Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Porsche Targa 4S (nieuw)

29 apr 2009 21:09

Ik ben nederlander, en tijdelijk in Duitsland woonachtig.
Maandag a.s. heb ik mijn eerste proefrit in de Porsche Targa 4S 997 die ik van plan ben te gaan kopen! BPM-vrij...

Re: Porsche Targa 4S (nieuw)

29 apr 2009 21:18

succes. spannend. je weet vast wel dat je dan iig het eerste half jaar niet terug mag (permanent dan) naar Nederland en dat je hem het eerste jaar na terugkomst niet mag verkopen.

29 apr 2009 21:52

Wow! Das een mooie Porsche. Nog een paar nachtjes slapen voor je. Spannend hoor. Lekker veel lezen hier over Porsche, filmpjes kijken op internet....boekje kopen. Leuk, leuk, leuk.

Veel plezier maandag, en succes met de aankoop!

29 apr 2009 22:13

Vergeet de PDK niet erbij te kopen :wink:

29 apr 2009 22:19

Da's mooi :lol:
Welke kleur, opties etc?

29 apr 2009 22:28

wat een mazzelaar :D helemaal top :D

30 apr 2009 9:58

Spannend hoor. Veel succes.

01 mei 2009 10:23

welkom

01 mei 2009 13:43

welkom en veel veilige km's :drive:

01 mei 2009 13:44

Hee een man (hoop ik voor je) die een proefrit gaat maken in een Targa 4S 997 Porsche. Dat is wel even het vermelden waard :ba:

01 mei 2009 14:59

Spannend hoor! Welkom, veel succes met de proefrit en je beslissing!

01 mei 2009 18:55

welkom, en nu nog een paar foto's :wink:

12 mei 2009 1:08

Dank voor de woorden!
Een man en proefrit? It sounds worse than it is! Gewoon lekker een dagje met de auto weg, geen mannetje van de zaak mee, gewoon dag auto mee.... Heel relaxed allemaal.
De auto? Zwart metallic met alles erop en eraan, zandbeige leder van binnen. Alles? Hmmm, twijfel nog over ceramische remschijven. Ik had ze wel op de lijst gezet, maar dealer heeft ze er weer vanaf gehaald: "of ga je soms racen"? Moet ik ze nou doen of niet?
Verder heb ik offertes bij 131 dealers in heel Europa opgevraagd: max korting is 9 (DK) a 10 (D) %, tot nu toe (1e ronde). Iemand ervaring met onderhandelen??? How low can you go? Ben dan ook weer geen "Hollander", maar betaal ook liever niet té veel, he? ;-)

12 mei 2009 6:06

Offertes opgevraagd bij 131 dealers :shock: ? Hoe doe je dat? Afdingen kan je als koopman volgens mij alleen als je in een kamertje zit met zijn tweeen, en de verkoper het gevoel krijgt dat je serieus bent en nu wilt beslissen. Geen idee wat de max is.

Succes.

12 mei 2009 8:35

131 Dealers, gooeeeiiiieeeeee morgen zeg :!: :oops:

12 mei 2009 9:07

Goeie binnenkomer. Gelijk 2 topics gestart.

Volgens velen hier is een 4S voor meisjes ... :mrgreen:

Ik stond zaterdag naast een zwarte 997 4S Targa. Ik vind het een schitterdende auto. Mooi zo, die strip langs de daklijn. Alleen dat tussenstuk tussen de achterlichten vind ik een beetje smal ...

Veel plezier met de proefrit!

