Beste Porscheliefhebbers van dit leuke en leerzame forum,
Na al een tijdje "onderwater" te hebben meegekeken te hebben op dit forum leek het me tijd om me maar eens netjes voor te stellen.
Ik ben Mark, ben 34 jaar en kom uit de Gelderse hoofdstad Arnhem. De liefde voor Porsche is eigenlijk altijd al aanwezig geweest. Echter, toen mijn zwager de sleutels van (toendertijd) zijn 911 3.2 targa naar me toeworp en zei: "hier ga jij maar lekker toeren"....... Tja, dan ben je verpest (in de beste zin van het woord..
)
Mn besluit stond vast. Ooooit, als ik later groot ben, wil ik een eigen Porsche.
Het lijstje met auto's die ik heb gehad bestaat voornamelijk uit auto's uit de V.A.G. groep.
Dan noem ik oa: Polo G40, Corrado G60, Golf II GTI, Audi cabriolet,
Audi A8. (je ziet de leeftijdsgrens meegroeien zeg maar..
)
Momenteel heb ik een lease-auto van mn werk, en rij ik alweer heel wat jaartjes in mn Golf I Cabrio. Een originele Nederlander uit 1991.
Nu heb ik nog altijd veel plezier van mn Cabrio, maar er zal een tijd aanbreken dat ik mijn droom wil verwezelijken. En mn eigen Porsche onder het kleedje in de garage hebben staan.
Nou weet ik heel erg veel van VW, echter Porsche is weer een nieuw hoofdstuk. En ik hoop dat ik hier mn kennis, over Porsche, kan vergroten om uiteindelijk een goede keuze te maken wat betreft aankoop.
Ik zal om te beginnen eens hardop mijn gedachtes uitspreken die de laatste weken door mn hoofd zijn gegaan. En waar mijn voorkeur naar uitgaat.
Aangezien ik zeer verknocht ben aan "open" rijden zal het in iedergeval een cabriolet of een targa zijn.
Wat betreft het type Porsche roep ik in eerste instantie 964.
Al is een 996 ook een goede kanshebber.
Budget hou ik (in eerste instantie) rond de 20K. Ben/blijf nog heerlijk aant sparen, en weet dat dat geen overbodige luxe is.....
Ik hoop hier nog een leuke tijd rond te dwalen, vragen te mogen stellen, leuke suggesties te lezen en wie weet ooit mn eerste eigen P aan jullie te kunnen laten zien!
Groet,
Mark.