Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

13 jul 2010 17:24

Hallo snelheidsmonsters !

Ik ben in het bezit van een 325ti en een jaar geleden heb ik een ESS tuning supercharger laten inbouwen, wat leidde tot een vermogens winst van bijna 60% (nu 320 op de krukas).

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik geinteresseerd ben in auto's met sc of turbo, en porsche is toch wel het merk dat de turbo naam heeft gegeven....

ik ga binnenkort overigens een meeting organiseren voor turbo of supercharger bezitters van alle merken...meer daarover bij de evenmenten...

groetjes,

dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

13 jul 2010 18:41

welkom hier :thumleft:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

13 jul 2010 18:43

ralf996 schreef:welkom hier :thumleft:


Thanks ! Uit weert ? Ik ben zelf geboren en getogen in dorpje bij Roermond, maar woon nu al jaren in het noorden... Ik mis het weer !

Kan ik je interesseren in die meeting, ik wil je porsche wel eens zien daar !

groetjes,

Dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

13 jul 2010 19:26

Klopt, Weert ja :mrgreen:
Heb familie in Roermond wonen, limburg rulezzzz :ba:

Heb momenteel geen porsche meer, daarom staat er ex :cry: , maar als ik er weer een heb kom ik graag langs :res: (ben momenteel meer met audi's bezig, rij nu een a6 tdi, heeft ook een turbo :mrgreen: )

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

13 jul 2010 19:30

dubversion schreef:Hallo snelheidsmonsters !
Ik ben in het bezit van een 325ti en een jaar geleden heb ik een ESS tuning supercharger laten inbouwen, wat leidde tot een vermogens winst van bijna 60% (nu 320 op de krukas).


Dan wel met aanvullende aanpassingen lijkt mij, zoals oliekoeler, nokkenas :?:
en gedaan icm volledige revisie van het blok? Door wie ingebouwd?e36 of e46?

Boel vraagjes, maar heb hier een e36 staan waar ik na de vakantie eens het stappenplan voor het blokkie ga maken.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

14 jul 2010 16:26

Hi Denis2,

De nokkenas op een E46 325ti levert niet zo veel extra PK voor het geld. Een oliekoeler is niet nodig voor dit boost level; de temp blijft max zo rond 95 C. Er is een extra intercooler ingebouwd. Zuigertjes kunnen zeker verbeterd worden, dan zou je wat meer boost kunnen geven, maar dat was het me niet waard voor een 325. Kost toch ook weer veel geld.

Het systeem is erg betrouwbaar en low maintenance. Ik vind de power voldoende. Ik spaar nu om ooit een e92 M3 te kopen, maar dat duurt nog wel effe....


Kom je langs bij de meeting van 21 aug 2010 ?
je bent van harte welkom !

groetjes,

dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 17:17

Hi !

Ik zou zeggen kom naar de meeting van 21 AUG in Zevenaar (zie mijn post onder evenementen). Ik zie graag wat porsches natuurlijk !

De luchtintake is prima; kan makkelijk de extra lucht aan. Sowieso heeft een twinscrew geen moeite met aanzuigen van lucht...

De 95 C is de olie temp; als dat water was had je bijna het water koken, lijkt me niet okay ! Ik heb een oliedruk,olietemp en boost meter in mijn auto geinstalleerd...


Ik hou de olie goed bij. Ik race er ook niet mee, af en toe eens voor een stoplicht of op de snelweg, meer niet.

Waar rij jij in ?

groetjes,

dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 17:43

Olietemperatuur 95 graden onder vollast :shock: Dat is wel heel laag hoor... dan is ie net op bedrijfstemperatuur, kan het eigenlijk niet geloven....

Mijn T-5R met o.a. grotere turbo (337 gemeten krukas pk's) en originele oliekoeler doet ca. 116 graden aan olietemperatuur bij vollast.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 17:52

vawilliam2003


Porsche 930 Turbo 1986 Nissan Kingcab


Daarindus :thumleft:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 19:45

M a r c schreef:Olietemperatuur 95 graden onder vollast :shock: Dat is wel heel laag hoor... dan is ie net op bedrijfstemperatuur, kan het eigenlijk niet geloven....

Mijn T-5R met o.a. grotere turbo (337 gemeten krukas pk's) en originele oliekoeler doet ca. 116 graden aan olietemperatuur bij vollast.


Tja, wat kan ik zeggen....
Ik heb wel eens stil gestaan in de file voor een 40 minuten op een warme dag, en hij gaf de 200 F aan (95 C)... Daarna klaarde de file en trok ik hem door naar 210 km/h.. binnen een minuut was de temp gezakt naar 160 F...
Ik heb dus twee intercoolers; een is speciaal voor de supercharger, en die werkt echt heel erg goed.... Uiteraard is mijn olie ook op peil en vers....

