Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Hier ben ik dan

09 sep 2010 23:15

Ik ben Mark, 40 jaar vader van een dochtertje van 8 jaar en getrouwd met een pracht van een vrouw die me mijn dure hobby's vergeeft...een zeldzaamheid :cheers:

Ik ben momenteel op zoek naar een sportwagen/cabrio met een budget van om en bij de 15.000euro.
Het is de bedoeling om de wagen voor weekend uitstapjes te gebruiken en af en toe eens een trackday mee te doen.

Mijn reeds uitgefilterde keuze:
Mazda MX5 BBR Turbo (zeer moeilijk te vinden maar zeer snel) :mrgreen:
Porsche Boxter 2.5i
BMW Z4 2.5i
Honda S2000

De Honda en de Mazda heb ik al getest, waarbij de Mazda de meest angstaanjagende van de twee is en de S2000 het meeste :res: afdwingt.

Nu sta ik te twijfelen na gruwelverhalen over motorproblemen met de Boxter 2.5i (204pk). Zelfs een onafhankelijk Porsche specialist waarschuwt me ervoor :flush:
Aan de andere kant spreekt de legendarische wegligging en roem van de Porsche me enorm aan.

Heeft iemand meer info over de motorproblemen met de 2.5 en 2.7 ?? Kunnen deze verholpen worden en waar let ik op bij aankoop??

Alvast bedankt voor jullie moeite :thumleft:

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 7:33

De Mazda ken ik niet, de overige heb ik allemaal gereden (de 986 in 2.7 versie). Als je er af en toe een track day mee wilt bezoeken ben ik het met Jochem eens en is de S2K geweldig, lekker janken met 8.000 RPM. :D

Voor dagelijks gebruik vond ik hem zelf teveel een racer.
Laatst bijgewerkt door sandelow op 10 sep 2010 9:36, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 9:24

Ik zou doorsparen en de S2000 japanse tupperware laten voor wat hij is.
Een Boxster heeft veel meer stijl en uitstraling, maar dat is mijn mening.

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 10:36

Ik had de 9K versie, maar om continue in de toerenbegrenzer te gaan hangen gaat me iets te ver ;)

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 10:45

Ik zou doorsparen en gaan voor een 911 (of als je voor een Boxster wil gaan, een S)..

Succes iig!

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 10:50

Een Nissan GTR kan ook hard, maar ja :flush:

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 12:09

wat je ook koopt, alles is kapot te trappen op het circuit.

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 12:21

Ook op de openbare weg hoor :mrgreen:

Welkom trouwens, met dat budget moet een leuke 986 wel te vinden zijn (s2000 is ook erg mooie wagen trouwens, met betere prestaties dan een 2.5 boxster)

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 12:47

zou een mooie 944 trackday auto bouwen voor dat geld :wink: met een mooie s2 of turbo beginnen en dan lekker upgraden.... rij je rondjes om alle bovenstaande en de rest..

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 14:13

Voor 15K zou je ook een goede 968 (Cabrio) kunnen kopen. Ze gevoelige IMS Lager niet :twisted:

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 14:23

... ik zou het ook geen gevoelige IMS Lager willen noemen als de tandwielen van de nokkenassen er af liggen :mrgreen:

@ TS :arrow: Welkom --- en succes met je speurtocht :wink:

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 16:59

mark996 schreef:Ik zou doorsparen en gaan voor een 911 (of als je voor een Boxster wil gaan, een S)..

Succes iig!


Heb ik overwogen; Maar een 911 zou dan een Cabrio moeten zijn en een 3.2 met G50 bak ... en die zijn duuuuuuur...... 25K !! en dan is het nog stil afwachten of je geen afgetrapte geldput vol problemen gekocht hebt :scratch:

Laat me duidelijk zijn: 25K is vandaag niet aan de orde :roll:

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 17:06

gast schreef:Zie hier een stukje Top Gear over 3 wagens van jouw selectie....

