Daar gaat die dan..., even voorstellen.
Mijn naam is Jean-Pierre, heb een te groot gehalte benzine en olie in mijn bloed en het adrenaline promillage is ook veel te hoog.
Al jaren...
Om dit binnen de perken te houden staan er enkele leuke auto's op mijn oprit en in de garage, daarnaast rij ik ook nog motor en mountainbike, en surf en skate ik nog soms maar dan ben ik meestal al door de vrije tijd heen.
Enfin, de laatste 10jaar reed ik een gekietelde lancer Evo6 voor de fun, echter nadat deze eind vorig jaar gestolen werd (en compleet uitgebrand teruggevonden) moest er toch weer iets anders komen.
Ben weer terug bij mijn oude liefde..., de Porsche 928.
Jáááren geleden (15-18jr geleden) had ik een 928S als daily driver, altijd met veel plezier bereden echter omdat het een daily driver was op een gegeven moment niet meer speciaal genoeg.
De km's namen toe, de kosten ook en de kids pastten er niet meer in...
Dus verkocht en ingeruild op een auto waarmee ik goedkoper km's kon verslinden.
Een nieuwe Subaru Impreza GT-turbo!
...nog niet echt goedkoop met zijn slurpgedrag maar wél in het onderhoud!
Enkele jaren later reed ik zakelijk een aparte auto en had de GTT voor "erbij", maar gezien deze niet meer zo speciaal was heb ik toen die Evo6 gekocht.
En voor de zonnige dagen heb ik een MR2 Spyder, als ik eerlijk ben rij ik hier nog het liefst in, zelfs met 0gr rij ik nog open en is goed vol te houden omdat je er erg diep in zit en geen last hebt van de wind.
OK die Evo6: hier heb ik altijd met erg veel plezier in gereden, supersnel ding en was eigenlijk nog niet aan iets anders toe totdat hij gestolen werd.
Dan ga je alles op een rij zetten en denken wat wordt de plaatsvervanger...
De heimwee naar de V8-roffel bleek sterker dan gedacht dus al snel wist ik dat het weer een 928 moest worden, maar dan een S4.
Bij MABO in Nieuw Beijerland stond een mooie S4 schakelbak echter die bleek niet in orde cq teveel vraagtekens (geen historie/geen boekjes/olielekken/kokende motor/dingen die niet werkten etc).
Vreselijk jammer want die kleurencombinatie (donkerblauw buiten en lichtgrijs leer van binnen mmmm) was érg mooi!
Dus die werd het niet, wilde een S4 die technisch 100% was.
Uiteindelijk heb ik deze gevonden;
Deze auto is/was de privé-auto van Peter (P&P Roggel) dus dan weten jullie dat het goed zit.
Destijds kwam ik met mijn 928S ook al bij Peter (die toen nog werkte voor Jos de Bock) voor het onderhoud, ik weet geen beter adres en Peter kent de 928 als geen ander.
Enfin, de yellowbird is voorzien van Bilstein onderstel en de voorwielophanging is vorige week aangepast met teflon en aluminium bussen zodat hij instuurt "als een 911".
De laatste uitlaatdemper is er tussenuit (net zoals destijds bij mijn 928S) dus het geluid was een feest van herkenning.
Dat de kleur "Porsche Speed Gelb" is viel me eerst koud op het netvlies maar ondertussen ben ik er wel aan gewend en heb besloten om dit voorlopig maar zo te laten.
Wrappen kan altijd nog...
Wat ook nog leuk was: toen ik bezig was met mijn zoektocht naar een geschikte 928 was ik bij P&P en zag op de brug mijn oude 928S staan!
In zeer goede staat en nauwelijks van "toen" te onderscheiden, echt een heerlijk moment.
Genoeg gel*ld, ik ga eens even op het forum struinen