Ha P-liefhebbers
P staat voor Porsche en dat zie ik vrij veel hier op het forum. Dit p-forum lijkt me wel een leuk forum en laat ik me dan voorstellen met mijn nieuwe aanwinst. Zoals het onderwerp al aangeeft is het dus een Rode P 944 Type uit 1985. In augustus 2010 belastingvrij en weet inmiddels dat 1985 bj het laatste jaar is dat auto's belastingvrij kunnen worden. Al vanaf mijn 15de of daarvoor al vond in P een fantastische wagen en kan me nog herinneren dat ik ze telde achterin bij mijn ouders bij een lange rid. De P is natuurlijk puur luxe bezit en had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet er ooit 1 te mogen bezitten. Motoren waren wel bereikbaar en heb vanaf mijn 18de altijd motor gereden waaronder Yamaha xt550 en diverse Kawasaki 900,1000 en 1100. Op dit moment heb ik een kz900 uit 1975 die nog in prima technische staat is maar er uiterlijk wat minder uit ziet. Zet misschien nog een foto erbij. De kick van motoren komt mi een beetje in de buurt van P maar dan anders. Motoren zijn alleen leuk bij mooi weer vind ik en P kan het hele jaar en is ook nog veiliger.
Door de jaren heen heb ik van alles gereden op 4 wielen:
- Alfa Guilietta (had ik moeten opknappen en houden)
- 2x scoda rapide (vergissing)
- 3x mazda 626 waarvan 1x wagon
- toyota carola (voor mijn vrouw)
- Fiat Uno automaat (hebben we nog)
- BMW 525 bj '93 touring automaat op gas (geschorst)
- Porsche 944 K6 '85
De BMW is ook een fantastische auto maar de wegenbelasting van 150p/m is vrij hoog en er moet van alles aan gebeuren zoals airco. Ga dat nog wel aanpakken maar voorlopig veel km maken in de rode 944 en dat bevalt prima.
Had natuurlijk gelijk over mijn P 944 kunnen beginnen maar dat andere vond ik ook wel vermeldingswaardig.
Dit was tijdens 944forum treffen op 10 januari. De P944 had ik net 3 dagen en deze ik gekocht via een gewoone garage.
De eerste ruim 2500 km heb ik er inmiddels op zitten en ga er zeker 500 km/week woon werk mee rijden de eerste tijd. Heb er tot nu toe een paar kleine mankementen aan gehad zoals een hangende koppelings pedaal maar cilinders die lekten en het euvel is voor ca 400 euro verholpen door montage van nieuwe cilinders en slag.
De temperatuur leek gevaarlijk op te lopen en preventief de thermostaat en de thermo-schakelaar op de radiator vervangen voor ca 100 euro. De meter staat wel aan de hoge kant maar koeling is nu wel in orde. Ga tellers vervangen want de meter is niet meer betrouwbaar en heb reeds een tellerunit op de kop getikt voor 30 euro. Ook nog eens wat minder km op de teller en dat zal ik de mogelijk toekomstige eigenaar eerlijk vertellen. Totaal heeft deze P944 denk ik 290d km op de klok volgens NAP. Er zitten wat krasjes en deukjes op deze P944 maar voor 300 euro ga ik dat opknappen. Intereur is netjes en muv de ruitewisser interval werkt alles zoals het moet werken. Distributie is 10.000 km geleden vervangen en helaas heb ik verder geen onderhoudshisrorie beschikbaar.
Tot nu toe heeft deze P944 ca 4000 euro gekost maar ben niet van plan er voorlopig afscheid van te nemen. Misschien tzt eens een 911 oldtimer maar de 944 is echt mooie P en heeft ten opzichte van de 911 een aantal voordelen vooral dat het onderhoud goedkoper is heb ik mij laten vertellen. Deze P944 is voor erbij en zodara ik de 525 weer uit de schorsing haal zal ik de P944 vooral als hobby-wagen gaan gebruiken en 's winters stallen. Nu dus veel km maken zodat ik weet wat ik er aan heb en de mankementen verhelpen.
Het is een heel verhaal geworden en als je een rode P944 ziet dan denk je misschien he dat is Jan
Mijn bouwjaar 1962
Verder: hond, kat, 2 kids en een vrouw
Beroep: Onderzoeker Geografische Informatie Technologie Universteit Wageningen/Alterra