Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Voorstellen en zoek een Boxster

07 jul 2009 21:41

Dag Porsche forummers,

Ik zoek een Boxster, en kan wel wat input gebruiken! Met veel plezier heb ik al heel wat berichten hier gelezen en ook de lijst van paSCal gezien ;-) :thumleft: en heel wat andere meestal goede tips al gelezen. Ik hoop trouwens dat dit het goede subforum is, waar ik dit post.
Ik wil de auto gebruiken als tweede auto die wel het hele jaar door geregeld gebruikt wordt.

Mijn wensen:
Boxster of een Boxster S
Handgeschakeld
Duitse Import, ik ga hem zelf importeren, liefst bij een handelaar, geen particulier. Hiervoor neem ik een vriend mee die een garage heeft gehad en zelf net een Z3 uit het oosten heeft gehaald 8)

Kleur niet echt belangrijk, wel mooie bekleding, leer en liefst een speciale kleur zoals rood of beige, de meeste hebben een zwarte bekleding, wat ook wel mooi is, maar ik vind die contrasterende bekleding er meer uitspringen. Maar dit is zeker geen groot issue, als ie mooi is neem ik ook wel genoegen met de "gewone bekleding
PSM (zeker bij een 3.2)
Navi niet belangrijk, verdere opties, heb ik nog niet echt een idee over, als de auto er maar erg mooi bijstaat. Max ca 125000 km, dacht ik zo.

Twijfels, bouwjaar 2001, 2002, 2003, en dan een S of een 2.7, heb vorige week een 2.5 gereden bij Wolbert (overigens zeer netjes geholpen daar, goed gevoel bij deze zaak), maar de 2.5 vind ik bij nader inzien net niet krachtig genoeg.
Mijn verstand zegt een 2.7 is ook wel vet genoeg, maar mijn hart zegt ga nou gewoon lekker voor een 3.2. O ja ook niet onbelangrijk budget ex BPM ca 20.000

Ik heb de kosten van de BPM even globaal berekend:
Kosten BPM
S 2.7
2003 4000 3300
2002 3000 2600
2001 2400 2100
2000 1700 2.5 1500
Wellicht een overweging is nu een zo nieuw mogelijke kopen (max 2003) en later een met meer pk.
Ben een Volvo T5 gewend met 226 PK, en een slome diesel maar die telt niet  :flush:

Dus wat ik eigenlijk vraag:
Is de 2.7 leuk genoeg.
Is het met het oog op de toekomst, slim om een nieuwere te kopen of houden de S-en meer waarde? Hebben mensen nog goede tips, afgezien van een AKK?
Zijn die Duitse 5-dags kentekens nu wel of niet geldig in NL?

O ja ik heb geen kinderen, we zo makkelijk (met een Boxster) en wel een vrouw, die er ook helemaal enthousiast over is!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Voorstellen en zoek een Boxster

07 jul 2009 22:18

leuk zo'n zoektocht... :wink: ..succes...
Laatst bijgewerkt door bully op 07 jul 2009 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.

07 jul 2009 22:45

welkom hier, ik heb ook een Boxster als 2e auto waar dagelijks mee gereden wordt, bevalt mij heel erg goed, zelfs zo goed dat dit mijn eerste 2e auto is waar ik geregeld mee ga rijden, alleen maar voor het rijden.
wat betreft je zoektocht, bij Porsche telt bouwjaar iets minder zwaar maar km,s en staat (ook van onderhoud) veel meer.
persoonlijk vindt ik het verschil tussen een 2,5 en een 2,7 niet zo spannend. de 3,2 is wel veel sterker.
ik ben gegaan voor een 2,5 maar met pas 68dkm, inmiddels 6 mnd later staat hij op 75dkm voelt,rijdt en ziet er uit als nieuw, dit liever als een jongere met 150dkm.
er zeker een handbak kopen :!:
succes met je zoektocht en probeer een verse(nederlander) scoren :salut:

07 jul 2009 23:39

Vind dit zelf een mooie aanbieding, helaas geen foto's van interieur:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vqmaclvmmeyb

Als ik vorig jaar niet een fijne zwarte 2.5 had aangeschaft met 55d km (nu 90!), was dit nu een optie geweest ;-)

Succes met de zoektocht!

