Beste allemaal,
Mijn naam is Mark, 29 jaar.
Na jaren hard te hebben gespaard en me goed te hebben ingelezen op het forum heb ik dan eindelijk mijn droom kunnen kopen.. een 996MkII C2.
Ik heb hem zelf gehaald uit Duitsland, voornamelijk omdat ik de door mij gezochte kleurstelling (donkere buitenkleur maar niet blauw of zwart en een natuurbruin volleder interieur) samen met de gewenste opties niet in Nederland kon vinden. Uiteraard eerst een uitgebreide AKK laten doen bij de Porsche dealer waar niets uit kwam behalve een vastzittend luchtroostertje en een lege batterij voor de tweede afstandsbediening (allebei opgelost door Duitse dealer waar ik hem heb gekocht).
De auto is donkergroen met een natuurbruin volleder interieur met houten delen (vast niet iedereen zijn smaak, maar ik vind de combi helemaal super!). Verder is hij uitgerust met een tip, na in zowel hand als tip gereden te hebben heb ik voor de tip gekozen, dat vond ik gewoon lekkerder rijden (wellicht minder sportief, maar via het stuur schakelen is voor mij sportief genoeg). Een vereiste voor mij was daarnaast dat het een MkII betrof, om het plof risico te beperken (alhoewel ik laatst op het forum las dat ook de 3.6-jes niet gevrijwaard zijn van het gevoelige IMS Lager). Overigens wil ik hiermee zeer zeker niet de plof discussie herstarten!
Dit weekend al wat ritjes gemaakt en dat was echt super (ik kijk al uit naar het komende weekend!). Zodra er een forum meeting is, dan kom ik zeker langs!
Het enige dat ik te zijner tijd nog wil veranderen, is een sportuitlaat in plaats van de nu gemonteerde standaard uitlaat. Omdat de uitlaat verder nog in goede staat is, vind ik het eigenlijk zonde om hem te vervangen voor een geheel nieuwe. Dus ik denk erover om slechts een deel te veranderen (bijvoorbeeld mufflers erop). Iemand suggesties voor aankoop/inbouw en een idee wat ik daar ongeveer voor kwijt ben?
[http://www.porscheforum.nl/album/album_thumbnail.php?pic_id=45020] [http://www.porscheforum.nl/album/album_thumbnail.php?pic_id=45018]