In april 2005 heb ik voor mijn vrouw een witte Porsche 944 type 2 uit 1988 gekocht. Hij was puntgaaf van binnen en van buiten. Uiteraard waren er wel een paar dingetjes hier en daar, maar dat is logisch. Wat jammer was, was dat er nauwelijks met dat ding gereden werd. Ik heb een auto van de zaak en Bianca werkt op 100 meter van ons huis.
Toen onze zoon zijn rijbewijs haalde, vond hij dat hij wel in de Porsche kon rijden. Zo gezegd zogedaan en sindsdien beheren Bianca en Ricardo de auto samen. Samen rijden, samen betalen. Maar samen onderhouden was een ander verhaal. Dat moest pa maar doen. Maar pa had een beetje weinig tijd en een beetje weinig zin.
Wellicht heeft dat er ook toe geleid dat 2 jaar geleden de koppakking het begaf. Porsche naar de garage gebracht en daar kwam het een en ander aan het licht. Aangezien ik nog steeds geen zin had om te sleutelen, hebben we de garage de reparaties laten uitvoeren en waren we € 4000,- lichter .
Nu zijn we weer 2 jaar verder en geleidelijk aan ging er weer het een en ander kapot. Ditmaal besloot Bianca zelf het initiatief te nemen en de reparaties zelf aan te pakken. Gewapend met het instructieboekje zette zij haar eerste schreden in de wereld van de greasemonkeys.
Bianca is bedrijfsleider in een zaak voor kappersbenodigdheden en haar taak bestaat vooral uit het aansturen van de adviserende dames (veelal van het model tut-hola) en het inrichten van kapperszaken en -scholen. Dit vak heeft niet zo heel veel raakvlakken met het repareren van Porsche's, dus werd mijn hulp al snel (na ongeveer een kwartier) ingeroepen. Na haar veel gesouffleerd te hebben ben ik ook weer in de ban van de 944 geraakt en besloot om mezelf ook maar op dit forum aan te melden.
Ik hoop, mede door jullie uitgebreide expertise, op veel forum- en sleutelplezier!
Jos D. (
http://www.project944.nl)
Laatst bijgewerkt door
Project944 op 16 dec 2010 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.