Hallo allemaal,
Ik ben Robbie, en al 38 jaar gek van auto's. Vroeger spelde ik de zaterdagTelegraaf advertenties en wist alles van auto's, ook de 2ehands prijzen per model, bj en kmstand. Tijdens de lagere school hielp ik iedere vrijdag bij het enige echte vakgarage bedrijf Kooiman en Kovacs in Nijmegen op de Pomonastraat. Nog ruim voor ik op rijles mocht reed ik al rondjes in een ouwe groene 924. Daarna vanalles gehad, Eend, Volvo, ook een Buggy, een Kever, Mini's, Toyota, echt vanalles. En ik heb nog een Mehari, die ik al 20 jaar in bezit heb. Dat is een eendachtige, dus zeker weten familie met z'n 2 cilinder luchtgekoelde boxer. Ook een BMW R60/5 gehad (ook familie, 2 cyl boxer lucht), een M3e30, 325i e30, een S350TD. Tijdens mijn studententijd in Nijmegen reed ik ieder weekeinde voor Citax in een W124 200D.. En toen gebeurde het. Dit pastte precies. Een ster op de kap... Vroeger al een keer meegereden in een W123 van een kennis van m'n ouders en het voelde al zo "thuis". Dus daarna zo'n beetje bij de Benz blijven hangen. Een W124 250D, een E320TE, een W123 300TDT gehad, daarna een E320CDi Avantgarde station. En toen die als gezinsauto gaan gebruiken en overgestapt op de 993 4S. Dat was 2 jaar geleden. Daarna een 2S bijgekocht en meteen weer verkocht (40.000km's.. uit Japan). Na een jaar gereden in deze kanjer, de 4S overgestapt op de 997. Ook een topper! In een jaar en 20.000 km verder ga ik weer terug naar de E. Ik rij dagelijks en tijdens het rijden wil ik bellen, schrijven, mails lezen, koffie drinken etc. Ja ik rij ook al 20 jaar schadevrij. En in de Porsche's is dat wat onhandig aan het worden. Daarom gaat de 997 er nu uit, en er komt weer een E voor terug. En voor in de garage wil ik een 964 erbij kopen. Broederlijk naast z'n verre neef, de Mehari.
Robbie
ps als je je auto parkeert, effe foto maken dan weet je 'm weer terug te vinden.. is nu ook een mooie app voor op je iphone, zet die de foto meteen in je maps..
de 997 Eindhoven airport:
de kanjer op Schiphol:
in de tuin:
de 2S bij het ophalen: