Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nels stelt zich voor

11 okt 2011 10:29

Vers aangemeld op het forum, dus wel zo netjes om mezelf even voor te stellen.

Ik ben 35 jaar en momenteel rijd ik in een Audi A5 2.0 TFSI. Op zich een heerlijke (reis)auto, maar ik zou toch wel heel graag binnen nu en ongeveer een jaar een meer sportieve auto willen gaan rijden. Mijn gedachten gaan momenteel uit naar ofwel een Porsche 911 (type 996) of een Porsche Cayman.

Ik heb me ingeschreven op dit forum omdat ik hoop hier nuttige informatie te vinden en ervaringen van anderen te lezen die één van beide types Porsche rijden. Ook ben ik erg benieuwd naar aankooptips en naar ervaringen van leden die een Porsche hebben geïmporteerd.

Voor de volledigheid nog een paar foto's van mijn huidige auto.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Nels stelt zich voor

11 okt 2011 10:31

Welkom! en laat me eens raden ..

Rotjeknor :?:

11 okt 2011 10:40

Tja, je kan niet alles hebben :lol: Wel een gave A5. Welkom.

11 okt 2011 11:04

Olaf schreef:Welkom! en laat me eens raden ..

Rotjeknor :?:

Hoe raad je het zo? :wink:

Inderdaad woonachtig in Rotterdam (inmiddels niet meer op de fotolocatie).

horn schreef:Tja, je kan niet alles hebben :lol: Wel een gave A5. Welkom.

Thanks!

11 okt 2011 11:33

Nels schreef:(inmiddels niet meer op de fotolocatie).

Op het eiland bij MarineSafety/Hotel New York? Toplocatie zeg. Wat mij betreft een van de weinige stukjes Rotterdam die de moeite zijn... :oops:

11 okt 2011 12:06

welkom hier.. En als we dan toch een raadspelletje aan het doen zijn.. Dit is toch op de Boompjes/Boompjeskade?

Succes met de zoektocht en inlezen..

11 okt 2011 12:19

Welkom hier,

Ik weet niet hoe lang je benen zijn, maar ik kan zelf in een Cayman niet goed zitten. Dat is uiteraard iets wat je moet uitproberen.
Cayman vind ik wel weer wat mooier dan een 996 en de gewichtsverdeling is uiteraard beter.
Veel plezier met proefrijden.

11 okt 2011 12:24

mark996 schreef:En als we dan toch een raadspelletje aan het doen zijn.. Dit is toch op de Boompjes/Boompjeskade?

You're right :oops: Ik kom - gelukkig :twisted: - zo weinig in R'dam dat ik dacht dat de Erasmusbrug andersom stond. Even gegoogled, vond een foto van Jurgen :twisted: en ik bleek er idd helemaal naast te zitten...

Afbeelding

11 okt 2011 12:37

Klopt, is inderdaad de Boompjeskade. Heb een jaar of vijf met veel plezier aan de Boompjues gewoond. Inmiddels woon ik samen met mijn vriendin elders in Rotterdam.

11 okt 2011 12:43

Ewout schreef:Welkom hier,

Ik weet niet hoe lang je benen zijn, maar ik kan zelf in een Cayman niet goed zitten. Dat is uiteraard iets wat je moet uitproberen.
Cayman vind ik wel weer wat mooier dan een 996 en de gewichtsverdeling is uiteraard beter.
Veel plezier met proefrijden.

Ik ben zelf 1.81 meter en heb volgens mij geen extreem lange benen. Denk dat ik inderdaad maar eens ga proberen om wat proefritten te maken om te kijken wat voor mij het meest geschikt zou zijn. De Cayman spreekt me vooralsnog wel het meeste aan.

11 okt 2011 19:47

Welkom, overigens ook erg mooi zo'n A5 maar wel iets heel anders dan een 996/987!

Enige verschil tussen een Cayman en 911 voorin zijn dat de 911 stoel volgens mij net iets verder naar achteren kan maar het kan ook zomaar zijn dat er niets in zit. De hoogte van het stuur tov de stoel is gewoon gelijk.

