Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Kevin ..

29 maart 2010 14:34

EDIT: afgesplitst van Hans Luna z'n toerenteller vraag (topic m.b.t. 964) :salut: O.

Kevin stelt zich verderop in dit topic wel even voor :wink:


Hans Luna schreef:Gisteren een ritje gemaakt in een 964 cabrio van een vriend van mij.
Gave auto zeg... wel heel wat anders dan een Boxster, maar goed dat kan je ook totaal niet met elkaar vergelijken, zit ruim 10 jaar ontwikkeling tussen... :popcorn:


Een boxster kan je sowieso niet vergelijken met een 911.. boxster kost nieuw 70.000 euro en die 964 was 100.000 euro.. ik heb zelf een 964 carrera 4 gemodificeerd model en ik moet je zeggen dat ik de 964 toch een stuk beter vind rijden dan een boxster.. Boxster blijft toch een porsche voor de massa.. even op topic denk dat je het beste even naar een specialist kunt gaan..
Laatst bijgewerkt door cCgerSs op 29 maart 2010 14:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 14:40

Een boxster kan je sowieso niet vergelijken met een 911.. boxster kost nieuw 60.000 euro en die 964 was 100.000 euro.. .


welkom , en waarom vergelijk je dan wel een 964 carrera 4 gemodificeerd model met een boxstert ? is toch logisch dat ie beter rijdt , al denk ik het niet ,stap eens in een 987 :|

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 14:43

EDIT: volledige quote van direct bovenstaande post geveegd :idea: O.

Ik heb het over de oude boxster.. maar zelfs de nieuwe boxster heeft niet de ziel en de flair die de 964 nog heeft...

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 14:48

wel een goede quote maken he ,want nu staat er iets wat ik niet schreef
.
tja zijn verschillende auto's he, precies wat Hans schreef .

ik had het meer erover dat je zegt dat je ze niet kan vergelijken (ben ik met je eens ) daarna kom je zelf met eenzelfde soort vergelijking met jouw wagen :scratch:

enneuhhh stel je even netjes voor :wink:

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:11

cCgerSs schreef:EDIT: volledige quote van direct bovenstaande post geveegd :idea: O.

Ik heb het over de oude boxster.. maar zelfs de nieuwe boxster heeft niet de ziel en de flair die de 964 nog heeft...


heb je ook verstand van toerentellers... :?:

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:23

Hij heeft in ieder geval wel verstand van ruitenwissers...!

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:25

Richard schreef:enneuhhh stel je even netjes voor :wink:


Ik zal me idd even voorstellen...

Ik ben Kevin en ben eigenaar van een Porsche 911 type 964 uit 1990 (gemodificeerd model) met 145.000KM op de teller. 4 jaar geleden is deze 964 bij Wittebrug uit de showroom gekocht, echt in top staat.

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:26

Foto's 8)

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:26

Wimpie77 schreef:Hij heeft in ieder geval wel verstand van ruitenwissers...!


Niet genoeg helaas.. anders had ik geen vragen gesteld natuurlijk :wink:

Re: Toerenteller 964 doet het soms niet...?

29 maart 2010 15:29

cCgerSs schreef:
Richard schreef:enneuhhh stel je even netjes voor :wink:


Ik zal me idd even voorstellen...

Ik ben Kevin en ben eigenaar van een Porsche 911 type 964 uit 1990 (gemodificeerd model) met 145.000KM op de teller. 4 jaar geleden is deze 964 bij Wittebrug uit de showroom gekocht, echt in top staat.


Maak anders een topic aan in het onderwerp voorstellen!
Kun je daar ook wat foto's plaatsen!

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:33

welkom Kevin , wel een rare actie van Hans om in jou voorstel topic een vraag te gaan stellen :wink: ,maar goed . welkom ,je kan hier veel leren

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:37

Ik begrijp er ook geen f*ck meer van ik dacht ik ga me even voorstellen, stond dit er al :shock:

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:37

maar waar blijven de foto's?..... :wink:

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:39

cCgerSs schreef:Ik begrijp er ook geen f*ck meer van ik dacht ik ga me even voorstellen, stond dit er al :shock:


De moderators zijn hier supersnel!!! En ze helpen ook echt altijd!!! Ze zijn echt goeie gasten!!! Hulde!!!

Welkom Kevin en veel plezier op het forum!
Al ruitenwisserprobleem opgelost?

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:40

bully schreef:maar waar blijven de foto's?..... :wink:


Ik heb nog helemaal geen foto's gemaakt joh.. :o Dat ga ik heel snel even doen..

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:40

Heb zelf ook een gemodificeerde 1990 964 C4 (cabrio) - het is maar wat je vergelijkt. Als je het op wegligging aan laat komen rijdt die Boxster rondjes om jou heen. En uitstraling en gevoel is erg persoonlijk.

