Hallo, ik ben rum6 en al tijden op zoek naar de ware P.
Het forum regelmatig bezocht voor tips en info. Zelf altijd wens gehad om voor mijn 35e, euh..bijna 40e een eigen P te hebben.
Met een geboren voorliefde voor Duitse auto's en in de zomer veel cabrio's achter mijn huis langs, moest ik een keer een cabrio bezitten.
Uitvoerig gekeken naar Boxster S, vanwege de rijeigenschappen. Partner vond die uitstraling (ook van 987/2005 type) niet ideaal. Als je voor de lol rijdt, is het ook wel fijn als dochter ook mee kan. De shortlist werd korter. Enkele ritjes naar Duitsland gemaakt, maar uiteindelijk toch in NL geslaagd.
Komende week een zilveren 996 cabriolet uit 2000 op de stoep. Hardtop voor wintermaanden, windschot, originele velgen en verder weinig toeters en bellen. Schadevrij en prachtige historie. Zwart/Tiptronic had eigenlijk mijn voorkeur, maar handgeschakeld is het geworden.
De paar USA-imports die ik in Duitsland had bekeken, waren behoorlijke desillusies. De gebreken kon je niet tellen... Deze NL-auto heeft kleine plekjes, maar das normaal bij die leeftijd. Qua prijs vrijwel gelijk aan de serieuzere Duitse wagens+BPM...Km-stand vind ik minder interessant, want reed toch al weinig. Eindelijk de knoop doorgehakt na maanden speuren op internet. Nu frisse wind opdoen in zonnige en hopelijk droge winter!
Wellicht binnenkort pica's.
Groeten, rum6
Laatst bijgewerkt door
rum6 op 23 okt 2010 18:17, in totaal 6 keer bewerkt.