Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Bijna een Porsche bezitter

11 maart 2009 9:34

Hoi Allemaal,

ik sta op het punt om een 911 cabrio (996) 1999 te gaan kopen. Moet zeggen dat ik me nog niet heel erg in de materie heb verdiept omdat ik niet verwacht had dat ik een Porsche aangeboden zou krijgen zo snel.

Het is een 996 uit 1999, rode kleur, zwart dak.(hard top zit er bij)
62.000 km - waarvan ik weet dat er 2 jaar geleden een nieuwe motor ingegaan is.

verder: Petrol, Manual, Leather, CD Player, CD Changer, Am Fm, keyless, Auto Seats, Power Window, Sun Roof, Security Alarm System, Alloy Rims

Net nieuwe banden en ook de cilinder van de kap is net gedaan.

Ik moet er rond de 20.000 euro voor betalen. (eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik niet in NL woon, maar in de UAE en dat ik hem daar ook blijf rijden)

Hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken of naar moet kijken? (ik hoorde dat de ingebouwde motor van de 996 een modificatie horen te hebben...)

Alvast bedankt, en ik denk dat "het open rijden met een Porsche virus" me al aardig te pakken heeft.

11 maart 2009 10:18

Wrijf het er maar in, voor 20.000 euro...Geen tips, wel een hartelijk welkom!

11 maart 2009 10:23

20K is een mooie prijs, suc6 en welkom op het P-forum!! :D

11 maart 2009 12:24

Welkom hier,
Ik geloof dat ik ook maar ga verhuizen naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dat zijn nog eens leuke prijzen.
Goed insmeren met zonnebrand voor je daar open gaat rijden!

11 maart 2009 12:37

Beginvraag is denk ik: wie heeft die motor verwisseld? En wat is er ingegaan?

11 maart 2009 14:15

Maarten schreef:Beginvraag is denk ik: wie heeft die motor verwisseld? En wat is er ingegaan?


Motor is er in gegaan onder de garantie van de Porsche dealer Al Naboodah. Al Naboodah heeft een hele goede naam qua service.

Wat er in gegaan is heb ik nog niet kunnen achterhalen (heb ik nog niet gevraagd), maar bij de AKK-keuring ga ik er zelf bij staan. Ik zal hier op letten, bedankt!

11 maart 2009 14:25

Welkom Baarlaar.

Prijs is idd niet verkeerd. Echter let wel op het uitdrogen van allerlei rubbers. Mijn buurman bevindt zich grotendeels per jaar in Saoedie Arabie, had daar een gt3, maar heeft deze vrij vlot van de hand gedaan omdat er toch wel redelijk grote uitdrogingsverschijnselen :lol: aan het licht kwamen.

Tsja ieder voordeel heeft.... Succes by the way

Fotos

11 maart 2009 14:42

Hier wat foto's van het "beestje"

Afbeelding

Afbeelding

11 maart 2009 15:12

Verdomd gast.....nou je het zegt.

Nee.... geintje, congrats by the way, mooie hunt :thumleft: . Hij had een sealgrauwe gt3. Ik had em overgenomen als hij zou terugkeren naar Nederland, echter hij blijft langer hangen. Helaas voor mij :cry: , want dat was ECHT het koopje van het moment geweest.

11 maart 2009 15:41

hele mooie auto en met de benzineprijzen daar en het zonnetje is het genieten van elk ritje :D of is het zonder kap niet uit te houden in de zon :shock:

11 maart 2009 16:36

er staat nu 320 pk in. Dat zou dan de 3.6 moeten zijn.

Maarten schreef:Beginvraag is denk ik: wie heeft die motor verwisseld? En wat is er ingegaan?

11 maart 2009 17:13

Guys,

Ik kom nu net een advertentie tegen van een silver grijze Targa 993 uit 1998 tegen. Voor een prijs waar ik wel wat mee kan.

Wat is jullie advies?

(Maak het mezelf wel moeilijk zo, Hellup!)

11 maart 2009 17:15

ga voor de luchtgekoelde [ de laatste ] :D

11 maart 2009 17:16

20K :shock: . Succes met de aankoop.

