Dag Porsche forummers,
Ik zoek een Boxster, en kan wel wat input gebruiken! Met veel plezier heb ik al heel wat berichten hier gelezen en ook de lijst van paSCal gezien
en heel wat andere meestal goede tips al gelezen. Ik hoop trouwens dat dit het goede subforum is, waar ik dit post.
Ik wil de auto gebruiken als tweede auto die wel het hele jaar door geregeld gebruikt wordt.
Mijn wensen:
Boxster of een Boxster S
Handgeschakeld
Duitse Import, ik ga hem zelf importeren, liefst bij een handelaar, geen particulier. Hiervoor neem ik een vriend mee die een garage heeft gehad en zelf net een Z3 uit het oosten heeft gehaald
Kleur niet echt belangrijk, wel mooie bekleding, leer en liefst een speciale kleur zoals rood of beige, de meeste hebben een zwarte bekleding, wat ook wel mooi is, maar ik vind die contrasterende bekleding er meer uitspringen. Maar dit is zeker geen groot issue, als ie mooi is neem ik ook wel genoegen met de "gewone bekleding
PSM (zeker bij een 3.2)
Navi niet belangrijk, verdere opties, heb ik nog niet echt een idee over, als de auto er maar erg mooi bijstaat. Max ca 125000 km, dacht ik zo.
Twijfels, bouwjaar 2001, 2002, 2003, en dan een S of een 2.7, heb vorige week een 2.5 gereden bij Wolbert (overigens zeer netjes geholpen daar, goed gevoel bij deze zaak), maar de 2.5 vind ik bij nader inzien net niet krachtig genoeg.
Mijn verstand zegt een 2.7 is ook wel vet genoeg, maar mijn hart zegt ga nou gewoon lekker voor een 3.2. O ja ook niet onbelangrijk budget ex BPM ca 20.000
Ik heb de kosten van de BPM even globaal berekend:
Kosten BPM
S 2.7
2003 4000 3300
2002 3000 2600
2001 2400 2100
2000 1700 2.5 1500
Wellicht een overweging is nu een zo nieuw mogelijke kopen (max 2003) en later een met meer pk.
Ben een Volvo T5 gewend met 226 PK, en een slome diesel maar die telt niet
Dus wat ik eigenlijk vraag:
Is de 2.7 leuk genoeg.
Is het met het oog op de toekomst, slim om een nieuwere te kopen of houden de S-en meer waarde? Hebben mensen nog goede tips, afgezien van een AKK?
Zijn die Duitse 5-dags kentekens nu wel of niet geldig in NL?
O ja ik heb geen kinderen, we zo makkelijk (met een Boxster) en wel een vrouw, die er ook helemaal enthousiast over is!
Alvast bedankt voor het meedenken!