Vertel hier over jezelf.
19 jul 2009 2:01
Wel ik ben 39 jaar en heb eindelijk de stap genomen om een boxster aan te schaffen. Ben al naar enkele boxsters gaan kijken maar heb tot op heden nog geen beslissing genomen. Zoek iets vanaf 99 tot 01 en ga hem zelf in Duitsland halen aangezien ik erg dicht bij de grens woon en ze daar betaalbaarder zijn dan in Nederland. Een vriend van mij importeerd geregeld autos, en 3 jaar geleden heb ik ook al eens een cabrio uit duitsland gehaald wat allemaal goed verlopen is.
Vandaag heb ik er twee bezocht 99 en 00 resp 108km en 135km de 99 geen boekjes de 00 wel boekjes maar niet compleet ingevuld. De 99 was al 5 jaar in bezit maar had aardig wat deukjes en krassen en blanke lak beschadiging aan een buiten spiegel, bij het proefrijden vond ik de koppeling erg zwaar gaan dit had de eigenaar al medegedeelt dus zou vervangen moeten worden. Deze wagen beviel mij niet zo goed lijkt mij sterk dat de koppeling al bij 108 weg is. De 00 zag er goed uit maar was ook gedeeltelijk gespoten en het complete dak was recentelijk vervangen vanwege vandalisme. Interieur was ook in zeer goede staat nette stoelen wel wat gerbuiks sporen aan de deur en opbergvakje in de conzool. De auto reed goed was wel erg stug had 19"velgen en ik vond het geluid erg zwaar heb nog te weinig ervaring om te horen of dat normaal was.
De beide auto's hadden 2.5L motor.
Heb het forum al afgezocht naar tips maar hoor altijd graag reacties.
Mvg Ed
19 jul 2009 6:19
Uiteraard welkom en veel plezier met zoeken
Sterkte
19 jul 2009 9:17
Heeft iemand een idee vanaf welke km stand het stuur glad aanvoelt of is dit normaal bij de boxsters?
Mvg
Ed
19 jul 2009 10:12
Het was bij beide boxsters zo dat de sturen glad waren.
Ed
19 jul 2009 22:59
Misschien goed om weten dat het 2.5 model in augustus '99 uit productie gegaan is en vervangen werd door de 2.7
Een 2.5 uit '00 bestaat bijgevolg niet.
19 jul 2009 23:12
Heb er vandaag 1 op ebay gekocht een donker blauwe 2.7 van 12-2000 met creme leer bekleding nu afwachten of ook daarwerkelijk alles klopt zoals omschreven.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg
Ed
19 jul 2009 23:16
Ebay dot DE ... of Ebay dot Com
19 jul 2009 23:45
eds-porsche schreef:Heb er vandaag 1 op ebay gekocht een donker blauwe 2.7 van 12-2000 met creme leer bekleding nu afwachten of ook daarwerkelijk alles klopt zoals omschreven.
Mvg
Ed
dat heb je snel gedaan........binnen 1 dag...
19 jul 2009 23:50
Niet te overhaast gekocht
blijft natuurlijk altijd een risico kopen zonder vooraf te bekijken.
Als hij goed is is hij niet duur, ik vind alleen de velgen niet zo, maar dat is mijn mening
wanneer kan je hem ophalen
20 jul 2009 7:33
Even afwachten ik heb de afgelopen dagen al diverse boxsters gezien maar veel boven de 120.000km, ik wilde er perse een hebben die een komplete onderhoud historie heeft, volgens de eigenaar zou dit bij deze zijn. Mocht het niet zo zijn dan gaat de koop niet door, maar aangezien de verkoper toch een behoorlijk aantal punten had zou de omschrijving wel moeten kloppen.
Nou ben deze week weer in het buitenland en hoop hem aankomende zaterdag of maandag te gaan ophalen.
Ed
20 jul 2009 9:52
Welkom. snelle beslisser.
20 jul 2009 15:12
even ene Porsche kopen op eBay
nou ja, moet kunnen
26 jul 2009 0:09
veel plezier met je boxster heb je foto's?
26 jul 2009 8:20
En? al ebay uitslag?
28 jul 2009 17:51
Nou eindelijk terug van al mijn gereis, vrijdag ga ik hem halen mits alles naar behoren is maar de verkoper klonk wel goed en had voldoende punten om geloof waardig te zijn. Heb er nog de originele 17inch velgen set met nieuwe banden bij genomen.
Mvg
Ed
28 jul 2009 18:09
Wat is het uit eindelijk geworden? Pics?????
28 jul 2009 20:02
bully schreef:eds-porsche schreef:Heb er vandaag 1 op ebay gekocht een donker blauwe 2.7 van 12-2000 met creme leer bekleding nu afwachten of ook daarwerkelijk alles klopt zoals omschreven.
Mvg
Ed
dat heb je snel gedaan........binnen 1 dag...
Helemaal top, geen woorden maar daden
01 aug 2009 19:39
eds-porsche schreef: vrijdag ga ik hem halen mits alles naar behoren is
en ed is het wat geworden?............
01 aug 2009 22:00
Snelle Jelle idd...Ben benieuwd naar de pics!
01 aug 2009 22:22
Ben erg benieuwd, zie toch ook nog wel eens wat voorbij komen uit Duitsland wat toch niet helemaal klopt. Kan hier ook zijn dat het import papier en keurwerk wat tegenzit.
01 aug 2009 23:11
Wel de auto is gehaald en zal kijken om morgen wat foto's te maken gelukkig zag de wagen er in het echt beter uit dan op de foto's. Gekocht heb ik hem als bouwjaar 2000 bij aankomst stond op de papieren dat de eerste toelating 12-2002 was. Vandaag even naar een porsche service center gebelt om het chassis nr te laten natrekken en inderdaad de wagen stamt uit 2000 dit stond ook al in de buyers guide.
Nu maar even afwachten wat de rdw doet ik probeer hem toch op bouwjaar 2000 te krijgen.
Ik heb wel genoten gisteren van de 400km rit die ik heb moeten maken, moest met wel een beetje inhouden qua snelheid omdat anders het vrouwtje de wagen niet kon bijhouden.
Mvg
Ed
Laatst bijgewerkt door
eds-porsche op 02 aug 2009 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.
02 aug 2009 8:22
Moest je vrouw erachteraan rennen dan?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
02 aug 2009 19:49
eds-porsche schreef:ik wilde er perse een hebben die een komplete onderhoud historie heeft, volgens de eigenaar zou dit bij deze zijn.
en ed helemaal naar wens?...ook de koppeling en stuur?.....op de nw wielen ziet ie er straks top uit