Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

"Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 2:53

Beste liefhebbers,

Sinds ergens in '92 hebben mijn ouders een 2.7 s (nr weet ik niet) en een 911, 930 3.0 turbo in bezit.
Bouwjaar 2.7 s zou ik na moeten gaan, 930 turbo is van 1974-1976 (import Duitsland, exact jaar kan ik achterhalen).
In de 930 turbo ligt inmiddels een 3.3 (reeds ingebouwd in '94) en er zit een "grote wing op" ('94). Het schijnt dat dit een homologatiemodel is, ter voorbereiding op afgelaste race-eisen?! punt is wel dat er een 3.0 motorblok excl turbo in de garage ligt te liggen (inmiddels al 18 jaar) evenals een "kleine rear wing" met dubbele roosters.

Nu ben ik benieuwd:
Hoe kan ik aan de hand van VIN en evt motor nr checken of dit 1 van de is?

Origineel was de auto in Duitsland zilvergrijs met blauw leer.

Mvg,

F. de Haas
ZH

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 3:02

:scratch: .

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 3:35

Wat begrijp je er precies niet aan Jurgen? :mrgreen:

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 3:49

Als ik iets niet snap, dan vraag ik jou om uitleg...uhuh... :twisted:

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 8:15

senna121 schreef: In de 930 turbo ligt inmiddels een 3.3 (reeds ingebouwd in '94) en er zit een "grote wing op" ('94). Het schijnt dat dit een homologatiemodel is, ter voorbereiding op afgelaste race-eisen?!

In 1994 zou Porsche nog gaan racen met een auto van 15 jaar oud? Denk het niet!

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 8:39

... waarom (toen) niet :?:

Er zijn genoeg 993 lijkende 964tjes die nu op de baan te zien zijn .... komt bij dat de 993 ookal minimaal 12 jaar oud is ..

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

27 aug 2010 8:44

Klopt. Maar dat zijn geen homologatiemodellen door Porsche zelf gemaakt!

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

29 aug 2010 14:22

Oke, misschien niet echt een duidelijk verhaal.

Het betreft een 930 turbo uit 1976. In dat jaar zijn er een x aantal "homologatie modellen" gemaakt en vervolgens werd de auto gewoon in productie genomen. De homologatie was de basis voor de 934 3n 935?

Voor zover ik weet zijn de homologatie modellen en de reguliere modellen van elkaar te onderscheiden door o.a. de achtervleugel. Het schijnt dat het homologatie model een kleinere achtervleugel had van een RS.

Aangezien ik op internet heel weinig informatie kan vinden over deze homologatie serie is mijn enige vraag of er ergens een lijst is met chassis nummers van de eerste homologatie serie, of dat deze nummers bijvoorbeeld lopen van xxxxxx0001 t/m xxxxx0284?

Dan weet ik n.l. of het daadwerkelijk een homologatie model is of een broodje aap verhaal ;)
Laatst bijgewerkt door senna121 op 29 aug 2010 14:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

29 aug 2010 14:28

Gegeven het feit dat je het hebt over xxx0284 weet je het antwoord zelf al: 1e generatie turbo (MY 75): 9305700001-9305700284 met motor 6750001-6750297 (930/50). Ergo: 'gewoon' een 1e generatie turbo! Productie van de 1e generatie begon overigens in februari 1975. Dus als die van jouw echt 1974 is dan ben ik benieuwd.....

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

29 aug 2010 14:48

Ik denk dat ik nu een heel eind geholpen ben!

Zoals ik in de eerste post melde ligt het bouwjaar tussen 1974 en 1976. De auto wordt momenteel weer geheel in originele staat gebracht (originele motor, vleugel etc.) en als ik er weer ben ga ik als eerst het chassis en motor nummer controleren en even kijken op het kenteken uit welk jaar hij is;).

In ieder geval bedankt voor de reactie!

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

29 aug 2010 16:54

Welkom F de Haas

Wat zijn de chassis en motor nummers?

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

30 aug 2010 23:18

de 1976 homologatie modellen zijn gegalvaniseerde wagens van model jaar 1976 met de carrera 2.7 RS 911/83 MFI motor.

Groetjes,

Bert

Re: .

07 aug 2013 13:48

..........

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

07 aug 2013 13:59

Eh ja? Wat wil je precies zeggen :roll: :wink:

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

07 aug 2013 14:22

10 puntjes is inderdaad het minimum...

Re: "Lost" 930 Turbo homologation

07 aug 2013 15:15

Spannend...een ontknoping na net geen drie jaar :popcorn:

Re: .

07 aug 2013 15:26

senna121 schreef:..........

als dat het chassis en/of moternummer is...... :popcorn:
daar had je dan ook geen 3 jaar voor nodig lijkt me, want daar was geen papier en pen voor nodig om het te onthouden :mrgreen:
Plaats een reactie