Ik ben in vergelijking tot jou enorm lang, 1,84 :mrgreen: en zit perfect in de Boxster...Cayman moet dan ook geen probleem zijn. Wel heb ik de "racekuipen" en die zijn lager dan de sportstoelen (maar o zo lekker)

11 okt 2011 21:15

ik zeg Cayman! perfecte gewichtsverdeling, (relatief) goedkoop in aanschaf, zeker als je een tweedehandse overweegt, en o zo'n geweldige smijt-en gooiauto. ben zelf 1.83m en heb beenruimte genoeg!

o ja welkom :thumleft:

11 okt 2011 21:32

en heb volgens mij geen extreem lange benen.

En je vriendin :?: Welkom hier :!:

11 okt 2011 21:36

Welkom Nels,

Ik zou voor een 996 gaan.. Maar dat is omdat ik er zelf ene heb en er erg tevreden mee ben. Niet echt Cayman ervaring....

12 okt 2011 12:11

Hartelijk dank voor de reacties!

Ik ga me eerst eens op mijn gemak oriënteren. De A5 blijft namelijk sowieso tot eind juli volgend jaar (het is een leaseauto).

Mooi dat een Cayman qua beenruimte voor mij geen probleem zou moeten vormen. Hoewel mijn vriendin best lange benen heeft, is ze minder lang dan ik en zou het ook voor haar geen probleem hoeven zijn.

Ik heb overigens nog niet heel veel op het forum kunnen rondneuzen, maar heb wel het idee dat er (nog) niet heel veel topics over de Cayman zijn. Kan dat kloppen?

12 okt 2011 13:30

horn schreef:Even gegoogled, vond een foto van Jurgen :twisted:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En Niels, welkom hier!

12 okt 2011 14:23

Nels schreef:Ik heb overigens nog niet heel veel op het forum kunnen rondneuzen, maar heb wel het idee dat er (nog) niet heel veel topics over de Cayman zijn. Kan dat kloppen?

Klopt, in het algemeen zit er hier een "luchtje" aan de topics en in tweede instantie gaat het over de echte porsches, de 911 :mrgreen: Boxster en in nog mindere mate Cayman is hier niet veel besproken. Het onderscheid tussen die laatste twee is denk ik ook goed te verklaren uit de verkoopaantallen.

Cayman of een nieuwere 996....vauit technisch oogpunt zal het allemaal niet zo veel schelen. Volg je hart en kies die die je het meeste aanspreekt van beiden...de keuze is toch erg subjectief. Argumenten als betere balans van de een, meer vermogen van de ander zijn relevant als je daar specifiek naar zoekt.

12 okt 2011 16:42

mbembe schreef:ik zeg Cayman! ...

hahaha, had van jou ook niet anders verwacht! :wink:

hallo Nels,
als je twijfelt tussen Cayman en 911 mogen we er van uit gaan dat je een coupé zoekt?
Bij de 996 heb je natuurlijk nog wat extra keuzemogelijkheden, 4wd, dakloos, half dakloos....

12 okt 2011 16:59

Half dakloos is goed, dakloos is beter :wink:
Bij een 996 heb je trouwens nog twee achterzitjes, dan kan je nog eens iemand meenemen.

12 okt 2011 21:30

Welkom Nels, veel plezier aan en op op dit forum en
met je zoektocht naar een geschikte Porsche. :salut:
Zeer mooie A5 by the way :thumleft:

17 okt 2011 15:44

Thanks!

Robbierob schreef:Welkom Nels, veel plezier aan en op op dit forum en
met je zoektocht naar een geschikte Porsche. :salut:
Zeer mooie A5 by the way :thumleft:

17 okt 2011 16:26

Welkom,
en nou maar kijken wat het wordt.

17 okt 2011 20:31

3AE '99 schreef:
mbembe schreef:ik zeg Cayman! ...

hahaha, had van jou ook niet anders verwacht! :wink:

hallo Nels,
als je twijfelt tussen Cayman en 911 mogen we er van uit gaan dat je een coupé zoekt?
Bij de 996 heb je natuurlijk nog wat extra keuzemogelijkheden, 4wd, dakloos, half dakloos....

Cayman! Cayman! Cayman!

18 okt 2011 12:46

Bedankt voor de reacties. Neig op dit moment met name naar de Cayman.

18 okt 2011 13:01

Ja, mbembe kan goed overtuigend zijn :mrgreen: Ik zeg ook cayman.............. :wink:
Plaats een reactie