Waarde Porscheforumleden, ik ben Bats. Ik ben eigenlijk nooit een echte Porschefiel geweest, van origine eigenlijk Alfist (zal wel scheldwoord zijn hier, geen probleem). Na een setje Alfa's te hebben versleten heb ik, eigenlijk hebben wij, in de zin van MdV en ik, ons overgeleverd aan Audi. Dat was geen onverdeeld succes, dus heb ik in mei 2010 een Cayenne S uit 2007 (ca 40K km's) voor MdV gekocht en heb ik in september 2010 mezelf getracteerd op een 997 Tiptronic uit 2004 (ca 90K km's), een van de eersten dus.
De cayenne is origineel nederlands, en de originele factuur vermeldt de volgende specificaties:
Zwart metallic
Volledig lederen interieur
Tiptronic
Luchtvering met niveauregeling
Servotronic
Electrisch schuif/kanteldak Glas
Handbediende zonneschermen achterruiten
Skizak
CD wisselaar 6
Achterruitrij camera
Tempomaat
Telefoonmodule met hoorn
Raffleder i.c.m. volledig leder
20'' wielen
Bi-Xenon
Comfortstoelen voor
PCM navigatie incl. DVD-navi
Licht-Comfortpakket i.c.m. Comfort/sportstoelen/memory
Stoelverwarming voor incl. Stuurverwarming
Homelink (garagedeuropener)
Energie Label G
Afleveringskosten compleet
DVDschermen in hoofdsteunen met 10X wisselaar.
Zelf heb ik de telefoonmodule laten vervangen door BT.
Fotootjes (vergeet die Audimeuk maar even):
album/album_page.php?pic_id=51507album/album_page.php?pic_id=51506De 997 heb ik in Berlijn gekocht, had naar mijn smaak iets te veel kilometers, maar omdat hij er werkelijk smetteloos uitzag, heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven.
Dit was de advertentie:
911 997 Tiptronic S, 10-2004, 3,6 325pk
88.000 km, Dealer onderhouden;
Nachtblau metallic;
Automaat;
PDC voor en achter;
Klimatronic;
Volleder (zwart);
Leren stuurwiel;
18" Zoll velgen;
Navigatie DVD/ PCM;
Electrisch schuifdak;
Stoelverwarming;
Xenon,
Cruisecontrol;
Verstelbare stuurkolom;
Rode remzadels;
Hemelbekleding individual;
Financiering/ leasing mogelijk.
Die financiering heb ik maar laten zitten, en ik heb maar niet geklaagd toen bleek dat er geen cruisecontrol op zat. Ook hier heb ik de telefoonbmodule laten vervangen door een BT-exemplaar.
Foto's:
album/album_page.php?pic_id=51511album/album_page.php?pic_id=51508album/album_page.php?pic_id=51509album/album_page.php?pic_id=51510Bij die laatste foto doet mijn hond zijn classic "hond in de pot".
Hoewel de cayenne eigenlijk van haar is, en de 997 eigenlijk van mij (bedoeld als spreektaal, officieel zijn beide auto's natuurlijk van ons samen), is de praktijk dat we allebei ongeveer even vaak in beide auto's rijden. Neemt niet weg dat we (inc vakanties) 60K km met de Cayenne doen en 25K met de 997. Ik heb natuurlijk winterbandjes voor de auto's gekocht en beide ook stevig laten poetsen.
Ik heb me pas een beetje verdiept in het merk Porsche nadat we de auto's hadden, op dit forum heb ik wel een klein beetje ingelezen, maar nu is het wel tijd dat ik me officieel aansluit. Wellicht dat ik hier of daar een technisch vraagje post. Van mijn kennis zullen jullie het niet moeten hebben vrees ik.
Groeten,
Bats
Laatst bijgewerkt door
bats op 12 jun 2011 10:52, in totaal 5 keer bewerkt.