Al reeds geruime tijd aanwezig op PF en het is er dan eindelijk van gekomen. Sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Midnight Blue 911/964 Carrera 2. Bouw en modeljaar 1991.
Na een behoorlijke lange maar moeizame zoektocht naar een goede 911 3.2 carrera toch 'overstag' gegaan op een 964.
Natuurlijk ook de bekende weg gevolgt: kijken, rijden, keuren en aftikken!
Auto is aangeschaft bij Hette (Targa Florio), zowel de auto als TF zelf hebben mij een zeer goed gevoel gegeven. Alle zaken die uit de AKK kwamen zijn voor kosten van TF verholpen en tevens heeft de auto een 20.000 km beurt gekregen (en natuurlijk garantie).
Helaas gisteren iets minder weer bij de aflevering, maar dit mocht natuurlijk de pret niet drukken. Wat een gevoel, wat een sound! Heerlijk soepel, meer dan voldoende (!) power en bij indrukken gaspedaal indrukwekkend!
Nogmaals de kleur is midnight blue metallic met een grijs interieur. Het geeft de auto een chique uitstraling en bovendien is de auto 'ganz original'. Dit was toch hetgene waar ik een zwak voor heb. Dus de originele design 90 velgen, oranje knippers en de grote (elephant ears) spiegels. Natuurlijk de brede cup velgen en spiegels zijn ook erg mooi maar dit is toch meer mijn ding.
De 1e 2 dagen zitten erop. Conclusie: alleen maar genieten! Het heerlijke uitlaatgeluid en het prachtige uitzicht op de grote centrale toerenteller (om maar een paar dingen te noemen).
Vandaag gelijk opgegeven voor de PF Jubirit en sta als 1e op de reservelijst van de 11-steden tocht (dus nogmaals nog 1tje maar afvallen). Ik kijk dan ook uit naar de toekomstige meetingen en andere porscheliefhebbers tegen het lijf te lopen.
Zo het er nu naar uit ziet, gelijk maar met de 911 op vakantie om wat mooie tochtjes te maken. Hierbij nog wat afbeeldingen:
Oja..vanwege o.a. de regen kan de auto wel alweer een wasbeurtje gebruiken..