Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Ook even voorstellen

16 dec 2011 18:33

Hallo allemaal,

Ik ben Anthony H. en ik kom uit Tilburg.

Ik ben al enige tijd in de ban van Porsche. Zo heb ik in het verleden een Porsche 911 SC 3.0 uit 82 gehad met 224000km op de teller. Helemaal geen problemen mee gehad! Ik heb deze auto verkocht omdat ik maar niet kon wennen aan de versnellingsbak die alles behalve subliem schakelt.
Op dit moment heb ik een Porsche 914 1.7 uit Amerika die ik helemaal heb gerestaureerd.

Foto's komen zo snel mogelijk online.

De afgelopen tijd ben ik op zoek gegaan naar een goede Porsche 964 (voorkeur carrera 2) zonder gebreken en een juiste km stand. Ik heb vernomen dat er een andere schakelbak in zit die beter zou werken. Ik heb er al een aantal gekeken en wat me tot nu toe is opgevallen is dat er veel last hebben van roest op de raamlijst. Ook heb ik gemerkt dat het koppelingspedaal erg zwaar is. Morgen ga ik weer kijken naar een Porsche 964 carrera 2 3.6 uit 1991 met slechts een ruime ton op de teller. Wie weet word dit hem...

Zouden jullie mij vanavond nog wat tips kunnen geven waar ik zeker op moet letten morgen bij de aanschaf van deze Porsche 964 carrera 2? Bekende kwalen etc etc? (zo ver ik weet is er geen advertentie online van deze auto.)
Is het normaal dat het koppelen van deze auto's relatief zwaar gaat of duidt dit op slijtage?

Ik hoor erg graag van jullie.

Anthony

Re: Ook even voorstellen

16 dec 2011 18:38

op je gevoel afgaan zou ik zeggen, zware koppeling weet ik van horen zeggen is koppeling aan vervanging toe

suc6 ermee
grtz Geert

Re: Ook even voorstellen

16 dec 2011 23:34

Koppeling is voor stoere mannen, lekker zwaar dus. :thumleft:

Re: Ook even voorstellen

17 dec 2011 8:45

Welkom in de echte wereld van mannen auto's :mrgreen:

Re: Ook even voorstellen

17 dec 2011 9:00

Van hieruit ook de bevestiging dat de koppeling wat zwaarder gaat in een 964 :mrgreen: Meestal laat je hem afslaan als je de 1e keer
wilt wegrijden :D

Roest rond de raamrubbers is inderdaad even een punt waar je goed naar moet kijken, probeer daar even het rubber iets op te tillen
om te kijken hoe erg het is. Verder is natuurlijk de onderhoudshistorie belangrijk, ondanks de geringe Km stand (100K) zou ik het blok even
nakijken op olie lekkages.

Natuurlijk als de auto je aanstaat een AKK bij een PC of specialist laten doen :!:

Re: Ook even voorstellen

17 dec 2011 9:39

Wat is zwaar? In vergelijk met een Espace gaat de koppeling van een 964 wat zwaarder en in de file is het geen feest.
Voordeel is wel dat TOTMBO de auto wat minder snel meeneemt :drive: :mrgreen:
Verder goed letten op eventuele olielekkage.
Bij KM-standen rond de 200K kan een cilinderkoprevisie noodzakelijk zijn (hoeft natuurlijk niet).
Dit is een duur grapje.

Re: Ook even voorstellen

17 dec 2011 11:25

welkom op het forum, 964 is goede keuze. Koppeling is in mijn herinnering niet veel zwaarder dan van 3.2 uit 1987 (beide hydr. bekrachtigd).
Luister vooral naar Ewout, hij is de techniek goeroe van t forum :mrgreen:

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 14:52

hallo Ampie,

en was het wat, die 964?

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 14:56

welkom, en al aan het rijden in die zojuist aangeschafte P?

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 17:34

Hoi,

Ik ben naar de auto weeste kijken maar het was weer niks. Had achter helemaal in elkaar gezeten, was te zien aan het groot aantal punt lasjes die helemaal verdwenen waren. Interieur zag er uitgeleefd en er zat dus roest onder de rubbers...

Het was een oneerlijke auto met slechts 119000km op de teller.... Contact gehad met vorige eigenaren en die hadden allemaal een verschillend verhaal.

Volgende week ga ik naar een donker blauwe kijken met 230.000km op de teller. Hopen dat deze helemaal schadevrij is zonder verrassingen.

vraagje; cup spiegels, is dat een optie geweest in 1990 of standaard? De blauwe waar ik naar wil gaan kijken heeft de oude spiegels nog terwijl de eigenaar zegt dat het zeker om een 964 uit 1990 gaat...
Ben benieuwd.

