Vertel hier over jezelf.
15 jul 2011 13:54
Hallo allemaal,
Als Porsche bezitter (momenteel geen rijder) en lezer van het PF stel ik me ook even voor. Vind ik wel zo netjes.
Ik heb een 911 (996) Carrera 4 uit '99,
full options . Gekocht op een veiling, wat me nu helaas op lijkt te breken
Na hem weg gebracht te hebben voor een grote beurt en APK heeft de dealer hem - mede op mijn verzoek - eens goed bekeken. Met als gevolg dat er wel een en ander mee aan de hand lijkt te zijn. Was ik nu zelf een klusser èn had ik verstand van Porsches, dan was dat geen probleem (op de tijd na dan). Alleen dat ben ik allemaal niet, dus er zal een oplossing moeten komen... Iemand tips voor klus- of doorverkoopadressen? Ik hoop het...
Groet,
Bavo
15 jul 2011 14:11
welkom hier.. Kun je eens aangeven wat er precies aan de hand is (gewoon achterstallig onderhoud of echte motorproblemen)? Bij dat laatste zou je Resto hier op het forum een PB kunnen sturen.. Doorverkopen kan altijd nog, maar als er echt wat aan de hand is met je 996, dan ga je dat natuurlijk ook terug zien in de verkoopprijs..
Succes!
15 jul 2011 14:24
Beide... heb het rapport zo niet bij de hand. Maar wat me is bijgebleven, is dat er het een en ander vervangen moest worden (hoort ook bij de grote beurt), maar dat ook nader onderzoek moest worden verricht naar wat de oorzaak is van enkele lekkende olieplekken. En dat het rubber behorende bij de ophanging van de motor mogelijk vervangen moest worden, zodat 'alles' los zou moeten etc. Zodra ik 'rapportage' weer heb, laat ik weten wat er loos is. Wellicht dat iemand - zoals Resto, die ik overigens niet ken - me dan idd zou kunnen helpen. Houd het liefst deze auto natuurlijk...
15 jul 2011 14:29
Heb je bij aanschaf van je 996 geen rekening gehouden met onderhoudskosten? Ik kan alleen voor mezelf spreken maar 5000 euro per jaar om mijn 996 in topconditie te houden is niet ongewoon. Ook als er niets 'mis is' met je auto maar de onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage moet vervangen (zoals in mijn geval laatst alle draagarmen rondom) ben je dat bedrag al snel kwijt....
15 jul 2011 15:50
Porsches zijn i.d.d. niet meest goedkoop in onderhoud maar aan 5000 euries per jaar kom ik niet (misschien als je er dagelijk mee rijdt wel)
laat even weten wat er precies aan de hand is. hier op het forum is veel kennis aanwezig en je zult de nodige tips kunnen krijgen bij wie je wat kunt laten doen. Resto (die ik zelf ook niet ken maar heb veel over hem gelezen) schijnt i.d.d. expert te zijn op gebied van 996.
Vaak verdient de investering zich wel terug. hetzij in genot nadien hetzij in verkoopprijs. ik ga ervan uit dat je hem ook goedkoop hebt verkregen via de veiling dus je hebt m.i nog wel wat marge over toch?
succes en sterkte
P.s. enne welkom!
16 jul 2011 0:17
Weet iemand bijvoorbeeld
1. hoe de achteruitrijlamp gerepareerd kan worden voor minder dan € 470.
2. Lamba sonde geeft links + rechts 1,5 aan: teveel voor APK. Verhelpen met toevoeging (cleaner) aan brandstof? Foutaanwijzing?
Iemand een idee?