch verder dus waren er 2 opties; een nieuwe versnellingsbak met diffs erbij, gesmeed spul in de motor en de turbo nog iets groter.. maar dat werd toch wel erg duur, en het was dus verstandiger voor een betere auto te gaan..
Omdat ik toch weg was van die japanners werd het een evo, en wel een zwarte lancer evolution 6.5 Tommi Makinen edition, 1 van de 2 in nederland
De TME heeft standaard al een super onderstel, voledig naat Tommi´s zin afgesteld op asfalt, Active Yaw Control wat je diffs zo stuurd dat je eigenlijk onbeperkt hard kan bochten totdat je het zelf niet meer aan kan
en 320pk
Ook hier ben ik vast begonnen met upgraden, maar nog niet extreem motorisch, ik zit nu op 330pk wat toch richting de 370 moet..
Dus de basis is er vast, en het nemen van bochten ermee is super
En hij loopt lekker, hoop nog een keer echt de top te halen, nu moest ik vroegtijdig afbreken
De Porsche van mijn vader is nu volledig overgespoten, koplampunits vernieuwd, stoelen worden helemaal als nieuw gemaakt, verder zijn er achter spoorverbreders geplaatst en is hij verlaagd met billstein veren, de turbovelgen maken het geheel af
Ik heb alleen een foto bij aanschaf, remklauwen zijn nu rood in de orginele brembo/porsche kleur, naafdopjes zijn nu in kleur, en natuurlijk nog met de oude lak en koplampen e.d.
Binnenkort een fotoshoot doen met de evo
Tenminste als ik dan nog een evo heb, want ik heb de rare gewoonte elk jaar wat nieuws te willen kopen
Groeten Martijn
Laatst bijgewerkt door
martjesub op 05 aug 2008 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.