Vertel hier over jezelf.
08 dec 2008 14:59
Hallo, mijn naam is Rinie
Al een aantal jaren kijk ik stiekem naar Porsche (en eerlijk gezegd ook naar andere sportauto's), maar nu is de tijd aangebroken om op internet eens te kijken naar MIJN Porsche!!
Ik volg dit forum ook al even, maar weet eigenlijk nog niet wat ik wil. Eén ding is duidelijk; een nieuwe lukt zeker (nog) niet.
Ik vind een 993 erg mooi, maar van binnen zou ik graag een luxere willen. Dan kom je al snel bij een 996 of een Boxster, maar alledrie de opties staan voor mij nog open.
Sommige (misschien ook van hier) vinden dit geen keus en zullen altijd voor een 911 gaan (of deze nu 993 of 996 heet) en de Boxster bestempelen als minderwaardig aan zijn 'grote'broer. Maar zoals ik al zei; ik vind ze alledrie erg mooi. Eigenlijk vind ik het nieuwe model boxster of een 997 de allermooiste, maar gaan momenteel mijn budget te boven.
Wat zijn keuzes soms toch moeilijk....
Ondertussen moet ik eerst mij huidige auto (Jeep GC 4.7 V8) verkopen zodat ik rustig op zoek kan en kan nadenken.
Ik blijf in ieder geval het forum in de gaten houden.
08 dec 2008 17:00
Welkom, Rinie en als je het mij zou vragen (en dat doe je niet): ga voor de 993. Succes met de zoektocht, die levert ook veel plezier op.
08 dec 2008 17:04
ik snap je gevoel, vond zelf een 993 te gedateerd een 996 te duur, wilde graag een cabrio en heb daarom een Boxster gekocht. zeker geen spijt van is modern en snel genoeg, maar zoveel mensen zoveel wensen. succes met je zoektocht.
08 dec 2008 17:07
Welkom hier op het P-forum.
Suc6 met je zoektocht en uiteindelijk staat de porsche die jij het mooiste vind bij je voor de deur.
08 dec 2008 17:30
tegen de tijd dat jij je jeep kwijt bent is een 997 goed te doen
08 dec 2008 17:50
henzel schreef:ik snap je gevoel, vond zelf een 993 te gedateerd een 996 te duur, wilde graag een cabrio en heb daarom een Boxster gekocht. zeker geen spijt van is modern en snel genoeg, maar zoveel mensen zoveel wensen. succes met je zoektocht.
Dit is exact wat ik bedoel!!
Bedankt alvast voor alle reacties, maar ik hoop mijn Jeep toch echt wel kwijt te zijn voordat de 997 (voor mij) betaalbaar is.
Is het nu echt zo dat echte Porsche liefhebbers ook automatisch een voorkeur hebben voor een luchtgekoelde boxer? Ik moet zeggen dat ik dat (nog) niet heb, maar heb dan ook in beide varianten nooit gereden.
08 dec 2008 18:01
Neem vooral de tijd, zowel voor de verkoop van de Jeep als voor de koop
08 dec 2008 18:15
Een 993 had ik ook voor ogen en toen een 964.
Na een lange zoektocht.. ben ik, as vrijdag, een trotse eigenaresse van een zwarte Boxster!!
succes met je keuzes en zoektocht
08 dec 2008 19:23
Druk hier met al die Rinie's! Welkom!
08 dec 2008 20:18
Welkom Rinie en veel plezier met je zoektocht. Het wordt jouw auto, dus lekker genieten van het zoeken en straks van het
08 dec 2008 21:11
Welkom Riny op dit geweldige forum
Tja...997. Ik spaar ook nog even door en ben geweldig in mijn sas met mijn 964 cabrio. Hoop dat ik nog lang moet sparen
08 dec 2008 21:31
Lindaatje schreef:Een 993 had ik ook voor ogen en toen een 964.
Na een lange zoektocht.. ben ik, as vrijdag, een trotse eigenaresse van een zwarte Boxster!!
Begrijpelijk, is een Boxster niet een vrouwenauto
09 dec 2008 0:04
Ik proef hier ook voorkeur voor 996 of Boxter. 996 is sneller en heeft meer status en uitstraling, alsmede een achterbankje. Boxter is compacter en heeft meer baggageruimte (en een S, wel wat duurder, is ook al erg snel). Boxster is van binnen zeker moderner dan een 993. 996 en Boxster zijn daarnaast iets beter bestand tegen korte ritten, zover ik weet.
993 is laatste luchtgekoelde en heeft onder liefhebbers echte icoonstatus. Dit komt deels door oer-gevoel, deels door historisch perspectief (toen was het nog een ' echte' ) en ook wel het geluid. Als je ratio daarnaast ook sterk spreekt, heb je aan een 996 meer auto, voor relatief maar iets meer geld.
09 dec 2008 0:05
Welkom Rinie en succes met je zoektocht en keuze. Ik heb sinds enkele maanden een 993 en heb ook nog gekeken naar de 996 (--> maar toch gekozen voor de 993
)Het hele voortraject is (was voor mij in ieder geval) een ontzettend leuk en leerzaam proces en onderdeel van het bezitten van een Porsche. Neem ruim de tijd om in de verschillende modellen te rijden en je zal vanzelf een voorkeur ontwikkelen...dan kan je gericht op zoek naar het, voor jou, juiste exemplaar. (en gebruik natuurlijk dit forum, ik heb hier in een korte tijd ontzettend veel geleerd)
09 dec 2008 7:53
ikzelf heb een 993 maar als je voor een modernere wagen wil gaan, dan zou ik opteren voor de boxter, prachtige wagen voor dagdagelijks gebruik en betaalbaar wat ook niet onbelangrijk is hé
suc6 met je zoektocht
grtz Geert
09 dec 2008 8:36
Paul van Engelen schreef:Begrijpelijk, is een Boxster niet een vrouwenauto
Begrijpelijk ouwe manne ouwe grappe
Welkom rinie op dit forum waar zelfs sommigen denken dat antieke luchthappers beter zouden rijden dan nieuwe waterborrelaars maar dat eigenlijk hun beperking maar 1 ding is Moneyyyy
Dus lekker rustig voor je uitkijken alles goed afwegen en maak een paar proefritten met de verschillende modellen! Koop waar je hart t beste voelt mij maakt het niet uit welk model je kiest alles wat plaatje met dat paardje heeft is mij om het even!
