Vertel hier over jezelf.
19 aug 2010 11:33
Na een lange hevige strijd tussen hoofd en hart is onlangs het hart met een welverdiende overwinning gaan strijken. De oorlogsbuit bestaat uit een, wellicht voor een aantal van jullie, bekende zwarte 964 carrera 2.
Voorgeschiedenis: sinds vele jaren ben ik bovengemiddeld geinteresseerd in, zelfs gepassioneerd door eigenlijk alle automobielen met een enigzins sportieve inborst. Een aantal jaren geleden heb ik de daaraan gerelateerde honger naar een wat krachtigere auto enigzins kunnen stillen door na lang sparen de 106xsi
(bijzonder prettige auto overigens) van mijn vriendin in te ruilen voor een zeker zo prettige, gloedjenieuwe MINI Cooper S Works (2003). Van deze auto hebben we nu nog dagelijks veel plezier.
Na enige tijd gaat het dan toch weer knagen. Na korte tijd gekeken te hebben naar een vervanger voor de MINI toch besloten om laatsgenoemde te houden, ten eerste omdat deze nog prima functioneert, en toch ook een klein beetje omdat de eerste Works generatie onlangs in de EVO werd getipt als een toekomstige klassieker.
Er moest dus een 3e auto komen (daar ik zakelijk de beschikking heb over een Audi A4 Avant). 1e overwinning van het hart. Vervolgens schoot het hart even volledig door richting een TVR Tuscan, pingpongde even naar een e46 M3, maar kwam ik tenslotte uit bij het 'compromis' waarvan ik eigenlijk van te voren al wist dat het zou moeten worden: een 911, waarbij ik om bugettaire redenen al snel bij de 964 uitkwam.
Al heel snel trof ik op een zondagmiddag op het internet een 964 die wel erg veel checkboxes van mijn wensenlijstje aanvinkte (carrera 2, zwart, grijs of blauw, handgeschakeld, geen achterruitewisser). Na de goedkeuringscyclus bij mijn wederhelft te hebben doorlopen heb ik betreffende auto ter plekke bekeken, zo veel mogelijk info over deze specifieke auto achterhaald (wat niet zo moelijk was aangezien de auto hier bekend was bij enkelen en ik dus aardig
wat van de geschiedenis van de auto van dit forum kon halen!) en uiteraard een aankoopkeuring laten doen. Toen deze positief uitpakte, en ik ook tot een overeenkomst kon komen met de verkoper, kon ik me voor het eerst eigenaar noemen van een Porsche.
Nu, enkele maanden later, nog geen enkele spijt van de aankoop. Ik heb sindsdien een aantal zaken laten aanpakken die bij de aankoopkeuring aan het licht zijn gekomen (remmen, motor achterspoiler, lichte drempel schade onderzijde en zo nog wat kleine zaken) en de auto staat er gewoon erg mooi bij op dit moment. Een accu/alarm probleempje daargelaten ook nog geen rare zaken gehad. Komende periode hoop dat dan ook vooral erg te gaan genieten van de auto.
Foto's van de auto heb ik ge-upload in mijn album, hopelijk correct en dus zichtbaar voor jullie.
19 aug 2010 11:43
Mooie auto!
Welkom op het forum....het is vooral ook leuk om er mee te rijden...zou je zeker adviseren om af en toe mee te doen aan een toerrit, borrel en wat er allemaal nog meer wordt georganiseerd...heb je nog meer plezier van je auto!
19 aug 2010 11:49
Prachtige wagen!!!!! ik verlang naar de dag dat ik er weer een heb
Welkom overigens
19 aug 2010 12:26
Mooie auto. zwart blijft toch een favoriete kleur voor een P
19 aug 2010 12:41
Weer zo'n 964 met cup spiegels- en velgen, nou ja, als jij er maar blij mee bent
Gefeliciteerd, hoor mooie auto
Wellicht tot ziens op één van de meetings of toerritten.
Veel plezier
19 aug 2010 12:56
Schitterende auto, zeker ook met Cup spiegels en velgen
Een zwarte 964 is tijdloos! Veel plezier ermee!
19 aug 2010 13:00
Jammer dat ie gepimpt is met Cup zooi.
19 aug 2010 13:19
Gefeliciteerd vermeulp, mooie bak
19 aug 2010 15:59
Mooie bak hoor.... gefeliciteerd!......nu lekker sturen
19 aug 2010 20:37
zwarte 964 C2 coupe. mooiste 964. gefeliciteerd!
19 aug 2010 21:14
Correctie Horn de op een na mooiste
19 aug 2010 22:26
jij hebt wieldoppen en flaporen. da's sowiezo minder mooi
19 aug 2010 23:21
Ho ho Horn, naast mopperen op een Targa ook al mopperen op wieldoppen en flapporen.
Die combi maakt hem mooi van lelijkheid
19 aug 2010 23:37
Gefeliciteerd vermeulp. Genieten maar
horn schreef:zwarte 964 C2 coupe. mooiste 964. gefeliciteerd!
Huh
Wat dacht je van een RS? in Ruby of RSblauw?
20 aug 2010 0:41
haphap
Ach schillen versmaken he, maar is wel origineel op een 964 uit '89
Heb serieus wel even getwijfeld, maar besloten om m voorlopig origineel te houden.
20 aug 2010 8:45
ASW schreef:Huh
ook mooi. maar ik persoonlijk zou liever een 964 C2 coupe hebben in zwart. Of een schieffergraue 964 turbo 3.6
20 aug 2010 8:55
Allen,
dank voor jullie enthousiaste reacties! Het betreft inderdaad een auto uit 1991, mj 1992, dus met airbagstuur.
En als ik ook een voorzichtige suggestie van mijn favoriete 964 mag doen: rs in maritime blauw...
20 aug 2010 17:44
horn schreef:ASW schreef:Huh
ook mooi. maar ik persoonlijk zou liever een 964 C2 coupe hebben in zwart. Of een
schieffergraue 964 turbo 3.6
Oei Harald... de badboys wedijvert zeker met de RS qua begeerlijkheid. Eens
25 aug 2010 18:09
Gave bak....heel veel plezier ermee.
Roi
25 aug 2010 18:43
Mooie wagen en hou hem/haar heel
25 aug 2010 18:51
Welkom
Mooie P.
Het plezier is rijden, rijden en rijden.
Misschien wel een keer met PF