Vertel hier over jezelf.
09 dec 2008 14:17
Na jaren getwijfeld te hebben, heb ik dan toch eindelijk de stap gewaagd en een 'Porsche' gekocht.
Het is een Cayenne Turbo geworden uit 2007. De afschrijving over het eerste jaar maakt het de moeite waard om een gebruikte te kopen.
Omdat ik graag een auto met veel vermogen, 4wd en ruimte wilde, is de keuze vrij beperkt. Ik heb in het verleden verschillende Audi S-RS modellen gereden en wilde wel wat anders. De nieuwe RS6 kan me niet echt boeien.
Mijn huidige auto heb ik er op ingeruild; een Mercedes CLS AMG met Kleemann Stage 3 (580pk) en verdere aanpassingen. Dus qua snelheid lever ik iets in. Niet dat dat erg is, want in Augustus komt mijn Nissan GT-R.
De Cayenne Turbo wist mij enorm te verrassen met een vrij neutraal bochten gedrag en dito wegligging. De auto voelt lichter aan, dan dat hij daadwerkelijk is.
Ik ben wel van plan om er andere wielen en ander leuks er wellicht op te gooien. Iemand een tip voor een goede chiptuner van de Cayenne?
09 dec 2008 15:22
mod by horn - je hóeft niet de hele bovenstaande post te quoten als je meteen eronder reageert
Gefeliciteerd en welkom! Mooie bak en in mijn optiek een goede vooruitgang ten aanzien van je Kleemann. Ik bemerk in je posting dat je een behoorlijke PK-freak bent en vraag me af wat je heeft doen besluiten om niet voor de Turbo S te gaan gezien je nu alsnog wilt tunen.
Ik kan je niet op weg helpen naar een goede Tuner. Waar ik zelf vroeger Gemballa geweldig vond ben ik nu na het zien van een aantal echte Ruff's meer fan van deze meer optische bescheidenheid. Een kennis van mij heeft met veel tevredenheid zijn 930 cabrio onder handen laten nemen door Schrmiller. Ik ken het verder niet maar ben altijd wel onder de indruk van de explosie van de Turbo.
Succes en veel wijsheid!
was zelf voor de RS6 gegaan!
09 dec 2008 15:26
Rica uit Wateringen heeft een goede naam, ik zou er niet een of andere kant-en-klare chip in stoppen maar die wagen ook fatsoenlijk laten rollen
09 dec 2008 15:51
Marco schreef:Rica uit Wateringen heeft een goede naam, ik zou er niet een of andere kant-en-klare chip in stoppen maar die wagen ook fatsoenlijk laten rollen
is ook mijn antwoord....
09 dec 2008 15:55
Ik ben idd een redelijke PK freak. Maar heb me toch weten te beperken met de Cayenne Turbo. Een Turbo S vindt ik niet echt nodig op dit moment.
Voor mijn PK honger heb ik een GT-R besteld. Die zal zeker niet standaard blijven.
De Kleemann was ook absoluut niet verkeerd. Een echte drift auto. Leuk met droog weer, maar een nachtmerrie met ons huidige winterweer.
09 dec 2008 17:34
Welkom, Maximus en gefeliciteerd met je Cayenne Turbo.
09 dec 2008 18:07
chips, wat zijn dat?
leuk spul, veel pk's, welkom
09 dec 2008 18:08
Deze?
09 dec 2008 19:28
Welkom,
waarom een chippie is een turbo vervangen niet eenvooudiger en effectiever?
Er zijn genoeg tuners die zich er mee hebben bezig gehouden
Gemballa
TechArt bijvoorbeeld
09 dec 2008 19:55
Welkom,
Leuk rijtje aan auto's wat je daar op noemt
.
Heb je al wat foto's van de Turbo? Ik ben tevens reuze benieuwd hoe de nieuwe GT-R gaat bevallen
09 dec 2008 22:54
Dat noem je toch geen echte Porsche
Geintjuh.........
Wat vind je van de GT-R? Vind je de 911 Turbo niet veel mooier? Hij zal ongetwijfeld goed rijden, maar de Turbo is vele malen mooier
Vind ik........
Gefeliciteerd met de Cayenne hoor! Erg leuke auto
Heb je al foto's?
Trouwens, zo'n CLS AMG mag er ook wel wezen, alleen ben ik niet zo'n fan van de GT-R, zoals ik al eerder zei, en van de TT Roadster
Zoals iedereen hier op het forum weleens zegt: "Ieder z'n meuk..."
Welkom!
10 dec 2008 1:37
Klopt; dat is mijn CLS.
Ik heb foto's maar uploaden gaat niet zo makkelijk.
De TT roadster is van mijn vrouw (uiteraard!) Leuk speelgoedje met mooi weer. 4wd + 3.2V6 + DSG = veel plezier!
De GT-R is mij enorm mee gevallen qua rijden (ik mocht in een Japanse rijden voordat Wheels on 7 hem teste.) Ik ga nu vloeken in de kerk, maar de auto voelde veel levendiger dan de 997 Turbo. Je hoort de turbo's spoelen en de versnellingsbak duidelijk van verzet wisselen. De GT-R smeekte om hard gereden te worden. Een schoonheid is het niet. Ik krijg een wit exemplaar in Augustus geleverd. Wit staat de auto wel, de meeste andere kleuren maken het saaie design nog saaier. Een 997 Turbo is inderdaad veel mooier. Ook 2x zo duur voor dezelfde prestaties.
Ik heb wat prijzen op gevraagd bij techart, Gemballa en Lumma. Misschien Sportec via Jero Tuning? Maar de motor aanpassing moet wel leuk blijven. Misschien laat ik hem gewoon standaard (first voor mij!) Op de GT-R ga ik me uitleven.
10 dec 2008 21:29
Daar heb je gelijk in, voor een Turbo betaal je meer
Ook een ZR1, Z06 of 2e hands 997 Turbo overwogen? Of heb je nog getwijfeld over andere coupés? Heb je nog een leuke autohistorie?
(Lijkt me wel als ik deze 4 auto's al zie.........)
Het is wel zo dat als je de GT-R een beetje bewerk m.b.t. de turbo's wordt hij hhelemaal heftig!
11 dec 2008 11:28
Geen Corvette aub, daar hangt een 'bepaald' imago aan vast.... (sorry)
Een 2e hands 997Turbo is natuurlijk ook (erg) leuk. Grootste reden voor mij om voor de GT-R te gaan is dat deze toch redelijk wat bagage ruimte heeft. Veel meer dan de 997 Turbo. Wie weet, bevalt de GT-R mij niet en ruil ik hem in op een 997 Turbo; hopelijk is de facelift dan verkrijgbaar.
De GT-R is eenvoudig aan te passen naar 600+ pk; daarna is de versnellingsbak de bottleneck. Alhoewel wij in Europa een flink door ontwikkelde GT-R krijgen. Dan wordt het zoeken naar een goede tuner.
11 dec 2008 11:35
Foto's staan in mijn album.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.