08 jul 2009 17:24

Welkom op het forum en suc6 met de zoektocht! Heb zelf een 2.5 maar vind deze als 'start' porsche een goed begin ;)

08 jul 2009 18:40

Ik heb zelf eerst een 2.5 gehad uit 1999, nu een 3.2S uit 2000 en het is een wereld van verschil. Opzich rijdt een 2.5 wel oké, maar ik had al vrij snel zoiets van "het mag wel iets sneller" 8). Ik heb nog nooit in een 2.7 gereden, misschien dat dit dan wel iets voor je is. Anders zou ik gewoon zoeken naar een 3.2S, daar krijg je sowieso geen spijt van :D.

08 jul 2009 21:35

Dank voor de welkoms! Leuk om al reacties te lezen van jullie! Hij wordt zeker handgeschakeld!

ben van plan om vrijdag naar deze te gaan kijken:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

ben voorlopig wel van plan om eerst maar eens voor een 3.2 te gaan. Maar weet iemand hoe duur het is om die Porsche garantie te verlengen? Want dat klinkt wel als een goed idee!

08 jul 2009 22:06

Als je een koppelbeest als een Volvo (850?) T5 gewendt bent zou ik zeker voor de 3.2 gaan, anders gaat het wel heel veel langzamer in de P :wink:

08 jul 2009 23:39

ja 850, ook lekker idd

09 jul 2009 0:27

Heb enkele weken geleden nog met een V70 T5 gereden, volgens mij was dit de 260PK uitvoering. De snelheidsbeleving vond ik wat tegenvallen, op de teller andere koek. Dit komt door de isolatie en het tank gevoel. Wat beleving betreft is mijn 944 S2 veel leuker, maar echte snelheid kan die zeker niet aan tippen, wat een kanon die T5. Werkelijk ongelovelijk hoe zo'n tank zo kan gaan..... (volgens mij heeft deze een andere chip oid dus vermogen kan nog hoger zijn geweest)

Over een boxster kan ik niet oordelen, past niet met mijn onhandige lijf....... mogelijk dat de 3,2 langer een grote grijns op je gezicht laat staan. IIG veel succes en natuurlijk welkom hier!

09 jul 2009 12:21

Een tip: altijd de snelste nemen :) PK's wennen heeeel erg snel en je wilt later altijd weer upgraden dan. Kost alleen maar extra geld!

Success met de zoektocht!

10 jul 2009 10:22

Volgens velen is de zoektocht het leukste deel, maar ik vind het wel lastig!

Ik heb nog geen trip naar Duitsland ondernomen. De handelaar was of te vaag of de wagen was net weg. Ik blijf dus lekker zoeken. Het aanbod wisselt snel en er zal er dus wel een langskomen die exact aan mijn wensen voldoet.

Het aanbod in NL is toch wel echt een stuk duurder, scheelt minimaal 7 a 8000 euro, daarom dus toch Duitsland in de gaten houden.

Dat het een Boxster S moet worden uit minimaal 2001 staat nu wel vast!

Mijn volvo heeft trouwens "maar" 226 pk en is een automaat. maar het hele gevoel van zo'n auto en een Boxster is totaal anders. Maar dan echt totaal. Hoe je zit, het geluid, het gevoel van de auto. Onvergelijkbaar imho

10 jul 2009 17:22

De zoektocht is lastig maar achteraf toch wel het leukst! Auto's zoeken, bekijken en eventueel berijden. De auto compleet naar smaak die zijn er vast maar geduld is een schone zaak, en dan maar hopen dat er uit de AKK geen gekke dingen komen.

