Mijn eerste indruk met mijn 997s in vergelijk tot mijn oude liefde de 964 c4.
Ze zeggen weleens 'oude liefde roest niet' en dat is zeker zo, maar zo'n 997s weet het je verdomd moeilijk te maken wat dat betreft want wat rijd dat geweldig!
Strak, hard EN ook nog comfortabel. Mijn 964tje stond na een sportieve rit wel eens te puffen als een hardloper met ernstig overgewicht maar met dik 250 op de teller (over de grens) gedraagt de 997 zich alsof het geen enkele moeite kost en de olietemperatuur nog keurig op 95 graden.
Nou ja... ik vertel natuurlijk niets nieuws op dit forum, een 997s heeft natuurlijk 'n bootlading meer pk's maar in vergelijking met mijn oude 964 is dit absoluut de overtreffende trap in het kwadraat qua rijbelevenis.
Lucht- of watergekoeld; het zal me allemaal een worst zijn. Het is maar techniek en wat voor mij telt is het gevoel dat overblijft... de belevenis van het rijden, sturen,remmen, accelereren... bochten aanvallen, KNALLEN!
en dat is dus zoveel anders (lees sensationeler) dan in mijn oude beestje dat ik vrees dat de 'oude liefde' voorgoed tot het verleden behoort.
Alles dik in orde dus? Volmondig ja... of
had ik toch die handgeschakelde coupe moeten nemen... zucht.
Veel rijplezier iedereen.
Blackbike