30 jul 2008 13:08
30 jul 2008 13:12
30 jul 2008 13:30
30 jul 2008 13:33
30 jul 2008 14:15
Volgens mij is het belangrijkste dat je voor jezelf weet wat je wilt en dat je zo min mogelijk consessies maakt. Zoals door iedereen al eens gezegd, de auto die JIJ zoekt, rijdt rond!
Buiten het onderstaande lijstje, moet je ELKE auto uiteraard ALTIJD laten keuren. Door een Porsche specialist. De ANWB en DEKRA hebben niet genoeg verstand van de specifieke probleempjes van deze auto's!
Stel vantevoren je budget goed vast. Trek daar vervolgens ongeveer 5.000 Euro af, voor onvoorzien onderhoud !
Maak daarna voor jezelf een lijstje:
- welk type wil je (klassiek, 2.7, SC, 3.2, 964, 993, 996, Boxster, KJN)
- een coupe of een cabrio of een targa
- schakelbak of tiptronic (dit kan een bewuste keuze zijn)
- bij een 3.2 -> 915 bak of G50 bak
- kilometer stand !!!
- MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn, of waar liggen je grenzen
- Wil je perse een orgineel NL (BE) auto
- wel of geen vaste spoiler
- ben je aanhanger van "orgineel" of mag hij aanpassingen hebben, let hier goed op.
- Exterieur kleur (evt. een paar)
- Interieur kleur (evt. een paar)
- Volleder of niet?
- Airco of niet?
- Cupspiegels of niet
- voorkeur voor welke velgen, of welke zeker niet
- schuifdak ?
- 3e remlicht ?
- Wel of geen achterwisser ?
- C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens)
- Eventueel ombouw? (SC 3.2, 3.2 964 etc)
- wel of geen (volledige) historie (waarbij zoals al eerder opgemerkt, de laatste jaren het boeiendst zijn!)
Voor echt nuttige informatie over wat er wel en NIET aan een Porsche hoort te zitten, koop bijvoorbeeld:
- De Bijbel voor de 911: De Orginele 911 van Peter Morgan (engelse versie, NL versie niet meer leverbaar)
- Het Porsche Redbook, met alle(rlei) nummers en uitvoeringen: Porsche 911 Red Book van Patrick Paternie
- De bijbel voor de 924/944/968: De orginele 924/944/968 van Peter Morgan
- En voor de 964 liefhebbers: Porsche 911's Enthusiast Companion van Adrian Streather
- Voor de 993-rijders een must: Porsche 993 - King of Porsche van Adrian Streather
(met de bol.com link sponsor je een klein beetje de server die voor de grotere downloads van porscheforum gaat zorgen! Dus koopt uw boeken hier! )
Mocht je erover denken om je auto uit het buitenland te halen, dan kun je met behulp van de BPM Calculator de resterende BPM berekenen! Altijd handig toch?
Buiten de aanschaf is er ook vaak de vraag naar wat de kosten van een Porsche nu zijn. Buiten natuurlijk de normale onderhoudskosten (die flink uit de klauwen kunnen lopen, hou hier rekening mee!), heb je ook nog andere dingen. Het aanschaffen van de auto is 1, maar ermee blijven rijden is 2, dus hier het volgende onderdeel:
- Verzekering, KRIJG je de wagen wel verzekerd voor een normaal bedrag, hier zitten GROTE verschillen in de premies
- Brandstof, een Porsche rijdt niet 1:15, hou hier rekening mee!
- Onderhoud, owh, die had ik al gezegd he!
- Wegenbelasting/Houderschapsbelasting, is "maar" zo'n 400 Euro per jaar, maar toch...
Hou als laatste altijd rekening met allerlei vereisten zijn aan de auto en de stalling. Denk hierbij aan een garage waar je de auto 's-nachts zou moeten kunnen stallen en bijvoorbeeld een Klasse-3 alarm op de wagen zelf. Informeer hier goed naar bij de verzekeringen!
30 jul 2008 14:38
30 jul 2008 18:12
30 jul 2008 18:21
30 jul 2008 18:24
30 jul 2008 18:31
30 jul 2008 21:15
31 jul 2008 0:04
31 jul 2008 14:08
31 jul 2008 14:50
31 jul 2008 14:57
MartinD schreef:what do you think about this 930?
01 aug 2008 20:50
Porsche Tattoo schreef: nog voorkeur betreffende de kleur ?
30 sep 2008 16:45
30 sep 2008 16:53
01 okt 2008 16:06
17 apr 2009 12:51
17 apr 2009 14:09
17 apr 2009 14:12
17 apr 2009 14:14
17 apr 2009 14:35
Olaf schreef:
despite the front license plate
17 apr 2009 14:40