Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Hey hallo

04 sep 2008 1:12

Hey hallo hier op dit forum

Ben al een tijdje aan het loeren hier op het forum. Zit met plezier de verhalen en belevenissen te lezen van de porsche eigenaars en liefhebbers hier.

Woon zelf in Winschoten wat in het noorden van het land licht, en werk in de horeca, en studeer nog en moet nog dik een jaar :? (sommelier). Als kind las ik een boek van mijn vader die gewijd was aan de porsche. Ik zag in dat boek de 944 en 924 staan, en eigenlijk sinds dien verkocht aan de 944.

Nu zit ik al een tijd met iets in mijn gedachten te spelen. Ik weet niet of het haal baar is en realistisch is.
Ik heb het idee dat de prijs van de 944 type 1 en 2 nu op zijn laagst is, als ik het vergelijk met een kleine 5/6 jaar geleden. Nu heb ik niet echt een wagen nodig, omdat ik 4 km van mijn werk vandaan woon. Alles wat ik doe, doe ik nu op de fiets of lopend.

IK zit er daarom ook aan te denken, om een 944 te kopen, te gaan stallen en deze als vrije tijds besteding te gaan opknappen. Het enige ervaring wat ik heb met opknappen is een Zundapp KS50 super sport uit 1974.

Het lijkt me heel erg leuk en interesant om het te doen, tergerlijker tijd leer ik de auto ook goed kennen. Bijkomen geluk is dat ik op ongeveer 10km van de Duitse grens woon, en onderdelen daar een beduident stuk goedkoper zijn dan hier in NL.

Maar is het wel realistich om zoiets te gaan doen, en vergis ik er me niet in om nu een 944 te kopen nu ze nog vrij betaalbaar zijn in aanschaf. Onderdelen zullen altijd wel de bekende P prijzen aan vast hangen. Maar dat weet je van te voren al.

Hoor graag van u,

Re: Hey hallo

04 sep 2008 4:49

Allereerst van harte welkom hier :!:
Je zal zien dat bijna iedereen hier op een of andere manier vanaf z'n jeugd dezelfde wens had. (en de meesten het geluk hebben gehad dat te kunnen verwezenlijken).

Over je vraag m.b.t eventuele aanschaf van een 944:
Ik denk dat de goede modellen inderdaad weinig meer in waarde zullen dalen, en dat je wens helemaal geen gekke is.
De meeste kosten gaan inderdaad in de brandstof en het onderhoud zitten. Als je zelf handig bent en veel zaken zelf kan doen (of leren zelf te doen) dan is het vast wel betaalbaar. Om dat je de auto niet nodig hebt is jou voordeel dat je wereld niet instort als je door omstandigheden een paar weken niet zou kunnen rijden.
Ik zou een paar (Porsche 944 gerelateerde) boeken kopen (Haynes manuals bijvoorbeeld) en 't nodige gereedschap en gewoon proberen.

Het grote voordeel van tegenwoordig is dat er legio fora zijn waar je met je vragen terecht kan, en dat onderdelen waar je zo'n vijftien jaar geleden gewoon niet aan kon komen zo overal via fora of evilbay te vinden zijn.
Succes!

04 sep 2008 5:10

Welkom op het forum

04 sep 2008 7:15

Welkom ..

.. en gewoon doen zo'n 944 :!:

.. leuke wagen om te rijden en MI worden ze niks minder waard .. :idea:

Re: Hey hallo

04 sep 2008 7:42

Arive schreef:Zit met plezier de verhalen en belevenissen te lezen van de porsche eigenaars en liefhebbers hier.

Oh valt nog mee dan :wink: Bedoelde u: arrive ?? :wink:

Welkom hier en suc6 met je speurtocht naar een dikke 944 :thumleft:

04 sep 2008 9:26

Sommelier --> cool! Welkom hier, en gewoon doen die 944! 8)

04 sep 2008 10:59

Ja heb een goede begeleider voor het sommelier vak, in februari moet ik examen afleggen voor het SVH wijn certificaat. Dit certificaat moet ik halen omdat ik heel graag de studie naar Vinoloog wil doen, aan de wijn academie.

Ik heb zelf een cd/ dvd van Clarks Garage Shop manual. Verekte handig, heb hem al even door bestudeert. Ziet er nog wel allemaal (op de motor en bak na) te doen uit.

04 sep 2008 11:29

welkom hier :D

wijn daar moet je bij barolo zijn :wink:

04 sep 2008 16:41

Welkom hier en succes met de zoektocht naar DE 944.

04 sep 2008 17:30

zoek ze :wink: en welkom :lol:
Plaats een reactie