Vertel hier over jezelf.
24 jun 2009 0:32
Hallo allemaal,
Even voorstellen. Mijn naam is Marc en ben net de 30 voorbij. Ik huis al een tijdje op dit forum en wil een Porsche gaan kopen. Ik ben er alleen nog steeds niet uit wat het moet gaan worden. Ik heb een budget van 35.000 tot 40.000 euro.
Nu zit ik er aan te denken om een 996 te kopen. Voor 32.000 euro koop ik een hele mooie 996 met weinig kilometers uit 2000. Nu heb ik het hele draadje hier doorgelezen over die 996 met een gevoelige IMS Lager motor en ben daar behoorlijk bang van geworden. Een kennis van mij die Porsche kenner van het eerste uur is zegt. Koop geen 996. Dat gaat alleen maar problemen opleveren. Hij zegt dat ik beter voor 35.000 euro een 993 uit 95/96 kan kopen.
Wat vinden jullie? Een 993 of 996 met mijn budget?
Zijn er echt zoveel problemen met die 996?
Zijn er ook 996 types waar geen problemen mee bekend zijn?
Ik rij rond de 20.000 km per jaar
24 jun 2009 0:40
996 met 3.6 en tiptronic is de veiligste keuze
.. of 'n GT3 ... maar die past niet in je budget ...
Zou zelf voor 'n (handgeschakelde) 993 gaan .. ookal doe je 20Dkm per jaar ...
... zelfs met zoveel Km's zal MI de 993 minder afschrijven dan 'n 996
Eventueel ga je zelfs voor 'n (handgeschakelde) 964 ... kan je ook met gemak 20Dkm per jaar mee rijden
.. er is zelfs 1 forummer die dat met 'n Carrera 3.2 doet
24 jun 2009 6:35
Hi Marc,
Ik heb die keuze ook overwogen. Maar de 996 gaf bij mij gewoon geen gevoelens, dus de keuze was snel gemaakt. Later ook die draadjes gelezen over de motoren. Daar wordt je niet vrolijk van. De 993 is in mijn ogen veel puurder (en kent dit soort verhalen niet).
Succes met de zoektocht.
24 jun 2009 8:49
Een mooie 993, stond voor dezelfde keuze
Zo'n heerlijke auto, maar wel de tijd nemen om een "echte" te vinden
Veel suc6
24 jun 2009 9:01
Ik heb van beiden een exemplaar. Maar de 993 geeft toch wel het meest Pure-Porsche-Passie gevoel!
24 jun 2009 9:18
Gewoon rijden met een 993 en een 996, dan beslissen. Een 3.4 motor bij de 996 zou ik ook niet doen, maar dat is een persoonlijke afweging. Zou je een tiptronic willen dan is het plofrisico stukken minder groot.
Een 996 3.6 (handgeschakeld) heeft volgens mij niet méér problemen dan een gemiddelde 911 (waaronder de 997). De eerste 993's zijn ook al gaan lekken, net als de 964. Verder wellicht de tip om 's bij onze oosterburen te gaan kijken. Veel keuze, en prijzen liggen onder de NL-prijzen (incl. BPM).
24 jun 2009 9:18
Lydia schreef:Ik heb van beiden een exemplaar. Maar de 993 geeft toch wel het meest Pure-Porsche-Passie gevoel!
Kijk
24 jun 2009 10:38
Persoonlijk zou ik voor de 993 gaan omdat ik die mooier vind!
Kijk, rijdt en vergelijk!
24 jun 2009 10:52
Persoonlijk vind ik de looks van de 993 mooier. Evenals het geluid van een luchtgekoelde boxermotor.
Gezien het aantal km's wat je er mee verwacht te gaan rijden, zou ik me kunnen voorstellen dat je hem in gaat zetten als DD.
Als ik dagelijks in de file zou staan met mijn P, zou ik een 996 met tiptronic overwegen...
Veel succes met je beslissing en veel plezier met de zoektocht.
24 jun 2009 14:33
993 is een klasieker (in spé)
996 een oude Porsche
Zegt je dit niks moet je voor een 996 gaan
24 jun 2009 14:41
Olaf schreef:.. er is zelfs 1 forummer die dat met 'n Carrera 3.2 doet
24 jun 2009 14:44
Wanneer het mijn keuze zou zijn dan zou ik absoluut voor
deze mooie witte gaan!
24 jun 2009 15:08
Niks mis mee
24 jun 2009 16:37
Ik denk dat die kennis van jou het antwoord al heeft gegeven. En als er iemand is die kan vergelijken dan is het Lydia wel (the lucky bastard
)
24 jun 2009 16:47
gast schreef:Marc, je budget is toereikend voor een hele mooie en gave 996. Waarom voor minder gaan?
gast, heb je zelf wel eens met een luchtkoeler gereden.....die zijn niet minder maar meer een
icoon...en blijven redelijk waarde houden...
24 jun 2009 20:37
Bij deze iedereen bedankt voor de reacties
. Ik ga er komende tijd nog eens flink over nadenken.
