Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Beter laat dan nooit......

03 apr 2011 23:46

Beste Forummers,

Augustus jongstleden heb ik m'n eerst Porker gekocht. Jawel een donkerblauwe 996 C2 met een Savannah interieur uit 2000. De auto heb ik origineel gekocht.

Inmiddels is ie verlaagd d.m.v. Bilstein dempers en Eibach veren. Heb geflirt met het idee om een sportuitlaat aan te laten meten, maar heb toch besloten om de originele potten te laten voorzien van "bypass" pijpjes. Wat overigens super klinkt en "the best bang for your buck is". Tevens zit er een BMC sportfilter i.c.m. een cold air intake op. Deze zorgt ervoor dat vanaf 4000 rpm het echt feest wordt. O ja, heb de originele radio/cd wisselaar laten vervangen door een 2 din hu van Pioneer. Ben al dat gebrul nog niet zat, echter waardeer ook een goed stukje muziek. Tot slot, over 2 weken verwacht ik mijn zomerbanden welke geleverd worden om nieuwe 18" OZ Racing Alleggerita's in de kleur Racing Gold.

Kom ik gelijk aan bij een vraag aan de "meesters": Ben toe aan nieuwe remschijven rondom. Nu heb ik de mogelijkheid om 4 originele (rode) remklauwen i.c.m. schijven die onder een 997 vandaan komen op de kop te tikken. Gaat dit passen (zonder al te veel aanpassingen) op mijn 996 C2 uit 2000?

Alvast bedankt.

Groet,
Anthony

Re: Beter laat dan nooit......

04 apr 2011 13:02

Als ik het goed heb, passen deze !

en the looks :shock: :shock:

Houd ons op de hoogte...... :thumleft:

Re: Beter laat dan nooit......

04 apr 2011 15:50

Mmmmh, 2 replies en twee mogelijkheden.

Toch maar ff goed nagaan van welk type ze af komen ennuh Do bellen.

Thanx anyway,

Anthony

Re: Beter laat dan nooit......

04 apr 2011 23:52

ja het past op een gt3 zonder aan passingen

past wel op c2&c4 maar je hoeft fusee alleen aan de vooras

aan te passen type turbo voor een c4

en gt3 fusee voor een c2 de steek van een

c2&c4 is 130mm en turbo en gt3 142mm en is ook niet

pas temaken met een spacer er is teweinig vlees op fusee.

en vergis je niet in de ombouw ervan en de kosten van

fusee stuken plus wielnaaf en een nieuw lager

996 341 165 06 fusee turbo en 4s 575 eur pst
996 341 166 06

997 341 605 01 wielnaaf 996/997 215 eur pst

999 053 054 05 wiellager 75 eur pst

hoop dat je voldoende info hier aan heb


Grt Hans

Re: Beter laat dan nooit......

05 apr 2011 6:54

@ Hans

Komt dus nog behoorlijk wat bij kijken..... Denk dat het voorlopig bij nieuwe schijven en blokken blijft. Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Groet,

Anthony

Re: Beter laat dan nooit......

05 apr 2011 10:04

welkom en we zien graag foto's.. :wink:
Plaats een reactie