Gegroet waarde Porsche liefhebbers!
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum maar nu het zoeken naar mijn eerste Porsche iets concreter aan het worden is, leek het me tijd om in het diepe te duiken.
Ik heb jaren in een Saab T16S aero cabrio gereden, wat ik nog steeds een schitterende auto vind, maar met twee kinderen is die uiteraard wat minder geschikt en heb hem daarom ingeruild voor een Volvo V70 2.4T
Inmiddels is het echter tijd voor een pretauto erbij en hoewel ik ook nog wel een beetje nadenk over weer een ouwe Saab kijk ik toch vooral naar Porsches. Ik merk echter bij het lezen van dit forum dat bij het kopen van een Porsche tamelijk veel komt kijken!
Allereerst mijn budget is vrij sloeberig zo rond de 18.000 euro. Ik vind de 928 GTS een prachtige auto en die koop je wel voor dat geld (bv
http://www.waalgarage.nl/showroom/5/Por ... omaat.html) maar ik krijg van dit forum de indruk dat een 928 superduperduur is in het onderhoud. Kan iemand een ruwe schatting geven wat je daar jaarlijks aan kwijt bent als je een beetje een aardige koopt (zoals in die link hierboven)?
Een 964 lijkt me ook prachtig maar dan zit je met mijn budget echt onderin de emmer te schrapen. Ik krijg de indruk dat je wel een op het oog mooie kan kopen voor dat geld maar dat een dure revisie vervolgens vrij onvermijdelijk is. Of geeft een AKK daar uitsluitsel over?
Wat denken jullie, gaat dit lukken of probeer ik voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en kan ik beter nog een jaar of wat statiegeld bij elkaar sparen?