11 maart 2009 17:24

bully schreef:ga voor de luchtgekoelde [ de laatste ] :D


Ik had al wat meerdere post gezien waarbij de luchtgekoelde aanbevolen worden, maar kan je in mijn keuze daar nog een beetje meer info bij geven.

Kilometers van beiden zijn gelijk en ff snel gekeken is de 993 (150k delen door 4.6, ik heb ff geen calculator bij de hand)

Alvast bedankt voor jullie hulp trouwens. Zoveel replies in zo korte tijd is super.

11 maart 2009 17:28

ik zou met beide auto's gaan proefrijden dan merk je zelf wel het verschil.. er is hier alveel over te doen geweest [ lucht \ watergekoeld ]

11 maart 2009 18:42

Geef mede DDK -er (de pre 1974 Porsche club in de UK) Phil Mc Govern een berichtje.
Hij kent zijn weg wel met Porsches en zit ook in de UAE.

Afbeelding

Afbeelding

Je kan wellicht een tweede opinie krijgen over de toestand van de 993.

Nu we het er toch over hebben: lees dit even door. Kan wel nuttig zijn en heb je meteen een adres om de juiste zaken te bestellen en te laten verbouwen!

http://www.griffiths.com/porsche/ac/

Groetjes,


Bert

11 maart 2009 18:43

Welkom mooie wagen!

11 maart 2009 20:13

bully schreef:ik zou met beide auto's gaan proefrijden dan merk je zelf wel het verschil.. er is hier alveel over te doen geweest [ lucht \ watergekoeld ]


Ik zal een berichtje sturen naar Phil.

Verder weet ik niet echt of luchtgekoeld een goedplan is hier in Dubai (50 graden). Ik snap dat het water ook gekoeld moet worden door dezelfde lucht, maar toch denk ik dat de stof en alle andere bende een hoop problemen kunnen geven.

Hoe denken jullie daarover?

11 maart 2009 20:18

flauwekul.

Luchtgekoeld is tonnen meer betrouwbaar dan watergekoeld.

Een goede airco is toch wel een must. Maar dat wist je wel, zeker?

Groetjes,


Bert

11 maart 2009 20:58

Welkom hier en ik zou me geen zorgen maken over de luchtgekoelde versie; zijn echt beresterk!

11 maart 2009 21:02

Toch denk ik dat de cabrio me meer aanspreekt dan de Targa.

De 996 met een 3.6 is ook een prima car toch?

elfer964 schreef:Welkom hier en ik zou me geen zorgen maken over de luchtgekoelde versie; zijn echt beresterk!

11 maart 2009 21:08

De 3.6 motor is OK. :wink:
Gewoon mee (proef-) rijden, want die ervaring is de beste raadgever.

11 maart 2009 21:11

baarlaar schreef:Toch denk ik dat de cabrio me meer aanspreekt dan de Targa.

De 996 met een 3.6 is ook een prima car toch?

elfer964 schreef:Welkom hier en ik zou me geen zorgen maken over de luchtgekoelde versie; zijn echt beresterk!
altijd doen wat je hart je ingeeft :D

11 maart 2009 21:16

I second LEoH: gewoon effe rijden.

Tip: rijdt eerst met dat kreng van de 996 :twisted: en dan met die echte lekkere 993.

Joking aside: de UAE zijn erg "new money" georienteerd. Dat wil zeggen dat
1) men geen traditie heeft met het oud spul
2) RS: Wat is dat? ook wel weinig van verkocht. Lichtgewicht: Waarom?
3) snel betekent niet niet normally aspirated RS maar wel dubbele turbo van Gembella/Techart/Ruf met waterinjectie + supercharger als het even kan + vollederen bekleding+ICE + gouden randjes rond de klokken enz

"if you got it, flaunt it".

Daarom krijg je wellicht meer respect met je oude 996 dan met de prehistorische 993.

Ik meen me te herinneren dat er welgeteld 1 (EEN) pre 73 911 rond rijdt daar.

Groetjes,


Bert
Plaats een reactie