Persoonlijk vind ik het vergelijk 70K - 100K en de conclusie dat de duurdere dus beter zou zijn bullshit. Of bestel je ook standaard de duurste wijn van de kaart?

Massa productie vs handenarbeid gaat op, maar een jaar of 10 ontwikkelingstijd telt ook zeker mee... :idea:

Ik denk dat het twee verschillende auto's zijn met beide hun sterke en hun zwakke kanten. En beide hun enthousiaste bezitters. Ik heb liever een 964 omdat ik hem mooier vind en de kids graag achterin kruipen. Als ik geen kids had, kocht ik wellicht een 3.2 S - gewoon voor de rijderseigenschappen :idea:

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:41

:lol: leuk draadje...
Kevin welkom op het Forum :cheers: .

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:44

Wimpie77 schreef:Al ruitenwisserprobleem opgelost?


Ik ga nog wel even andere ruitenwissers halen van bosch maar dan gewoon normale.. Want ik heb een paar foto's gezien met een 964 met aerotwins en dat ziet er niet echt mooi uit..

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:45

horn schreef: - gewoon voor de rijderseigenschappen :idea:


Of voor de rijeigenschappen Horn? De eigenschappen van de rijder verschillen nogal sterk per auto denk ik.

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:46

je kan wel de wisserarmen met dubbele veren laten monteren. scheelt iets. Rain-X op je ruit spuiten scheelt helemaal een hoop... :idea:

http://www.rainx.com/

Re: Kevin ..

29 maart 2010 15:55

Ik heb een tijdje geleden in een boxster 2.7 en een boxster S gereden, moet zeggen dat een boxster S al weer wat duurzamer aanvoelt dan een normale boxster.. Maar betwijfel of een boxster een betere wegligging heeft dan een 964 C4.. Is dit bewezen dan? Ik had hiervoor een mercedes SLK uit 2000 en moet zeggen dat deze 964 uit 1990 confortabeler rijd dan die SLK.. er is wel voor 15.000 euro aan verspijkert dus daarom dat hij zo goed en nieuw rijd denk ik.. Maar toch het zegt wel wat over de techniek die er in zit.. Porsche was toen zijn tijd ver voorruit..

Re: Kevin ..

29 maart 2010 16:01

Ik acht bewezen dat een Boxster (of Cayman) in de basis de betere rijeigenschappen heeft t.o.v. een 911. Dit doet overigens niets af aan mijn liefde voor de 911 welke ik verkies boven een Boxster.

Re: Kevin ..

29 maart 2010 16:04

horn schreef:Persoonlijk vind ik het vergelijk 70K - 100K en de conclusie dat de duurdere dus beter zou zijn bullshit. Of bestel je ook standaard de duurste wijn van de kaart?


Waarom is dit bullshit? Zeker bij een auto van hetzelfde merk is prijsverschil, kwaliteit verschil, optie verschil en motorverschil..
Duurder leer enz..

Re: Kevin ..

29 maart 2010 16:17

Van wanneer was de laatste 964 en van waneer de eerste Boxster :idea:

Boxster heeft 'n betere wegligging dan welke 911 dan ook ... alleen zullen er weinig Porscherijders zijn die dat verschil daadwerkelijk merken ..

In jouw optiek is 'n Porsche met meer opties beter dan 'n Porsche met minder opties :scratch:

Uit die conclusie kan ik dan ook op maken dat 'n vroege 996 minder goed is - en slechter rijdt dan 'n late 993 :?:
.. kan ik je toch (bijna) gelijk geven :mrgreen:

Ow .. vergeet ik je bijna welkom te heten en veel plezier op dit forum te wensen :oops:

Welkom ! :drive:

Re: Kevin ..

29 maart 2010 16:47

heerlijk die idolisering van een 911 (door voornamelijk 911 rijders)
In wezen is de 911 opzet natuurlijk rijtechnisch een concept van helemaal niks. Welke sportwagenfabrikant plaatst nu de motor áchter de achteras. Letterlijk achterlijk. Dat ze er uiteindelijk zo'n fijn rijdende auto van hebben weten te maken is een compliment voor de constructeurs van Porsche. Dat ze niet van dit concept afstappen is marketingtechnisch ook helemaal te begrijpen.
Maar dat ze voor de andere modellen andere aandrijfprincipes (met dientengevolge ook betere rij eigenschappen) toepassen is volkomen logisch. Elk ander model van Porsche met grofweg hetzelfde vermogen en gelijkwaardige aanpassingen aan onderstel als een willekeurige 911 zal rondjes rijden om die 911. Je moet alleen geen appels met peren vergelijken qua vermogen en set up.
Cayenne uitgezonderd trouwens...
Plaats een reactie