Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

296302 Berichten en dik 2 jaar verder......

28 sep 2009 10:56

Vandaag voor het eerst na dik 2 jaar en bijna 300.000 berichten verder weer ingelogd.... :oops:
Uit het oog maar niet uit het hart zullen we maar zeggen. Destijds had ik net mijn 350z verkocht en was ik zoekende naar een 996. Deze is er nooit gekomen en daar ben ik achteraf niet rouwig om. Het is zeker een mooie 911 maar stiekum ging mijn hart toch uit naar de 997.

Deze hoop ik binnenkort, lees voorjaar 2010, te kopen bij de dealer in Duitsland met porsche garantie. Kan ook iets eerder worden maar dan moet ik hem wel tegenkomen. (Bepaalde wensen o.a ex 1e eigenaar). Tot die tijd weer lekker rondneuzen op het forum en me alvast verheugen op de 997.

Ik heb 2 keer eerder een porsche gehad, een 964 Targa van 1990 en een 993 van 1993. Tussentijds heb ik nog een nieuwe Opel Speedster gehad en de 350z. De afgelopen 2 jaar eigenlijk bezig geweest met belangrijker zaken, gezinsuitbreiding :D een zoon Jim die ik Oktober a.s 2 jaar wordt en inmiddels ook een ander huis met.....een grote garage :cheers:

Tot zover, leuk om hier weer aanwezig te zijn en tot horens en ziens!

Groeten,

Patrick.

Re: 296302 Berichten en dik 2 jaar verder......

28 sep 2009 10:57

Tot over 2 jaar! :wink:

28 sep 2009 11:09

welkom terug :salut: . Is overigens goed te combineren hoor, met een beetje tijdsplanning. Heb in de tijd dat ik hier zat (en een groot deel van die 296302 berichten zat te tikken :mrgreen: ) óók twee zoontjes op stapel gezet... :wink: Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte van je vorderingen...

Oja, hoe bevielen die Speedster en die 350Z?

28 sep 2009 11:28

Thanks! De speedster heb ik destijds nieuw gekocht in 2004, Opel was toen de speedster modellen aan het opruimen en bij toeval kwam ik toen deze leuke auto tegen in de showroom bij een dealer in Noord-Holland. Ik had de 964 toen net verkocht en was eigenlijk helemaal niet bezig met een ander merk, bij toeval liep ik tegen de speedster aan en van het een kwam snel het ander. De speedster is een lichte auto, ik had de non turbo versie en deze was op de boerenlandweggetjes supersnel maar voor de langere ritten en de snelweg eigenlijk niet krachtig genoeg. Het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent maar de speedster was boven de 200 eigenlijk zijn echte kracht al kwijt, bij de 240 was het gebeurd. Ik heb hem krap 2 jaar gehad en heb destijds nog even nagedacht om hem in te ruilen voor de turbo versie. Verder heb ik niets (!) met opel.

Wat wel grappig is, ook nu is Opel weer bezig om de speedster modellen op te ruimen. Met hoge kortingen gaan ze er uit. Er staan er nog een aantal in Nederland bij de dealers. Een dikke 264 pk turbo en dat voor nog geen 30.000 euri. Met een beetje onderhandelen denk ik dat je deze, oorspronkelijk geloof ik zo'n 46000.- nieuw, auto nu uit de showroom kunt rijden voor ergens rond de 26? Heb er zelf ook weer even over nagedacht omdat het eigenlijk geen geld is voor zo'n auto. Ben echter verstandig en ga toch echt voor de 997. ( Mag ze ook niet vergelijken )

De 350z was super, van binnen een beetje goedkoop afgwerkt met veel plastic. Onder de kap en om mee te rijden echter een superleuke auto met de goede looks. Ik had hem destijds een beetje laten kietelen met o.a een powerbox. De auto is van zichzelf behoorlijk zwaar en dat merk je wel. Verder een hele leuke auto waar ik een leuke tijd mee heb gehad, ook bij hogere snelheden (+250) geeft de auto je een veilig gevoel en dat miste ik bijvoorbeeld met mijn 993.

Groetjes !

28 sep 2009 17:15

911/964/993 schreef:De 350z was super, van binnen een beetje goedkoop afgwerkt met veel plastic. Onder de kap en om mee te rijden echter een superleuke auto met de goede looks. Ik had hem destijds een beetje laten kietelen met o.a een powerbox. De auto is van zichzelf behoorlijk zwaar en dat merk je wel. Verder een hele leuke auto waar ik een leuke tijd mee heb gehad, ook bij hogere snelheden (+250) geeft de auto je een veilig gevoel en dat miste ik bijvoorbeeld met mijn 993.

Ik mis mn 350Z nog bijna elke dag. Heb porsche/ferraris/audis gehad daarna maar wat reed die 350Z lekker :) Ooit ga ik er 1 terug kopen haha

Succes met kijken naar een 997!

28 sep 2009 17:24

Welkom terug...

28 sep 2009 21:16

Mike schreef:
911/964/993 schreef:De 350z was super, van binnen een beetje goedkoop afgwerkt met veel plastic. Onder de kap en om mee te rijden echter een superleuke auto met de goede looks. Ik had hem destijds een beetje laten kietelen met o.a een powerbox. De auto is van zichzelf behoorlijk zwaar en dat merk je wel. Verder een hele leuke auto waar ik een leuke tijd mee heb gehad, ook bij hogere snelheden (+250) geeft de auto je een veilig gevoel en dat miste ik bijvoorbeeld met mijn 993.

Ik mis mn 350Z nog bijna elke dag. Heb porsche/ferraris/audis gehad daarna maar wat reed die 350Z lekker :) Ooit ga ik er 1 terug kopen haha

Succes met kijken naar een 997!

recentelijk (weet even niet welk autoblad, maar een van de glossy bladen gericht op de betere sportauto's) kregen respectievelijk de 997 Turbo en Cayman S er aardig van langs van respectievelijk de Nissan GT-R en de 370 Z. Mooi vind ik ze niet, maar deze Japanse wagens dwingen toch respect af door hun krachtige motoren, hoge prestaties, bochtenvastheid en eenvoudige handling.
Plaats een reactie