Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

GilbertT | Porsche adept...

30 sep 2009 23:01

Het is zoals een paar hier voorspelden. Eerst een 964, toen een 993, en nu een 996 MK2 Carrera 4. Allemaal Tiptronics, allemaal Coupe's. Dit is de beste kruiser. We gaan er graag mee naar Zwitserland, en hierin kan ik mijn benen goed strekken (toch maar 1.85mtr) als ik in de bijrijdersstoel zit.
Zoals het er nu uitziet wordt mijn volgende een 997 Mk2 Targa Tiptronic/PDG, bijvoorbeeld in bruin/bruin. Dus als iemand een hele mooie weet. Zelf importeren kan beslist ook.
Laatst bijgewerkt door GilbertT op 17 aug 2012 21:53, in totaal 19 keer bewerkt.

Re: Porsche adept...

30 sep 2009 23:07

'n echte tiptronic rijder :res:

Re: Porsche adept...

30 sep 2009 23:12

Welkom.

De vermogenstoename van 250 naar 285 pk is me nog niet echt opgevallen. Ik vermoed dat ik met deze auto makkelijker boven de 200 durf te rijden.

Waarom durfde je met je 964 dat niet dan? Een 964 rijdt erg rustig naar de 240. Als hij goed is uitgelijnd en gebalanceerd ligt hij bij 285 op de teller nog steeds als een blok op de weg...

964 tip naar 993 tip - mooie upgrade. Alleen je adviseur... :?

Enfin - geniet ervan!

Re: Porsche adept...

30 sep 2009 23:43

Leuk om te lezen :lol: welkom op het forum

Re: Porsche adept...

01 okt 2009 10:38

Beste Horn,

De vermogenstoename van 250 naar 285 pk is me nog niet echt opgevallen. Ik vermoed dat ik met deze auto makkelijker boven de 200 durf te rijden.

Waarom durfde je met je 964 dat niet dan? Een 964 rijdt erg rustig naar de 240. Als hij goed is uitgelijnd en gebalanceerd ligt hij bij 285 op de teller nog steeds als een blok op de weg...

Ik begrijp je vraagteken. Eigenlijk komt dat door het beeld dat de 911 staartlastig zou zijn. Ik merk daar wel eens iets van als ik over natte kinderkopje rij en een beetje gas geef. Ik overschat mijn eigen rijcapaciteit in deze dan ook niet, en doe het rustig aan. Maar wel met de uitdrukkelijke belangstelling tot het volgen van een 991-gerichte rijtraining. Overigens ben ik van mening dat de 964 een uitstekende wegligging heeft, en de 993 nog beter. Alleen zijn ze een beetje gevoelig voor zijwind. Ik kan me herinneren dat mijn ega en ik vorig jaar over een zeer rustige Franse tolsnelweg tussen Metz en Straatsburg reden, en bij een snelheid van zo'n 160/170 de windklappen behoorlijk stevig waren. Eigenlijk vind ik de bergen in en met name omhoog het leukste. Bochtige trajecten, hairpins, dan zit ik te genieten. En dan de ideale lijn volgen, althans, voor zover ik daar iets vanaf weet.

Re: Porsche adept...

01 okt 2009 11:16

mooie auto.
en tja met het interieur weet ik wel raad.
men vraagt en wij naaien. :salut:

veel :drive: plezier.
groet ronald

Re: Porsche adept...

01 okt 2009 12:57

Welkom mede heuvelrugger :salut:

Veel plezier met je 993
Plaats een reactie