Beste Porsche liefhebbers,
Mijn naam is Arminius (39 jaar) en woon op dit moment in Drenthe met mijn gezin (1 kind). Aangezien ik waarschijlijk in mijn mid life crisis bevindt en mijn bucket list wil afwerken wil ik dit jaar een van mijn vele dromen verwezelijken. Ik rij samen met mijn vrouw nu in een Hyundai Santa Fe (SUV) en ben hier heel erg tevreden over en zal hier nog jaren met plezier in rijden om hem te gebruiken als gezins auto.
Nu begint het toch erg te kriebelen om een Porsche 911 cabrio (2de hands) als 2de auto te gaan kopen en regelmatig te gaan rijden (schat zo'n maximaal 12.000 km per jaar). Aangezien we een kind (7) hebben is het wel noodzakelijk dat ze soms op de achterbank moet en is een Boxster niet een oplossing. Ik ben opzoek naar een Porsche Cabrio die niet zoveel kilometers gelopen heeft van het bouwjaar 1999-2004. Ik wil hem niet zelf importeren en via een particulier (bv marktplaats) of bedrijf aankopen. Budget ligt op een max van 50.000e. Nu heb ik de afgelopen tijd behoorlijk veel gesurft op o.a. Autoscout, Autotrader, Marktplaats, Autotelegraaf e.d. en ben al een paar mooie juweeltjes tegen gekomen maar aangezien ik zoveel vragen heb bedacht ik mij dat het een slim idee is om wat expertise in te roepen van mensen (porsche forum) die hier al ervaring in hebben.
Ik heb zelf totaal geen verstand van auto's en aankoop van auto's 2de hands. (ga normaal gesproken gewoon naar de dealer toe)
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met de volgende vragen:
- Hoe ga je te werk bij een aankoop van een 2de hands porsche als je er een gevonden hebt die je graag zou willen kopen? (keuring, hoe schrijf je hem over en betaal je bij een particulier, speciale zaken om alert op te zijn?)
- Wat is de grootste fout die je kan maken?
- Wat schrijf je ongeveer op zo'n auto af al je hem ca 2 jaar gaat rijden ?
- Heb je een rij training nodig om zo'n Porsche te besturen veilig?
- Waar verzeker je zo'n auto en wat zijn hier ongeveer de jaarlijkse kosten van?
Kunnen jullie je licht laten schijnen of dit een slimme aankoop is?
http://link.marktplaats.nl/267801982 en deze
http://auto.marktplaats.nl/porsche/2513 ... xenon.htmlIk heb ongetwijfeld veel meer vragen en dit is voor mij ook allemaal nieuw maar ik zal proberen mijn bijdrage te leveren aan dit mooie forum als de aankoop daar is.
Met vriendelijke groet,
Arminius