Hier komt ie.8jaar geleden verkocht ik dus mijn origineel belgische en heel mooie zilveren 911 2.2 E targa naar Nederland.Ik had hem geadverteerd op marktplaats.Na 14 dagen was ie verkocht.In de plaats kwam een 930 turbo waarmee we op Franchorchamps gereden hebben tijdens de porschedays. Na een 964cabrio,993 targa en 914/6,kwam een 911 sc rallywagen in de plaats waarmee we een seizoen met wisselend succes in het Belgisch kampioenschap rally Historic gereden hebben.Ondertussen werd het gemis naar de 2.2 groter en groter.Drie jaar na de verkoop ben ik terug beginnen zoeken naar een old 911 in de E versie.Het mocht eventueel een 2.4 zijn maar toch liever een 2.2.
Na vele en ik bedoel vele wagens bezocht te hebben ,bleken de meeste ofwel te duur volgens de staat ofwel simpelweg te duur!De prijzen voor een 2.2 e swingden de pan uit!Prijzen waarvan je evengoed een jonge tweedehands 911 kon kopen.Ik had het bijna opgegeven toen ik een advertentie zag op 2dehands.be.de wagen zag er opfoto ongelofelijk uit en in het echt ook.Toch was de prijs weeral iets te hoog voor de toen voorradige spaarpot.De eigenaar deed er geen cent af.Verschillende maanden gingen voorbij,toen er weer een advertentie opdook,maar met een veel lagere prijs bij en andere eigenaar(ik kon toen niet opmaken uit de foto dat het om dezelfde wagen ging).Ik erheen,toen ik de koffer opende zag ik dat het om dezelfde wagen ging na controle van de nummers.De huidige eigenaar kende echter niets van Porsches,vond het maar een slome bak en de prijs verschilde duidelijk van de vorige.Alleen de title was aanwezig.Ik vertrouwde het zaakje niet en ging op vakantie voor 14 dagen.Toch bleef ie door mijn hoofd spoken.Ik besloot op onderzoek uit te gaan toen ik terug was en de wagen nog niet verkocht was.eenmaal terug bleek de auto er nog te staan.Bleek dat de huidige eigenaar de wagen in pand had genomen voor openstaande facturen van de vroegere eigenaar.De huidige wilde geld maken en verkocht de Porsche,ie moest weg.Het lot wilde nu dat ik via via te weten kwam waar de zwarte E vandaan kwam.De wagen bleek al drie jaar stil te staan in de collectie.De wagen was gerestaureerd uit Amerika(samen met een BMWZ8) gekomen en had niet gereden,verder stond er nog een benz 190sl,....De man verkocht of wisselde zijn wagenpark om zijn bedrijf te redden.Via hem heb ik het adres,de aankoopfactuur,...gekregen waar de wagen gekocht was in de States.Dit wetende heb ik de Porsche gekocht en en voledige check up laten doen.Door het stilstaan waren er zaken die vervangen moesten worden.De cirkel is rond en ik hoop em nooit meer weg te moeten doen.
Grtz
einde van een mooi Porsche verhaal niet