Hallo allemaal
Na een jaartje toch wel veel mee lezen op de achtergrond maar eens besloten om me netjes voor te stellen aan jullie.
Ik ben Stefan 19 jaar en heb ongeveer een jaar geleden samen met mijn vader (49) onze eerste Porsche gekocht. Een 71'er Targa.
Er zit een aardig verhaal achter wat wel leuk is om te vertellen:
Het begon allemaal 2 jaar geleden (september 2008) toen wij bij een autobedrijf een paar huizen verderop een 911 coupe uit 1974 zagen staan. Na een paar weken toch af en toe even stiekem kijken maar besloten om wat verder van de auto te bekijken. Wat bleek, de auto was ingeruild maar de zaterdaghulp had het oliepeil gecontroleerd met een KOUDE motor, kwam tot de conclusie dat er bijna geen olie meer inzat en mikte er even 6 liter bij. Dus die was aan een revisie toe, maar goed we hadden geen haast en de (geheel) Nederlandse 911 zou in de tussentijd opnieuw gespoten worden.
Om nu een heel lang verhaal kort te maken, we wachten nog steeds op het bericht dat de "witte" klaar is. Maar na een jaar hadden we er wel een beetje genoeg van en wouden toch wel heel graag Porsche rijden. Dus wij via via bij Joop Stolze aangekomen, die had veel modellen staan en uit enthousiasme eigenlijk gelijk een 71'er Targa gekocht.
De auto is ingevoerd vanuit de VS, na een kleine maand konden we dan eindelijk van onze Porsche genieten. Een paar dagen later stond ik ineens stil, bleek de dynamo stuk te zijn. Dus wij dachten: hebben wij weer, maar goed dynamo gedemonteerd en laten reviseren. Nu al bijna een jaar lang heerlijk gereden en veel plezier ervan gehad.
Maar nu is het volgende probleem, een maand geleden heb ik namelijk de koppeling eruit gereden (ik maak volgens mij alles stuk
).
Nu dus een mooi moment om gelijk maar de auto aan te pakken, koppeling vervangen en opnieuw laten spuiten (zwart of sepia brown, weet het nog niet).
Dit is dus zo'n beetje het verhaal van de afgelopen twee jaar.
Stefan