Weten jullie trouwens nog een paar mooie (en vooral EERLIJKE) te staan voor een scherpe prijs?

Bedankt weer :D

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 17:49

klikhierop en hierop en hierop

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 18:41

Flaporen waren standaard in 1990. Cup-spiegels zijn er door de meeste eigenaren later opgezet.

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 21:48

Is er misschien een link naar een pagina waar ik alle veranderingen per jaar kan vinden die de 964 heeft doorgemaakt? Dus velgen, cupspiegels, kleuren, interieurs, tiptronic, etc etc...

Alvast bedankt!

Re: Ook even voorstellen

18 dec 2011 23:58

Je kunt de zoekfunctie proberen, maar hier staat in elk geval alles in:

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/porsche-911-enthusiast-s-companion/1001004002294019/index.html

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 19:01

En, was het wat vandaag?

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 19:02

Bedankt voor de reactie.

Ik ben vandaag weer weesten kijken naar een 964, deze zag er vele male beter uit dan de andere 3 drie die ik gezien heb. Ook reed hij super, schakelde perfect en koppeling was normaal. Kon er zo mee weg rijden. Duurde trouwens wel even voor het ABS lampje uitging, laten we zeggen na 400 meter rijden en 4 minuten lopend. Is dat normaal?

Ik ben echter tegen een puntje aangestoten.
Ik weet niet zeker hoe ik kan controleren of het blok het origineel is. Ik denk eerlijk gezegd van niet gezien ik geen nummer matching numbers krijg:

Dit is de badge die rechtsvoor in de kofferruimte zat:
Afbeelding
Dit is sticker die op de kofferklep zat:
Afbeelding

En dit was het motornummer was ietwat rechts midden verticaal op de motor stond:
*62M01035*

Kunnen jullie mij hier iets meer over verstellen?

Super bedankt alvast!

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 19:08

Het kan ook zijn dat je ABS-lampje uitging omdat je boven de 2500 toeren uitkwam. :idea:
Als dit zo is, is het voor de garage een kleinigheidje om het op te lossen.

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 19:22

Belgiese auto?
Ik weet niet zeker hoe ik kan controleren of het blok het origineel is. Ik denk eerlijk gezegd van niet gezien ik geen nummer matching numbers krijg
:popcorn:

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 19:38

geboortebewijs opvragen.

Re: Ook even voorstellen

19 dec 2011 21:40

Voor wat betreft het ABS lampje, is waarschijnlijk de accu spanning even te laag geweest voor het ABS systeem. Had de auto lang stil gestaan voordat jij ermee
ging rijden? Zodra de boordspanning te laag is blijft het ABS lampje branden, ga je rijden en de boordspanning komt weer boveneen bepaalde (voldoende) spanning voor het ABS dan gaat het lampje uit. Vraag me even niet de preciese waardes, maar zo kwam ik er achter dat mijn dynamo aan het overlijden was :bang:

Ik kan je niet verder helpen met of het motornummer matching is, voor zover ik kan zien klopt het wel met het model jaar maar dat zegt natuurlijk niet alles. De verklaring van het motornummer is 6=aantal cylinders, 2=atmosferische motor, M= model jaar 1991, 01035 is het serienummer vd motor.

Re: Ook even voorstellen

20 dec 2011 1:11

Welkom Anthony!

Heb de afgelopen jaren een boel geleerd over 964's. Kom gerust langs voor een kop koffie. Praat ik je bij over alles wat ik weet (en da's best veel) over 964's.

Punten van aandacht naast de genoemde koppeling:

elektronica,
roest bij voor en achterraam,
olielekkage/verbruik,
versleten schokbrekers,
speling op draagarmen,
conditie remschijven/blokken,
allerlei slijtage delen zoals startmotor/dynamo/wiellagers,
banden ouder dan 4 jaar en zonder n codering,
geen aantoonbaar onderhoud, km stand,

Wellicht voldoet mijn auto aan je wensen?

Re: Ook even voorstellen

25 dec 2011 18:57

Ik heb de knoop doorgehakt; heb een Porsche 964 uit 1990 gekocht van de tweede eigenaar met 230.000 originele km's!! Het originele blok zit er dus in met matching numbers. Voorzien van een nieuwe koppeling, voorrruit en is helemaal opnieuw gespoten. De spuitbeurt was nodig na vandalisme schade. Alle boekjes zitten er bij. Woensdag ga ik hem eindelijk ophalen!! Foto's volgen nog! :cheers: :cheers:


Zoals belooft zou ik ook nog wat foto's plaatsen van de andere auto's (die ik gehad heb)

Porsche 911 uit 82:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 914 1975 nog steeds in bezit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot de Honda s2000 uit 2000 van mijn zoontje, zijn grote hobby:
Afbeelding
Plaats een reactie