Heb ik dat antwoord niet al gegeven ? of begrijp ik je niet goed ?
Ok, nog 1x dan
omdat je nieuw bent:
De 944's hebben bijna allemaal een elektrisch dak, alleen de eerste jaren (of misschien zelfs alleen het eerste jaar), dus vanaf MY '83 zijn er ook 944's geleverd met een handmatig dak, zoals ook de mijne is.
Hier zit geen motortje op, en MOET je handmatig losmaken, d.m.v. 4 klipjes en 1 drukker los te halen, dan kan het hele dak er uit. Haal je enkel de 2 achterste los, en laat je het dak vervolgens daarop steunen, heb je een schuine sunroof.
Jouw 944 is er één van '85, waarschijnlijk heb je dan een elektrisch dak.
Type 1 of Type 2 maakt volgens mij niet veel uit qua dak. (beide elektrisch)
Als deze niet opent dan kan dat aan verschillende zaken liggen, de meest voorkomende zijn een kapot / slecht werkend relais, of een kapotte / slecht werkende microswitch (voor midden in het dak). Die microswitch wordt ingeduwd door een soort lepel aan de voorkant van het targadak, die kan worden afgesteld wanneer dit niet meer goed werkt.
Dat relais kan je zo nakijken / vervangen, maar voor bij die microswitch te komen moet het dak er eerst uit. Als je er een handboek bij hebt, en je hebt een elektrisch dak, dan staat daar ook de noodbediening in.
Als ik deze informatie kan vinden in 1 minuut op het 944Forum dan kan jij dat ook, dus ik raad je aan de talloze threads over het targadak daar eens door te spitten, en ik garandeer je dat je daar je oplossing vind.
Bart.