14 okt 2010 22:23
14 okt 2010 22:41
fins schreef:Ik heb altijd bewondering gehad voor het concept 911, maar ik vond ook altijd dat het geen auto voor mij was. Het miste de charme die Italianen hebben...
14 okt 2010 22:49
15 okt 2010 9:19
15 okt 2010 9:57
15 okt 2010 10:07
15 okt 2010 11:25
donkey schreef:bedoelde ook niet het PF maar het 156 forum..
mark996 schreef:Zo'n Maser 4200 heb ik ook nog wel naar zitten kijken (vooral interieur in niet standaard zwart zoals donkerbruin oid vond ik erg mooi).. Maar ja, het is geen 911 dus de keus was toch snel gemaakt voor mij..
15 okt 2010 11:49
15 okt 2010 12:09
mark996 schreef:maar je blijft dus wel zoeken naar alleen een 964? Of zoek je ook naar nieuwer spul (kom je minder roestprobleempjes tegen..)
15 okt 2010 12:24
15 okt 2010 12:33
15 okt 2010 12:40
Vince schreef:Gisteren een geweldig mooie dag gehad samen met Modena.
's Ochtends eerst een lekkere espresso bij hem thuis genoten en daarna op pad gegaan.
Leuk dat ze op dinsdagochtend in een woonwijk in Amsterdam helemaal buiten de stad ook parkeerboetes schrijven, want bij terugkomst bij de auto was de eerste 53,- euro al uitgegeven voor de dag...
Afijn. Even zuchten en weer lachen.
Het plan was sowieso naar de 4200 bij Prins te gaan kijken, maar Modena vond dat ik geen 3200/4200 mocht kopen zonder eerst in een Porsche gereden te hebben. Prima, ik ga best even in een P rijden, lijkt me een leuke ervaring, maar ik ga er zeker geen één kopen zei ik. Het hoogtepunt van de dag lag wat mij betreft in het rijden met de 4200.
Wij met de Spider naar Uithoorn, op naar de Porkers.
Eerste auto waar we mee mochten rijden was een 993, de laatste luchtgekoelde 911.
Best een vet ding, maar heeft niet dat wat een Maserati heeft. Instappen, en een teller zien waar al dik 180k op staat.
Tja. Eerlijk gezegd toonde het interieur deze kilometerstand allerminst, dus dat hebben ze goed voor elkaar bij P.
Dan rijden. Tiptronic helaas, maar eerlijk gezegd viel de bak me erg mee. Hij koos geen rare schakelmomenten en was aardig bij de les. Het geluid uit de uitlaten was best wel mooi, en de wegligging om van te smullen. Dit is een échte sportauto merkte ik al snel. Het vermogen is ruim voldoende, de wagen heeft lekker koppel en ligt als een blok op de weg. Ongelofelijk dat deze auto al bijna 200k op de teller heeft, bizar gewoon.
Maserati heeft destijds de Ghibli als concurrent van de 964 en 993 in de markt gezet, maar eerlijk gezegd kan de Ghibli de confrontatie met de Duitse concurrent echt niet aan. Wanneer we met hoge snelheid over een dienend en dellend dijkweggetje blaasden was er geen moment dat je geen controle had waarbij je met de Ghibli altijd een beetje het gevoel had een kruisje te moeten slaan...
Daarna stond er een 964 voor ons klaar, zo'n mooie smalle 911. Deze was echt in topstaat ook met 170k op de klok.
Direct bij het instappen zeiden Modena en ik tegen elkaar "Dit is hem!"
Dat smalle, dat klassieke gevoel. De blik over de kofferdeksel met de opstaande ronde lampen, best wel mooi...
Het geluid uit de sportuitlaat is ook om te smullen...
De wagen doet me in meerdere opzichten aan de Alfa Spider denken, maar dan mét wegligging en vermogen.
Best wel een verwarrende ervaring dus!
Goed, tijd voor de lunch dus op naar Amsterdam waar we een heerlijk broodje met bressaola, pijnboompitten, rucola, grana padano eten bij Gusto Casto........ Aanrader!
Door naar Prins, op naar het moment van de dag, de 4200!
Bij Prins aangekomen worden we ontvangen door de grote baas zelf in de mooie verkoopruimte.
Na een drankje en wat geklets komen we bij de 4200. Wow... Wat een auto. Zo mooi...
Wim start en mijn hartslag gaat meteen met 50 slagen per minuut omhoog. Wat klinkt dit blok mooi zeg, zelfs met de originele uitlaten. De wagen wordt buitengezet en we gaan rijden.
Eerst netjes warmrijden natuurlijk, maar meteen valt op hoeveel kracht deze motor heeft.
Wat ook opvalt is dat de stoelen aan de bovenzijde te smal voor me zijn en dat ik echt met mijn schouders tegen twee bobbels aan zit en dat de pookknop na 90k versleten is.
Wanneer de wagen warm is geef ik wat meer gas en daar is de glimlach weer terug. Koppel als een kanon, je wordt werkelijk gekatapulteerd door deze V8. Met het raam op een kiertje hoor je de uitlaten blaffen... Heerlijk.
Er valt me wel een vibrazione op bij 2800rpm en weer bij 4300 rpm. Doet wat afbreuk aan de beleving als ik eerlijk ben. Wat me ook opvalt is dat dit geen sportwagen is, maar een GT. Wanneer je niet vol gas rijdt rijdt de wagen eigenlijk als een gewone auto. Jammer wel, ik mis dat gevoel dat de Ghibli me wel gaf hier...
Daarna mogen we nog een ritje in een QPIV en dat is eerlijk gezegd de desillusie van de dag wat mij betreft.
Dit heeft niets met biturbo's en Maseratigevoel meer te maken in mijn ogen. Dit is een limo-alternatief voor de obligate Mercedes of BMW. Hier ben ik écht te jong voor. Misschien word ik hier wel nooit oud genoeg voor zelfs.
Ook de 4200 heeft niet gedaan wat ik verwacht en gehoopt had; mij hebberig maken....
En dat laat me met een heel raar gevoel achter. De auto waar ik het meeste van verwachte viel het meeste tegen en de wagen die ik nooit als een potentiele kanshebber had beschouwd raakte me vol in mijn hart.....
Zoals gezegd heb ik een hoop geleerd gisteren. Enerzijds een heel verwarrende dag en anderzijds een eye opener van jewelste.
Ik laat het maar even op me inwerken......
15 okt 2010 12:59
15 okt 2010 13:00
15 okt 2010 14:01
15 okt 2010 14:03
15 okt 2010 14:12
15 okt 2010 18:38
15 okt 2010 21:09
16 okt 2010 9:16
Rodger that! schreef:Maseratichat.nl leuk topic daar 9 pagina's lang en geen onvertogen woord ...
17 okt 2010 15:31