BOXTUR schreef:dacht dat je een oudje ('74-'77 uit m'n hoofd) had gekocht voor je eerste Porsche.
Had ik ook. 2.7 associeer je met 911 2.7
In mijn in ieder geval niet met een Boxster waarbij Porsche zelf ook nooit de cilinderhoud in de type aanduiding gebruikt.
Ik denk dat je de aankoopkeuring ook anders kunt bekijken.
En trouwens, een uur wachten voor een Porsche liefhebber in een Porsche showroom zal voor velen niet heel erg zijn, of je moet nog maar even te leven hebben.
Een aankoopkeuring laat je geven omdat je de kans op een kat in de zak kopen zo klein mogelijk wil maken.
Daarnaast wil je graag weten welke kosten je direct krijgt en welke op korte en liefts ook langere termijn heel aannemelijk zijn.
Misschien verwacht de dealer uit ervaring dat de koppeling bijvoorbeeld tussen nu en 15.000 km aan vervanging toe is.
Misschien voelden ze dat koppeling al wat zwaarder gaat door de oudere drukgroep.
Het is dan fijn te weten dat reëel gezien de koppeling binnen een bepaalde km. stand vervangen zal moeten worden en je dit mee kunt nemen in de overweging wel of niet kopen.
Het nu heel goed koppelen en niet slippen kan in de praktijk ook heel goed betekenen dat er nog maar 0.05 mm voering voorhanden is voordat de klinknagels je vliegwiel gaan verwoesten.