Specifieke zwakke punten bij een 944:
Slapeloosheid op dagen dat je het zonder haar moet doen.
Chronisch conflict met de ambtenaren van K. Spee
Hartkloppingen na iedere keer dat je bij het uitkomen van een bocht net iets te vroeg het gas intrapt
En voor degene die daar gevoelig voor is, dagelijks moeten vertellen wat nu precies het verschil is tussen een 944 en een Audi.
Verder valt het best mee
Zonder gekheid:
Zoals hier boven al beschreven, er zijn verschillende type's 944. Echter staar je er niet blind op, aan een goede type 1 zul je meer plezier beleven dan aan een slechte turbo. Qua techniek is een 944 niet zo'n bijzondere auto,onderhoud en reparaties zijn over het algemeen prima te doen, onderdelen zijn wat prijziger dan een standaard middenklasertje en dat geldt zeker voor de S2 en de Turbo modellen maar bij een goede 944 hoef je daar zeker niet stuk op te lopen.
Bij aanschaf is het vooral belangrijk om op de duurdere onderdelen te letten zoals:
Koppeling, distributie, lekkages en staat van de banden.
Mocht 1 van deze zaken aan vervanging toe zijn dan hoef je de auto er zeker niet voor te laten staan maar dit biedt wel ruimte in de prijsonderhandeling. Zijn meerdere van deze punten aan vervanging toe dan kun je vraagtekens zetten bij de staat van onderhoud. Neem de tijd om een goede te zoeken deze zijn er genoeg, echter er is nog veel meer rotzooi op de markt. Behalve voorgenoemde adressen zit er hier nog een 944 specialist op het forum Harry356 aka Raceforfun.nl
Maar ik denk dat hij zich snel zat in dit topic zal melden, hij kan je zeker op weg helpen met je zoektocht naar een goede 944