Als ik dus een 996 3.6 koop heb ik dus geen last van dat motor verhaal? Moet ik dan ook perse en tiptronic kopen? Daarbij even melden dat ik noooit in een file sta
Ik kwam een Porsche 911 3.6 Carrera 2 Coupe uit 1999 tegen. klopt dit dan wel omdat ik las dat die 996 3.6 rond 2002 kwam.
Dan een vraag over Duitsland importeren. Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 3.000 BPM moet betalen (bij een nieuwwaarde van 100.000 euro) en dan laat het dan via een import bedrijf regelen voor 1500 euro voor transport, kenteken, etc. Bij advertenties op autoscout.de zie ik vaak staan "mwst. ausweisbar". Ik ben zelf een ondernemer. Als ik dan aan die duitser een duitse btw factuur vraag met mijn btw nummer erop kan ik dan in Nederland die btw weer terugvragen?
Waar moet ik nog meer opletten als ik hem uit duitsland haal? ik wil hem bij een garage kopen en geen particulier. Ik lees hier veel over altijd laten keuren. Kan in duitsland ook een aankop keuring laten doen?
24 jun 2009 21:01
Proefrijden is mijn advies.
Die witte is niet mis zeg
24 jun 2009 22:35
Heb zelf lang gezocht naar beide. Tip die ik je graag wil meegeven: rijden!
Probeer in verschillende auto's te rijden om het verschil (naast de looks) ook echt te ervaren.
Succes
( links onder mijn avatar kun je zien wat uiteindelijk mijn keuze is geworden)
24 jun 2009 22:44
Zoals gast al aangaf: importeren is een peuleschil. 1500E lijkt me er in ieder geval erg veel geld voor.
24 jun 2009 23:04
gast schreef:Ik zeg, nee zo'n klassieker wil ik niet. Als ik 40 ruggen uitgeef voor een auto mag ik toch wel iets moderns verwachten
Als ik een icoon wil dan koop ik mezelf wel een echte klassieker. Een begin jaren 70 911. Nee, voor mij begint het verhaal bij de 996. Ben ook blij dat ik dat gedaan heb want de onderhouds kosten zijn bekand een fractie van die van een luchtkoeler.
Maar ieder zijn ding Bully. Aan de buitenkant zijn ze (aircooled elfjes) zeker mooi en zie ik ze graag.
Ik had het kunnen zeggen
24 jun 2009 23:09
Piet schreef:Ik had het kunnen zeggen
maar jij rijdt audi a3......
24 jun 2009 23:19
Ja, een Audi S3 vind ik een betere auto voor mij. Ik houd niet van tweedehands auto's en daarom wordt de opvolger van mijn S3 weer een nieuwe Audi, en geen gebruikte Porsche. Ik heb wel gekeken naar een 996. Een prima aanbod, en een stuk moderner dan de 993. Value for money. Een 993 biedt wat mij betreft totaal geen value for money, het is een oude auto waar je nog steeds de hoofdprijs voor betaalt. Ik zie het totaal niet zitten om nog zoveel voor een oude auto te betalen. Een 993 4S uit 1996 kost nu evenveel als een 996 4S uit 2004. Kansloos, als je het mij vraagt. Voor mij dus nooit een 993. Neemt niet weg dat de 993 een geweldig mooie auto is, ik zie ze graag rijden. De 993 $S (oeps, ik bedoel 4S) is zelfs weergaloos, wat een mooie auto
Maar wat mij betreft veel te duur voor zijn leeftijd.
24 jun 2009 23:22
Piet schreef: ... De 993 $S (oeps, ik bedoel 4S) is zelfs weergaloos, wat een mooie auto
...
Vind ik nou ook
24 jun 2009 23:26
Piet schreef:Ja, een Audi S3 vind ik een betere auto voor mij. Ik houd niet van tweedehands auto's en daarom wordt de opvolger van mijn S3 weer een nieuwe Audi, en geen gebruikte Porsche. Een 993 biedt wat mij betreft totaal geen value for money, het is een oude auto waar je nog steeds de hoofdprijs voor betaalt. Ik zie het totaal niet zitten om nog zoveel voor een oude auto te betalen. Een 993 4S uit 1996 kost nu evenveel als een 996 4S uit 2004. Kansloos, als je het mij vraagt. Voor mij dus nooit een 993. Neemt niet weg dat de 993 een geweldig mooie auto is, ik zie ze graag rijden. De 993 $S (oeps, ik bedoel 4S) is zelfs weergaloos, wat een mooie auto
Maar wat mij betreft veel te duur voor zijn leeftijd.
piet probeer het eens, je kan em altijd weer verkopen en weer audi gaan rijden.....een gebruikte auto kan soms leuker zijn dan een nieuwe.............
24 jun 2009 23:49
Ik kan het altijd in de heroverweging gooien. Ik sluit het ook niet per se uit. Maar ik houd veel meer van nieuw dan van tweedehands. Maar je zit niet aan een gebruikte Porsche vast, dat klopt dan ook wel weer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.