12 mei 2009 9:27

Op 29 april schreef Kars Neven:
Maandag a.s. heb ik mijn eerste proefrit in de Porsche Targa 4S 997

Volgens mij is die proefrit al enige tijd achter de rug, maar niets er over gehoord :roll:

12 mei 2009 11:17

Tja Marcel... wellicht ook 131 proefritten, dat kan even duren. :mrgreen:

12 mei 2009 11:20

Had jij niet zoveel vriendinnen Leo :mrgreen:

12 mei 2009 17:40

No worries!
- Slechts 1 proefrit, die was super! Zoals reeds gezegd: een dagje de auto mee, zonder begeleider... Relaxed.
- Als je 2 uurtjes de Porsche sites van NL, BE, LU, DE, SI, DK, FI, GR, CY, AT afgaat en de mailadressen kopieert kom je al een heel eind met 131 offertes! En, er zit FORS verschil tussen. Bij een aankoopwaarde van ca. 180.000 in NL, vind ik het wel de moeite waard om even rond te kijken. Naar DE importeren kost namelijk niets extra's. Voor 1.000 ga ik idd ook niet naar Verwegistan, bij wijze van spreken. Maar 8.000 - 10.000 is voor mij toch wel een slok op een borrel. Ik zie het ook meer als "De Europese Gedachte", waar is de EU met vrij verkeer van goederen anders goed voor?? En, nogmaals: het gaat zich niet om het onderste uit de kan... Ik wil gewoon weten wat kan en wat niet kan.

12 mei 2009 20:44

Mooi werk Kars :res: . Ik denk dat het inderdaad, zeker in deze barre tijden, zeker de moeite kan zijn om de prijzen te vergelijken! Zoals Horn al aangaf zul je idd. niet binnen 6 mndn weer terug naar NL kunnen importeren. Ik neem aan dat als je van een land buiten Duitsland moet importeren, je per saldo de Duitse prijs betaalt (dus niet, zoals bijvoorbeeld in NL, de extreme prijs a.g.v. BPM opslag)? Dat scheelt in elk geval een hele borrel, zullen we maar zeggen. Los van alle ratio: super auto!! Enne dat 4S is volgens mij zowel voor (heel sportieve) meisjes als (heel sportieve) jongens!

Veel rijdplezier binnenkort!

12 mei 2009 21:28

HV schreef:Mooi werk Kars :res: . Ik denk dat het inderdaad, zeker in deze barre tijden, zeker de moeite kan zijn om de prijzen te vergelijken! Zoals Horn al aangaf zul je idd. niet binnen 6 mndn weer terug naar NL kunnen importeren. Ik neem aan dat als je van een land buiten Duitsland moet importeren, je per saldo de Duitse prijs betaalt (dus niet, zoals bijvoorbeeld in NL, de extreme prijs a.g.v. BPM opslag)? Dat scheelt in elk geval een hele borrel, zullen we maar zeggen. Los van alle ratio: super auto!! Enne dat 4S is volgens mij zowel voor (heel sportieve) meisjes als (heel sportieve) jongens!

Veel rijdplezier binnenkort!

Dank. Nee, ik betaal de netto prijs van het land (dus: zonder enige belasting) waar ik hem koop en betaal de duitse BTW (19%) in Duitsland. Er is geen verdere verrekening. Nou zijn er wel Euro-prijzen (in de hele EU gelijk), zeggen ze, maar als de BTW in DK 25% is en er nog veel BPM-belasting op komt, ligt het kortingspercentage een stuk hoger. En, duitse auto's zijn op de duitse markt relatief duurder (lees: beetje minder korting). Ik ben er nog niet uit, maar na een avondje puzzelen met alle offertes kan ik je zéker meer vertellen.

12 mei 2009 23:33

Nou ik wens je veel succes met dat ene nachtje puzzelen, vind die tijd nog wel meevallen voor zo'n enorme uitgave voor een geweldige auto.
Welkom en je zal zonder twijfel genieten van je op handen staande aankoop :!:

13 mei 2009 0:21

Ik hoor altijd dat de prijzen in NL relatief laag zijn (zonder BPM dan), juist omdat de BPM en andere toeslagen de auto's zo duur maken in NL? Zaten er in die 131 :shock: :shock: :shock: offertes ook NL-dealers bij?

13 mei 2009 8:26

Hoi en welkom,

Spannend wat je aan het doen bent, ik ben benieuwd uit welk land jouw auto het goedkoopste is voor jou. Ik weet wel dat het per land waar je woont en per auto nog kan verschillen. Het loont dus zeker om in alle europesche landen prijsnavraag te doen!

Veel succes met je zoektocht!
Plaats een reactie