Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

even voorstellen en vraag over aanschaf porsche

22 jul 2009 14:49

Goedemiddag allemaal,

Ik ben sinds enige tijd aan het sparen voor een porsche. In de eerste instantie wilde ik een instapmodel halen (dus een boxter), echter nu ik het bedrag voor deze auto bij elkaar heb gespaard, begin ik te twijfelen.

Ik krijg uit mijn omgeving adviezen, dat ik beter voor een echte porsche kan gaan, dus een 911 i.p.v een porsche boxter aan te schaffen (boxter is een vrouwenauto, is een porsche voor mensen die geen echte porsche kunnen betalen etc etc.).

Mijn planning was zowiezo om een 911 (carrera 4) na de boxter te halen. Wat zal ik doen, doorsparen of een boxter aanschaffen die ik waarschijnlijk binnen 2 jaar zal verkopen.

ik hoop op jullie advies.

Met vriendelijke groet,

"zarathustra"

Re: even voorstellen en aanschaf porsche

22 jul 2009 14:51

Welkom hier. Trek je van het commentaar van anderen niets aan, ga voor wat jij mooi vindt, al zou ik persoonlijk ook wel voor een 911 gaan.

Re: even voorstellen en aanschaf porsche

22 jul 2009 14:57

zarathustra schreef:Goedemiddag boxter is een vrouwenauto, is een porsche voor mensen die geen echte porsche kunnen betalen etc etc.).

lekker voor de boxster gaan behalve als je kapper bent, echte kappers rijden 911 .. 8)

Re: even voorstellen en vraag over aanschaf porsche

22 jul 2009 14:58

Als je de ruimte (van extra zitjes) niet nodig hebt, zou ik NU 'n Boxster kopen .... want waar je over twee jaar staat, weet je dan pas :idea:

22 jul 2009 14:59

911 (carrera 4) goede smaak!! :thumleft:
ff doorsparen dus 8)

22 jul 2009 17:06

Welkom!

Halen?? Is er tegenwoordig een Porscheafhaalcentrum waar ik niets van weet? Ik zou mij sowieso nergens wat van aantrekken en gaan voor de auto waar jouw hart het snelst van gaat kloppen en welke het beste bij jouw wensen en budget past.

p.s. Mensen die roepen dat een Boxster geen echte Porsche is hebben doorgaans zelf helemaal geen Porsche of in sommige gevallen een 911. Dat ging 14 jaar geleden al op toen ik een 944 reed (was zogenaamd ook geen echte) en is niet verandert.

22 jul 2009 18:22

Ik zou lekker zelf als eerste gaan voor een 'instapmodel' en de boxster nemen... eerst ervaren hoe het is om een P te hebben! Commentaar moet je lekker voorbij laten gaan, of ze zijn jaloers (ze hebben zelf geen geld voor een P) of zijn in het bezit van een ander P-model :wink:
Mijn keuze is ook gegaan voor een boxster om te beginnen, ze redelijk 'veilig' met aankoop na AKK en de tijd dat je er al ingereden heb kunnen ze je niet afnemen (en tussentijds gewoon doorsparen voor een 911)...

Ik kan in iedergeval blij zijn met mijn ervaring om in een P te rijden/bezitten en die kunnen ze niet meer ontnemen :mrgreen: :ass:
Laatst bijgewerkt door Dimitri-Turbo op 22 jul 2009 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jul 2009 19:45

ik zou een 964 carrera 4 cabrio kopen :idea: :mrgreen:

22 jul 2009 19:56

of wat dacht je van een 928 GTS, wél even ruim 350 pk :!: :wink:

22 jul 2009 20:51

horn schreef:ik zou een 964 carrera 4 cabrio kopen :idea: :mrgreen:

Ik ook, maar dan geen cabrio... :mrgreen:
Nee hoor, ook de 964 cabrio is een gave bak....maar ik denk dat je bijna geen advies kan vragen en krijgen,van al deze smaakverschillende forummers. Het meest simpele advies is, ga eens in wat verschillende types rijden...en dan krijg je vanzelf een smaak te pakken..daar ga je voor..wat men er ook van vindt.