09 dec 2008 11:47
In een 993 noemen we gedateerd "klassiek" en dat is nou juist de charme van die auto. Dat stampende luchtgekoelde betrouwbare 3.6 blok achter je... heerlijk!
09 dec 2008 15:45
Indien je toch een moderne wagen wilt die ook nog wat sensaties en pk's biedt zou ik gaan voor de 987 S. Deze Boxsters zijn in Duitsland (bij een officiële dealer) al te vinden voor +-35.000 euro. Oftewel de prijs van een goede 993. Indien je dit nog wat teveel vindt zou ik de 986 S aanraden. En wil je wat exclusiever, dan is de 986 S 50th anniversary misschien wel iets voor jouw (voor 32.900 euro staat er zo eentje bij een Duitse Porsche dealer).
P.S. Zuugnap zo'n oude rommel kan heus wel minstens even duur zijn dan nieuwer spul, vergelijk maar eens de prijzen van 993 4Sjes met die van 996 4Sjes...
09 dec 2008 17:23
Godspeed schreef:Indien je toch een moderne wagen wilt die ook nog wat sensaties en pk's biedt zou ik gaan voor de 987 S. Deze Boxsters zijn in Duitsland (bij een officiële dealer) al te vinden voor +-35.000 euro. Oftewel de prijs van een goede 993. Indien je dit nog wat teveel vindt zou ik de 986 S aanraden. En wil je wat exclusiever, dan is de 986 S 50th anniversary misschien wel iets voor jouw (voor 32.900 euro staat er zo eentje bij een Duitse Porsche dealer).
P.S. Zuugnap zo'n oude rommel kan heus wel minstens even duur zijn dan nieuwer spul, vergelijk maar eens de prijzen van 993 4Sjes met die van 996 4Sjes...
en ik hou van mijn oude rommel, ik heb nog nooit brokken gehad en een collega van mij is reeds aan zijn tweede kapote motor, 996 zeker
luxe kost geld en heeft elke dag minder waarde terwijl onze lucht gekoelde barrels elke dag meer waarde krijgen
grtz Geert
09 dec 2008 17:33
Welkom rinie op dit forum waar zelfs sommigen denken dat antieke luchthappers beter zouden rijden dan nieuwe waterborrelaars maar dat eigenlijk hun beperking maar 1 ding is Moneyyyy
citaat zuugnap
money veeeeeeeeeeel minder belangrijk dan emotie dus koop waar je wat mee hebt
10 dec 2008 21:21
TERRUM schreef:Godspeed schreef:Indien je toch een moderne wagen wilt die ook nog wat sensaties en pk's biedt zou ik gaan voor de 987 S. Deze Boxsters zijn in Duitsland (bij een officiële dealer) al te vinden voor +-35.000 euro. Oftewel de prijs van een goede 993. Indien je dit nog wat teveel vindt zou ik de 986 S aanraden. En wil je wat exclusiever, dan is de 986 S 50th anniversary misschien wel iets voor jouw (voor 32.900 euro staat er zo eentje bij een Duitse Porsche dealer).
en ik hou van mijn oude rommel, ik heb nog nooit brokken gehad en een collega van mij is reeds aan zijn tweede kapote motor, 996 zeker
luxe kost geld en heeft elke dag minder waarde terwijl onze lucht gekoelde barrels elke dag meer waarde krijgen
grtz Geert
Dan moet je een 2S vergelijken met een 996 Carrera 2, want de 996 4S is een erg exclusieve en dure Porsche
11 dec 2008 10:26
@Stijn van Kooten kijk dan maar eens op porsche.de
De 996 4S'en beginnen al vanaf 39.000 euro. En eentje met weinig kilometers (44.800) heb je al voor 46.911 euro. Dit terwijl 993 4Sjes vanaf 49.000 euro beginnen (voor 115.000 km)...
13 dec 2008 0:20
Paul van Engelen schreef:Lindaatje schreef:Een 993 had ik ook voor ogen en toen een 964.
Begrijpelijk, is een Boxster niet een vrouwenauto
Dit soort uitspraken getuigen van een klein begrijpertje, beetje jammer.
niet iedereen kan of wil 911 rijden. een Suzuki alto is een vrouwen auto een Boxster is mijns inziens gewoon een echte P. voor iemand die graag open rijdt en een auto die als 2e dagelijks bruikbaar is. het is toch ook niet zo dat alleen een turbo een echte 911 is. maar ik zal het wel niet begrijpen, want ik rij graag in mijn ,vrouwenauto, gelukkig heb ik ook nog 2 echte mannen auto,s.
13 dec 2008 6:50
Hé Rinie.
Wat mij betreft is alles waar een Porsche-logo op staat een ECHTE porsche. een 928-914-924-911-968-912-944 in willekeurige vogorde. En er zijn nog veel meer typenummers. Allemaal super-echte Porsches.
Maarja, de keuze tussen boxster, 993 of 996 is wel heel anders. Prijs ook. Ga in alle auto's rijden en vind uit welke het prettigst is.
Tip: als je en goeie s kan kopen (boxster/993/996) DOEN!