...even een stukje knippen en plakken... Ben hier aanbeland via het
DF-forum bezocht te hebben. Kom hier eens rondneuzen vanwege de zoektocht naar een opvolger van mijn huidige auto.
Wie ben ik?
Ik ben Joop (31), in het dagelijks leven werkzaam als projectleider bij een architectenbureau in het midden van het land. Ik wilde eigenlijk architect worden, maar vond bouwtechniek minstens even interessant. Bij dit bureau kan ik me met beide bezighouden. Dit levert een leuke mix van vormgeving en techniek op, iets dat ik ook kan waarderen in auto's.
Als liefhebber van de Bauhaus-architectuur ("Less is More"en "Form Follows Function") kan ik de vormgeving van Duitse auto's dan ook erg waarderen. Het merk BMW staat bovenaan mijn lijstje, op gelijke voet met Porsche, gevolgd door Audi (vind jammer dat ze geen achterwielaangedreven auto's maken).
Het BMW-virus heb ik opgepakt na een stuk gestuurd te hebben in een E34-M5 en tot op heden rijd ik nog steeds BMW.
De auto's die ik voor mijn huidige auto heb gehad zijn:
- BMW E36-318i (M40) sedan (1992);
- BMW E36-318i (M43) sedan (1998);
- BMW E46-320Ci (M54) coupe (2001);
Mijn huidige auto is een E92-325i...
Deze auto zal over pak 'm beet een jaar ingeruild worden voor wat anders.
De volgende 'shortlist' blijft vooralsnog over:
- BMW E92 330i/335i/330d/335d
- BMW E89 Z4 Sdrive30i/Sdrive35i
- Porsche Cayman/Cayman S
- Audi A5 3.2FSI/3.0TDi
De 911 zal er in de nabije toekomst er zeker komen, maar de Cayman is een hele aantrekkelijke Porsche optie (zonder een 'poor-man's Porsche' te zijn); Zeker omdat dit eigenlijk in de basis al de mooist sturende auto is qua lay-out.