Part 1
Part 2


Thx, die had ik al gezien

Trouwens moeilijk kiezen hoor, het beste is zelf eens gaan testen, en ik moet toch zeggen dat ik zeeeeeer onder de indruk was van de S2000 :drive: ...zelfs in die mate dat ik de Z4 eigenlijk niet echt meer wil gaan testen
De Boxter daarentegen die blijft aan mijn handen plakken...hij heeft veel meer stijl dan de S2000

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 17:13

Johannvb schreef:Voor 15K zou je ook een goede 968 (Cabrio) kunnen kopen. Ze gevoelige IMS Lager niet :twisted:


Dat is inderdaad ook een optie (de cabrio dan) !!!! :thumleft:

Ben ik ook al een tijdje aan het bekijken en valt ook binnen het budget en lijkt mij ideaal voor een trackday !!

Zijn echter niet makkelijk te vinden en hebben meestal wel wat km's

Hoe rijdt dat?? en hoeveel km kunnen die blokken aan??

Re: Hier ben ik dan

10 sep 2010 18:17

Ik zou die Z4 lekker laten voor wat ie is. Die auto heeft niets te zoeken op een trackday, tenzij je er grof veel geld tegenaan gooit, maar dan nog zou de S2K een betere basis zijn. De Z4 2.5 is een mooie daily driver, net zoals de Boxster 2.5 dat is (in mijn ogen dan) :popcorn:

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 13:33

Heb je al een idee waar je voor gaat kiezen?

Voor 15k is een Boxster mogelijk, maar toch snap ik het niet helemaal, waarom geen sportieve vierdeurs? Je wilt toch ook wel eens met je hele gezin op stap?

Wat je ook koopt, wel altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 13:52

[quote="gast"]Ben het met je eens dat de Bokster meer uitstraling heeft.. Edoch.. On the road in de file krijg je met een S2k een duimpje iedere dag opnieuw, met een bokster kijken ze je (met welke achterlijke bedachte reden dan ook) je lelijk aan... quote]

wat een onzin man , rij geregeld in een boxster en ben nog nooit raar aangekeken.sterker nog 80% van de mensen vind een boxster betere looks hebben dan de mijne :popcorn:

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 14:42

Jip schreef:Heb je al een idee waar je voor gaat kiezen?

Voor 15k is een Boxster mogelijk, maar toch snap ik het niet helemaal, waarom geen sportieve vierdeurs? Je wilt toch ook wel eens met je hele gezin op stap?



Ik ben echt wel wat geschrokken dat hier op het forum bijna geen Porschist me aanraade een Boxter te kopen. Ik dacht echt hier alleen maar de loftrompet te horen ... :roll:

Onlangs krijg ik dan ook nog te horen van een autohandelaar dat tweedehands Boxters zeer moeilijk te verkopen zijn....

De BMW Z4 2.5 is er uit wegens te mak, leuke auto maar niet echt wat ik zoek. Met te mak bedoel ik de combinatie motor (best wel ok) ophanging. Om de ophanging op het niveau te krijgen waar ik ze wil gaat het veel te veel kosten en gaat mijn budget het niet houden.

Ben nog aan het twijfelen tussen een S2000 en de MX5 (Turbo weliswaar).

De S2000 gaat me minstens 15k-16k kosten en dan heb ik nog eens een 2k nodig voor de BIV hier in België te bekostigen, het lijkt wat buiten budget te gaan. Dus ofwel nog effe verder sparen....

De MX5:Ik heb bij Mazda België navraag gedaan en daar is me verzekerd dat ik de MX5 van een Turbo mag voorzien onder bepaalde voorwaarden EN kan inschrijven (wie zegt er dat er in België niets mogelijk is :ba: ). De MX5 is er van 1990-1992 in BBR uitvoering geleverd geworden en dat was met een Turbo :mrgreen:
Nu die MX5 met 950kg en 180-220pk dat is toch geen kattepis, 0-100 in 5-6sec!!
En hier zal het budget als volgt kunnen zijn:
Duitse 'geile' MX5 '91 = Ong. 3500euro (Incl goede ophanging+dikke 'reifen')
Engelse MX5 met Turbokit = ong 3000euro (Motor, koppeling, sturing en differentieel)
Ongeveer een 100 werkuren om de boel om te bouwen
dus voor een goede 7k-8k heb ik er eentje (transport meegerekend)
Alleen....dat ziet er zo 'speelgoed' uit. De S2000 daarentegen is 'turn-key'