Die van mij had ik vrij 'rap' gevonden binnen 2 maanden... maar dan heb ik er ook 1 maand Fulltime boven op gezeten (aangezien ik toen toch vorstverlet had ;) )

10 jul 2009 23:14

Welkom hier toine68; Uit eigen ervaring kan ik melden dat een 2.7 ook erg snel is, maar minder snel als een 3.2 S. Met een 2.7 heb je dan wel een nieuwere met minder km's voor hetzelfde geld.

Van belang: Rijd je de T5 telkesn op de limiet, dus probeer je er alles uit te halen? Zo ja, dan misschien beter de 3.2, maar ik denk dat de 2.7 snel genoeg is.

11 jul 2009 0:32

toine68 schreef:Zijn die Duitse 5-dags kentekens nu wel of niet geldig in NL?

Nee, je mag daar niet mee rijden in Nederland.
Je mag alleen op de dag van het op kenteken zetten, met een alleen voor die dag en door het RDW uitgegeven kenteken, heen en weer naar het RDW rijden.
Succes met het zoeken

11 jul 2009 7:49

en voor de 2.7 kan je bij mij terecht; net zo veel fun en je bent minder geld kwijt (en minder moeite) :D

11 jul 2009 8:09

RRW schreef:

Dit is niet waar. Dat mag wél. Het duitse exportkenteken geeft je het recht om met dat kenteken voor de afgegeven geldigheidsduur - verzekerd - te rijden in alle landen die op de papieren van dit exportkenteken genoemd zijn. En daar staat Nederland bij.
De douane vertelde mij ook dat je in NL niet mag rijden met een exportkenteken. Sterker nog - je zou zelfs in overtreding zijn als je ermee van de grens naar je huis rijdt. Tot ik ze de papieren liet lezen die bij het exportkenteken horen. "Oh, tja, dan mag het dus kennelijk wel..."

Was overigens mijn grootste eye-opener bij het trachten te importeren van een auto uit Zwitserland (wat niet doorgegaan is, maar wel vaker auto uit Duitsland gehaald). Dat de verschillende betrokken overheidsinstanties (RDW, Belastingdienst, Douane) geen idee hebben van wat moet, mag en kan. En elkaar vrolijk allemaal tegenspreken. En zonder het zeker te weten gewoon maar een antwoord geven. De enige oplossing is om namen en rugnummers te noteren en de heren elkaar onderling te laten bellen om eea uit te zoeken...

Overigens, die NL ééndagskentekens zijn gratis. Ik heb er destijds eentje aangevraagd voor RDW Nieuwegein en RDW Duiven voor dezelfde dag. Dacht dat ik dan na de keuring mooi een stukkie kon gaan rijden de A12 op (woon zelf bij Utrecht) en mocht ik aangehouden worden, had ik altijd mijn ééndagskenteken ri Duiven en terug. Je mag nl met dat ééndagskenteken idd alleen de kortste/snelste weg van huis naar RDW en v.v. rijden. De systemen van de RDW zijn wat dat betreft niet gekoppeld. Ik heb hem laten keuren bij de RDW in Nieuwegein maar bleek toen vervolgens een afspraak te moeten maken voor de BPM afdracht, dat kon niet dezelfde dag. Lastig, maar na een telefoontje naar Duiven kon ik daar zo terecht. Was dus wel blij met mijn extra ééndagskenteken. Was het tenminste dezelfde dag geregeld. Je zou er ook eentje kunnen aanvragen bij een RDW ver weg en lekker daarheen heen en weer toeren op die dag. Heb je wss toch al vrijgenomen en als het lekker weer is heb je nog een mooie rit ook 8)

11 jul 2009 8:42

Volgens mij is het niet zo druk bij de RDW op dit moment, gewoon met je tijdelijke Duitse kenteken naar de RDW, om 8.00 uur voor de deur staan, wil wedden dat je voor 11.00 uur weer wegrijdt.

