Na lang meelezen begon ik me toch iets teveel een voyeur te voelen, dus bij deze een klein voorsteldraadje.
Erik de Boer, woonachtig in Amsterdam, en rondrijdend in een achterwielaangedreven 6 cylinder.....uit Beieren, namelijk een BMW E36 323ti Compact. Heerlijk autootje met een aangepast onderstel (H&R, Bilstein, en een sper van een E30 M3
), maar na een dikke 2 jaar wordt het tijd voor wat anders.
Wat dat "anders" dan moet worden, daar ben ik nog niet helemaal over uit. De toekomstige auto moet aan het volgende voldoen:
- achterwielaandrijving, bij voorkeur incl een sperretje
- open dak/targa/cabrio
- veul pk's
- solide rijgedrag, tot speels waar de omstandigheden het toelaten
- nette wagen, maar hoeft niet in concoursstaat te zijn
- ik heb een hekel aan het concept afschrijving
- en, nu komt ie: ik moet er in passen (2 meter lang)
De auto zal voornamelijk voor funritjes worden gebruikt, incl een weekendje of 2 rondtoeren in/op de Ring en een rustige trackday op Zandvoort. Daarnaast volgend jaar richting Italië met madam. Momenteel gebruik ik mijn Compactje hier voor.
Tot nu toe bestaat mijn shortlist uit de volgende. Ik heb alleen met de laatste wagen gereden, en de shortlist is momenteel dan ook alleen bepaald door het uiterlijk en wat internet wijsheden:
- 964 C2 met een dakje, bij voorbeeld zoals die bij Hans Bos (
http://www.hansbos.nl/showroom/showroom ... php?id=279). Het gekke is dat ik wel in deze 964 pastte (er moet wel een verlengde stuurnaaf en kleiner stuur in), maar niet in die bij Hofstee in Huizen. Met de grijze ga ik morgen eens in sturen.
- 964 targa
- 3.2 met dakje (ik weet nog niet of ik hier in pas)
- 3.2 targa (dit zou moeten passen, maar ik weet niet in hoeverre ik me ga ergeren aan het kennelijke gebrek aan stijfheid --> morgen testen)
- 3.2 cabrio (ik weet nog niet of ik hier in pas)
- 968 targa als budget knaller (Hofstee heeft er 1 staan die wat TLC nodig heeft, maar wel een knap sperretje en mooie brompijp
))
Om niet geheel van Porsche-blindheid te worden beticht staat er ook nog een outsider op mijn lijstje, een BMW M5 (E39 type).
Al met al een behoorlijk uiteenlopende lijst voor iets wat een all-round funwagen zou moeten worden, en ook met een uiteenlopend budget (vanaf zo'n 11k voor een M5 tot een 20+ voor een knappe 964.
Mochten jullie tips/meningen/aanwijzingen/ideeën hebben, dan hoor ik dat graag!
Laatst bijgewerkt door
Boertje op 10 mei 2010 19:55, in totaal 2 keer bewerkt.