Waarom geen sportieve vierdeurs....Omdat ik een echte sportwagen wil die topless kan. Een vierdeurs voor de familie hebben we al in de vorm van een saaie maar degelijke Passat als firmawagen en daarbij nog eens mijn vrouw haar auto :cheers:

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:06

Tja, ik raad je nog steeds de Boxster aan omdat gewoon een mooie goed sturende Porsche is.
Zelf heb ik niets met japanse sportwagens.
Ik weet ook niet waarom de Boxsterrijders die hier in dit topic gereageerd hebben niet laaiend enthousiast zijn over hun eigen auto :uh:
Uiteindelijk moet jij je goed voelen bij je keuze, dat is het belangrijkste.
Succes met de beslissing.

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:11

Dat heeft meer te maken met het feit dat je budget je min of meer dwingt de 2.5 te nemen. Als je dat dan vergelijkt met de S2000 die je toch ook wel voor ongeveer 15.000 kopen kan, dan wint de S2000 het gewoon op een hoop fronten. Sure, het is geen Porsche, maar dat is zo'n beetje het enige argument dat ik er tegenin kan brengen.

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:27

sandelow schreef:Dat heeft meer te maken met het feit dat je budget je min of meer dwingt de 2.5 te nemen. Als je dat dan vergelijkt met de S2000 die je toch ook wel voor ongeveer 15.000 kopen kan, dan wint de S2000 het gewoon op een hoop fronten. Sure, het is geen Porsche, maar dat is zo'n beetje het enige argument dat ik er tegenin kan brengen.


Ik denk dat je gelijk hebt, 15k is op zich een mooi budget maar je valt zo net 'tussenin' daarmee wil ik zeggen dat het net wat weinig is voor een recente en performante wagen en ruim te veel voor een 'oude bak'... :roll:

Tussen die MX5 (3-6k€) en de Boxter of S2K (15-17k€) zit een serieus gat ook gezien mijn wenslijstje (Prestaties-handling-achterwielaandrijver-cabrio) Daartussen vindt je gewoon niets

Misschien moet ik nog een jaartje doorsparen en nadien iets naar mijn zin kopen. Ik ben ervan overtuigd dat voor een 20-22k andere dingen te koop zijn (911 cabrio - TVR Chimera - Boxter S...)

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:31

Als ik in Duitsland kijk vind ik een S2000 met minder dan 100K km voor ongeveer 10.000 EUR. Daar komt amper nog BPM bij.

Bedenk je wel dat in tegenstelling tot de Boxster, de S2000 helemaal moeilijk te verkopen is.

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:43

sandelow schreef:Als ik in Duitsland kijk vind ik een S2000 met minder dan 100K km voor ongeveer 10.000 EUR. Daar komt amper nog BPM bij.

Bedenk je wel dat in tegenstelling tot de Boxster, de S2000 helemaal moeilijk te verkopen is.


Kopen in Duitsland begint idd meer en meer naar voor te komen als oplossing

Waar vind je die SK2 voor 10000euro ? Op www.mobile.de ?
Ik heb reeds veel gezocht en de min prijs voor een SK2 met max 140k km zit toch bij 13k

Bij ons komt er nog een 1700-2000€ Belasting op InVerkeersstelling (BIV) bij voor een bj 1999-2000

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 16:50

Oh, sorry, was even vergeten dat je in België zit.

Hier heb je een S2K voor 10K http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Re: Hier ben ik dan

22 sep 2010 17:18

sandelow schreef:Oh, sorry, was even vergeten dat je in België zit.

Hier heb je een S2K voor 10K http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =5&scopeId


Ja die heb ik gezien, maar je moet even verder doorlezen; "Leider hat der MOTORSHADEN..." Olie in de koelvloeistof ...... dat kan vrij prijzig worden omdat je niet weet wat er in de motor nog allemaal loos is :wink:

De eerstvolgende die de moeite waard is kost een 13k...
Plaats een reactie