Doe meteen de BPM aangifte, kies voor een spoedprocedure en na enkele dagen heb je het NL kenteken. Misschien 1 of 2 dagen tekort op je D export kenteken, maar beter dan vroeger, dan stond je auto vaak 2 weken stil te wachten.

11 jul 2009 8:46

Hangt af van bij welk station je komt. 8 uur is in Nieuwegein - ook nu nog - te laat. Ze gaan om 8 uur open en in de regel ben je voor half 8 nog op tijd en daarna te laat. Er worden per dag gewoon een x-aantal 'keuringen zonder afspraak' gedaan. Ze lopen dus rond 7.40u langs de rij en geven nummers af. Ben je te laat kan je weer naar huis.

BPM opgave is ook afhankelijk van het station. Daar zou ik sowiezo een paar dagen vooraf over bellen. Ik wist dat ik maandagochtend bij de RDW zou staan en had nooit gedacht dat ik niet gewoon na de RDW keuring even langs het BPM loket kon lopen. Als ik het had geweten had ik twee dagen eerder gewoon voor die dag een afspraak gemaakt. Nu moest ik naar Duiven, waar je idd gewoon na de RDW keuring zonder afspraak je BPM afdracht kon doen. Het is dus maar een tip om tijdverlies te voorkomen :idea:

11 jul 2009 9:23

Mijn ervaringen met de Boxster zijn de volgende:

2,5: Niet genoeg vermogen
2,7: Beter, maar nog niet genoeg
S: Super
2,9: Verrassend snel
Nieuwe S: Wederom super.

Succes met je zoektocht :!:

11 jul 2009 15:56

horn schreef:
RRW schreef:

Dit is niet waar.......

Het gaat niet om de verzekering, dat regel je zelf dus zit dat meestal wel goed. Maar je rijdt als Nederlands ingezetene in een auto op jou naam waar geen bpm over betaald is, dus mag het niet.
Laatst bijgewerkt door RRW op 11 jul 2009 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jul 2009 17:42

Volgens mij ben je alleen WA verzekerd met een 1 dagskenteken of exportkenteken.
Dus de auto heel houden is wel belangrijk, vandaar dat ik hem zelf vorig jaar heb laten halen door een bergingsbedrijf.
Het zou je maar gebeuren dat je hem in elkaar rijd.
Klopt dit of heb ik het verkeerd.

11 jul 2009 19:29

over die Duitse kentekens lees je idd nogal wat verschillende meningen, ik denk dat ik het wel zou aandurven, als mijn verzekering maar verzekert, dus dat maar eens ff navragen. Want dan loop je in principe alleen het risico van een boete.

verder vandaag ter orientatie maar eens bij Cabrioland in Den Haag wezen kijken, naar deze auto: http://www.autoweek.nl/occasion.php?mer ... alertypeid[]=o&dealertypeid[]=g&dealertypeid[]=f&dealertypeid[]=m&dealertypeid[]=p&sort=18&position=6&total=6&sid=40857147&id=5635369&cache=no

erg duur! En hij deed het niet, iets met de ontluchting. Wel een vaag verhaal. Voor het laatst onderhouden in 08-2007. Ik heb helaas dus nog geen S gereden.
:go:

Maar goed dat komt wel!

12 jul 2009 13:14

Ik krijg geen auto te zien via je link, maar ik denk dat je de zwarte S bedoelt die ook op hun site staat? Ziet er op het oog goed uit, km-stand is netje en niet gek veel.
Over onderhoud/historie staat niets omschreven :|
Prijs? tja een goede auto heeft uiteraard zijn prijs..... goedkoop kan ook duurkoop zijn. Vraag me alleen af of je bij de prijs ook nog garantie krijgt? IK zelf denk het niet.

12 jul 2009 13:35

ja het is die zwarte, voor die prijs krijg je wel garantie.

Ik heb nu deze ontdekt op mobile: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1

Die voldoet eigenlijk aan al mijn wensen, staat wel in Berlijn!
Plaats een reactie