Komen jullie AUB naar de meeting ? Dan kunnen jullie het zien, en ik die super bolides van jullie !


groetjes,

Jeroen

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 22:15

Interkoeler heeft niks met je olietemperatuur te maken.... Volgens mij heb je de sensor voor de olietemp op een hele rare plaats zitten :wink:

Mijn olie is ook op peil, maar vers is je olie altijd maar even.... tenzij jij iedere week olie wisselt? :lol:

Op je meeting kan ik met de GT3 niet komen.... zijn 381 atmosferische pk's :mrgreen:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 22:33

Ben ik de enige die benieuwd is naar foto's van z'n set up :wink: :scratch:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

15 jul 2010 22:49

nee :mrgreen:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 14:29

M a r c schreef:Interkoeler heeft niks met je olietemperatuur te maken.... Volgens mij heb je de sensor voor de olietemp op een hele rare plaats zitten :wink:

Mijn olie is ook op peil, maar vers is je olie altijd maar even.... tenzij jij iedere week olie wisselt? :lol:

Op je meeting kan ik met de GT3 niet komen.... zijn 381 atmosferische pk's :mrgreen:



Hi guys, the extra intercooler is verbonden met de speciale intake manifold die met de s/c is ingebouwd en houdt de lucht heel erg cool. Daardoor blijft het hele blok een stuk koeler. En daardoor wordt de olie niet te heet.

Meer info over the s/c kun je op esstuning.com vinden (E46 325 Stage 2).

Ik zou zeggen kom naar de meeting, dan kan ik hopelijk jullie porsche bewonderen en kun je mijn stage 2 bekijken. Er zullen nog een paar BMW's zijn met allerlei soorten blowers (en natuurlijk nog andere merken).

groetjes,

dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 16:03

dubversion schreef:met allerlei soorten blowers


Afbeelding

veel plezier!! :wink: en welkom hier by the way.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 18:36

Een supercharger/intercooler die het blok en olie koeler houdt..... :roll: Je vergeet even dat gecomprimeerde lucht veel warmer is dan bij een atmosferische motor, de warmte-uitstraling van de cilinders en de olie die door de supercharger stroomt wordt normaalgesproken dus echt wel veel warmer.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 20:44

horn schreef:
dubversion schreef:met allerlei soorten blowers


Afbeelding

veel plezier!! :wink: en welkom hier by the way.



Hehe, als die gasten een custom turbo meenemen, hebben ze een vip plek !

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 20:47

M a r c schreef:
Op je meeting kan ik met de GT3 niet komen.... zijn 381 atmosferische pk's :mrgreen:


Hi Mark, met N/A 381 PK krijg je echt wel een VIP plekje ! En dan kunnen we nog discussieren over waarom er een intercooler ueberhaupt is ingebouwd...
Ik zal het een eer beschouwen om je Porsche te mogen showen, als voorbeeld dat je niet een supercharger nodig hebt om indruk te maken !

groetjes,

dub

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 22:43

om je Porsche te mogen showen, als voorbeeld dat je niet een supercharger nodig hebt om indruk te maken
Aha een womanizer :mrgreen:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

16 jul 2010 22:55

Ah ik snap 'm :mrgreen:



Lijkt me wel leuk om ff te komen kijken :thumleft:

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

17 jul 2010 16:57

Rodger that! schreef:Ah ik snap 'm :mrgreen:



Lijkt me wel leuk om ff te komen kijken :thumleft:


Roger that !!

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

09 aug 2010 21:36

De moderators vonden het niet okay dat ik hier over iets anders praat, zoals bijvoorbeeld meetings. PM me als je over de meeting wilt praten, het is bij deze off topic en wordt kan er toe leiden dat deze thread gesloten wordt....

Dus bij deze weer on topic:

Ik heb een vacuum lek ik denk te weten waar het zit, helaas moet de supercharger ervoor weg worden gehaald (kon niet op een slechtere plek zitten) ; gelukkig valt het onder de garantie en krijg ik de onkosten vergoed van de inbouwer van de charger. Het lek is niet heel groot, maar ik krijg foutcodes via mijn OBD (too lean). Ook mijn MAF sensor waardes wijken af.

Ik wil ook Koni FSD's nog inbouwen ipc van de standaard shocks. Als die dingen op mijn auto zijn gemonteerd ga ik eens sparen voor iets nieuws... Jammer dat porsche, behalve hun Cayenne, geen sedan hebben....

groetjes,

Jeroen

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

09 aug 2010 21:39

dubversion schreef:De moderators vonden het niet okay dat ik hier over iets anders praat, zoals bijvoorbeeld meetings.

Geen onwaarheden vertellen. Forumregels zijn hier dat als een meeting niet Porsche-only is, dat we de melding/aankondiging laten staan, maar het topic sluiten. Bij jou. Bij alle andere niet-Porsche meetings.
En dat staat hier ook netjes verklaard.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

09 aug 2010 22:54

En wederom kunnen we (helaas) geen fotós zien van een op papier mooie set-up.

Re: Groetjes vanuit een BMW 325ti met supercharger

10 aug 2010 16:16

RG996 schreef:En wederom kunnen we (helaas) geen fotós zien van een op papier mooie set-up.



Daar kan ik iets aan doen:

Hier wat foto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

groetjes,

Jeroen
Plaats een reactie