Goedendag,
Na een paar maanden 'alleen lezen' toch maar wat actiever worden op dit mooie forum en allereerst dus maar even voorstellen;
Ik heet Ronald en kom uit Den Haag.
Zoals waarschijnlijk velen hier al vanaf kinds af aan autogek.
Daarnaast ook al sinds vroeger liefhebber van Porsches en in het bijzonder de 911.
M'n absolute droomauto blijft de 356A speedster. Een originele blijft waarschijnlijk altijd een droom, maar misschien later ooit nog eens een replica voor erbij.
Al jarenlang barsten de boekenkast en de modelauto-vitrines uit de voegen maar nu wil ik eindelijk op zoek naar het echte werk.
Zoals het er nu naar uitziet is het plan op zoek te gaan naar een 964 carrera 2.
Samen met de 993 en de eerste series (jaren 60) vind ik de 964 nog steeds het mooiste model.
Wat uiteraard ook meespeelt is budget. Ik koop uiteindelijk liever een 'goede' 964 dan een 993 aan de onderkant van de markt met alle mogelijke risico's.
Ook vind ik het belangrijker dat de auto technische in perfecte staat is dan dat het uiterlijk in concoursstaat is.
Wat betreft kleuren vind ik het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien op de 964 donkerblauw metallic of zwart. Bij beide het liefst met zwart, grijs of beige leer.
De komende tijd ga ik iig rondneuzen in oude topics, over alle aandachtspunten die van belang kunnen zijn bij aankoop van een 964 (of 993).
Kwam al verhalen tegen over versies van voor en na de modificatie,
ik neem aan dat dat bijvoorbeeld wel belangrijk is.
Als laatste nog mijn huidige manier om snel van A naar B te komen.
Op dit moment vermaak ik me op de wegen met m'n Fiat, een Coupé 20V Turbo.
Was vanaf de introductie in 1994 al gecharmeerd van het aparte uiterlijk, en ik kan vertellen dat de 250pk genoeg zijn om steeds weer een glimlach te krijgen tijdens het rijden.
(en genoeg om menig porscherijder te hebben ziek gemaakt bij stoplicht of op de snelweg)
Groet, en tot ziens,
Ronald
EDIT: Enter (tussen de foto's) vervangen door 'n Spatie O.