Ik heb sinds van de winter een 996-4 en een 986 S.
Ik ben garage houder en hts ing.
De meeste autohandelaren kunnen nauweijks lezen of schrijven dus noemen ze mij de professor.
Ik verkoop sinds 15 jaren kleine auto's , van Seat Marbella tot Twingo en meer van dat kleine spul, repareer en onderhoud alles zelf .
Daarnaast heb ik meestal en af en toe een aantal sportwagens.
Heb alle Honda's gehad van Civic, CRX, Del sol, Prelude 4-WS , S2000 en NSX.
Daarnaast SLK 230.
Bij de meeste voerde ik het vermogen met 10 a 20% op, door simpele home
made ingrepen. Reed met de S2000 gelijk op met een Modena.
Met de Nsx haalde ik menige Carrera in.
Ben gewend aan hoge toeren en hou van snel optrekken.
Heb tot 2 jaar geleden nooit harder dan 200 gereden de afgelopen jaren een paar keer 220.
Had al jaren uitgekeken naar een mogelijke Boxster aanschaf.
Had 2 jaren geleden al in een, ik geloof, 993 gereden. Ik had toen een NSX en een S2000, en ik vond het vergeleken daarmee een auto van niks, dweil op de weg, en niet doortrekken in de toeren, de auto zweefde gare schokdempers??
Kocht in december twee Boxsters , natuurlijk S, een automaat en een 6-bak.
Iedereen zei: een boxter is geen porsche , een porsche is een 911....
Iedereen wist hoe een 911 rijdt. (niemand die er ooit ook maar ingezeten heeft hoor!!)
Ik heb porsches nooit mooi gevonden, de eerste die ik echt mooi vind is de 996, vooral die prachtige rug.
Met kerst ging ik proefrijden in een Carrera 4 996, ik vond de proefrit zo facinerend en de auto zo magisch dat ik hem ondanks de Boxters maar kocht.
Als ik daarna zei ik heb een boxter en ze zeiden dat is geen porsche dan zei ik: ik heb ook een 911, maar ik vind de Boxter prettiger; luchtiger met een enorme goeie handling en wielbalans.
De 996 is natuurlijk ietsjes sneller in het begin leek het alsof ie door de vierwiel aandrijving als een kat vooruit sprong, voor mijn gevoel kon ik elke voorganger zo in de koffer springen.
De 996 is wel veel mooier dan de Boxter en ook groter, mansen van 190 kunnen niet meer in een Boxter.
Intussen met de Boxter op het circuit geweest oude scelter ervaring opgehaald en heerlijk geraced zonder risico's. Hij klappert nu alleen wat , voor, aan de wiel ophanging, iemand die weet wat dat is?? Er zit niks echt los.
Ik kom uit het lowbudget auto circuit maar voel met met al mijn sportwagen ervaringen enorm verwend.
De afwisseling van de Carrera met de Boxster en een SLK van 270 pk, maken na elke wisseling beide auto's weer nieuw en facinerend.
Porsche duur? Hoezo, ik betaal 15 euro per maand aan verzekering.
Onderhoud is een paar liter olie een filter een remblok en een paar banden.
Met een porsche wordt je niet populair, het is te elitair vrijwel niemand zegt gefeliciteerd. Men trekt wit weg of men kijkt de andere kant op als ik zeg dat ik een posrsche heb of als ik hem laat zien. (men ziet het wel maar men zwijgt erover)
Van een porsche slaat men dicht en geeft men geen antwoord. Het is boven het normale niveau.
Het is voor velen een onvervulde jongens droom. Had ik met Honda's en SLK's nooit.
Hoezo de 996 slechte motor, mijn Carrera 4 heeft 2-ton gelopen zit geen krasje op alles keurig en het motorblok van onder kurkdroog !!!
( In het keurig ingevulde onderhouds boek geen enkele vermelding van revisie of vernieuwing )
Wel probeer ik het hoge toeren rijden van de Honda's wat omlaag te schroeven door alle droeve berichten van de eerste waterkokers hou ik me een beetje in.
Het uitlaat geluid van de Boxster is top van de Carrera te tam. Heeft iemend een tip daarvoor??
Overigens rijdt de Boxster S tiptronic het meest relaxed en easy, met weinig gas merk je niet dat ie snel is.
Pas als je gaat planken schakelt ie een 3 x keer terug en wordt het een super snelle jongen.
Jammer dat je met gesloten kap aan de Boxter vanaf opzij geen voor of achterkant kan ontdekken.
Achteraf was de NSX wel echt de grootste topper (Ferrari maakte hem na, de 355), maar de NSX was ook saai van perfectie ging in 2 tot 150 en in 3 tot 200, er viel niet zoveel aan te beleven dan aan de Porsches die ik nu heb.
Vooral de 996 vind ik nog steeds magic; een motor in de koffer, en dan zo'n niet te verwachten weggedrag; Hoe doen ze dat !!!!
Bovendien is zo'n NSX intussen zo'n 20 jaar oud.
Ik ben zelf al zo oud van de AOW kan ik met de Porsches tanken, wat moet ik dan nog met een oude auto, nee ik wil geen NSX terug, staat alleen genoteerd als mijn beste auto toen.( Beste is betrekkelijk, zelfs een S2000 is leuker, speelser dan een NSX)
Zowel de Boxster en de 996-4 zijn wat moderner en hebben ook heel veel te bieden, en daar ben ik nu van aan het genieten.
De 911: een brute macho wagen; de Boxter: een relaxte easy cabrio, allebei bloedsnel met facinerende wegligging
Dus vandaar mijn naam profingsportscar.
Laatst bijgewerkt door
profingsportscar op 25 apr 2010 22:44, in totaal 4 keer bewerkt.