22 jul 2009 21:02

Helemaal eens: ga voor wat jezelf het meeste aanspreekt en om daar achter te komen is in (alle) verschillende type P's een proefrit rijden géén overbodige luxe .. en zelfs een erg aangename ervaring :ba:

22 jul 2009 21:09

... z'n Boxster-Budget hoeft niet toereikend te zijn voor andere modellen :idea:

964 Cabrio zit al gauw rond de 24K ... 'n Boxster heb je MI al vanaf 16K :wink:

23 jul 2009 14:41

Dank voor jullie adviezen. Ik bedoel idd een porsche boxter.

Je kunt idd een porsche boxter voor 16.000, maar zou ik die dan voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen/inruilen als ik een porsche 996 carrera gt :D wil aanschaffen.

in ieder geval wil ik de 996 voor mijn 30 ste in mijn bezit hebben. Nog 2 half jaar te gaan... :cry:
:cry:

23 jul 2009 14:45

Misschien kun je je beter eerst nog wat verdiepen in de verschillende typen; Boxter, 996 gt ??
Mij in ieder geval allemaal niet bekend.

23 jul 2009 14:49

Gewoon doorsparen, Boxters komen alleen uit China en omstreken en worden ws aangedreven door een grasmaaiermotor ;)

23 jul 2009 14:53

zarathustra schreef:Je kunt idd een porsche boxter voor 16.000, maar zou ik die dan voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen/inruilen als ik een porsche 996 of een carrera gt :D wil aanschaffen.

nee. een boxster wordt niet meer waard. wel minder. dus wellicht dat je hem over twee jaar kunt inruilen op een 996 en er dan 16000 voor terug krijgt. maar zonder inruil zou je er dan wellicht 4000 van af krijgen. boxster dan 4000 afgeschreven in 2 jaar. in principe schrijf je af op auto's waarmee je rijdt. het zijn er slechts weinig die meer waard worden. en dan nog voornamelijk de concoursstaat jongens die geen km rijden. :idea:

bedenk wat je wilt en beslis dan. nu een boxster en tzt een 996? Dan ben je nu je geld kwijt en moet je opnieuw gaan sparen voor een 996. Maar je rijdt wel nú Porsche. Of gewoon doorsparen 2 jaar voor een 996 en dan meteen de auto van je dromen kopen. Die worden ook steeds goedkoper. Boxster moet je overigens ook onderhouden dus dat kost ook geld de komende jaren :idea:

23 jul 2009 14:57

WM550spyder schreef:Misschien kun je je beter eerst nog wat verdiepen in de verschillende typen; Boxter, 996 gt ??
Mij in ieder geval allemaal niet bekend.

ik bedoel een porsche boxter en een porsche 911.

http://www.zomoto.nl/5451716/porsche-ca ... tronic.htm

23 jul 2009 14:58

Ok nog 1 keer dan; BOXSTER

p.s. dat GT in die advertentie slaat als k*t op Dirk

23 jul 2009 15:28

Juist - Carrera GT is de Porsche 980 (of 924), niet de 911 :wink:

23 jul 2009 16:16

WM550spyder schreef:Ok nog 1 keer dan; BOXSTER

vermoeiend idd. Als je googled op Boxter kom je wel trouwens veel spelfouten tegen.

@zarathustra: dit forum is van en voor liefhebbers van het merk Porsche. Een spelfout en foute type aanduidingen is net zo iets als vloeken in de kerk en na enkele verbeteringen nog steeds verkeerd spellen, toont ook nog eens niet veel interesse.

23 jul 2009 17:09

even voor de goed orde....... een hobby KOST alleen maar geld :(

maar......als je eenmaal achter het stuur van Porsche zit dan......... :drive:

23 jul 2009 17:36

Wow, zoroastriers op het forum! Zonaanbidden die je natuurlijk uitstekend in een boxster en ze rijden super. Geen idee waarom je een 911 zou moeten nemen ipv een boxster. Behalve misschien dat je erin moet passen.

23 jul 2009 19:47

Helemaal geen Porsche kopen , een 911 of een BoxSter , das hetzelfde kies ik voor een vrouw of voor een man :roll:

23 jul 2009 19:57

amandus schreef:Helemaal geen Porsche kopen , een 911 of een BoxSter , das hetzelfde kies ik voor een vrouw of voor een man :roll:

Zit ik met de 911 goed :ba:

23 jul 2009 21:38

Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat een Boxter geen echte Porsche is!
8) :wink:
Plaats een reactie